21 Reacties
7 maanden geleden
Onze dochter is 9 maanden
Maar eet al best goed:
7:00 flesje (soms eerder als ze vroeg wakker is maar dan valt ze vaak weer in slaap)
8:00 1/2 tot heel broodje met beleg
11:00 fruit, ze eet sinds kort stukjes fruit van wat zacht is. Zoals kiwi gold, banaan, mango etc. Soms met een half liga koekje er nog na
Tussen 12:00-13:00 1.5 tot 2 broodjes soms met iets er naast zoals een omelet of ik bak bananen pannenkoekjes ipv brood.
16:00 een snackje zoals mais puffs, stukje komkommer of paprika, tomaat, avocado etc.
Tussen 17:00-18:00 een heel potje of als wij iets eten wat ze mee kan eten met ons mee. Daarna nog paar hapjes kwark.
Rond 19:00 de fles, soms wil ze die niet en dan krijgt ze hem om 22:00.
Tussendoor drinkt ze zelfstandig water of thee uit haar rietjesbeker
7 maanden geleden
Onze dochter is 9.5 maand en zij krijgt dit: (tijden zijn ongeveer)
7u30 pap van 180+6+granen
9u15 fruit met water (wissel vers en potje af)
12u boterham met pindakaas of beleg kleine keuken + fles 180+6
15u15 fruit + water
17u15 avondeten (potje, als ze kan meeeten met wat wij eten krijgt dat of ik maak een aardappel met groente stamppotje)
19u fles 180+6
7 maanden geleden
Reactie op Mamaavandrie
Onze dochter is 9.5 maand en zij krijgt dit: (tijden zijn ongeveer)
7u30 p ...
Vraagje: als je dochter dan dus met de pot mee eet, eten jullie dan ook al zo vroeg? Of sta je dan om 4 uur ofzo te koken en warm je dat van jezelf later op ofzo? Ik merk dat mijn zoontje best vroeg al avond eten wil maar ik eet zelf liever wat later dus dan is het toch snel weer een potje voor hem.
7 maanden geleden
Onze dochter 10 mnd
7.00 uur 180 + 6
8.00 1 boterham zuivelspread of pindakaas
10.00 fruithapje 100 gr of halve banaan
12.00 1 boterham en 180 + 6 soms wilt ze 2 boterhammen dan doe ik de fles na d'r slaapje
15.00 yoghurt of wat fruit
17.00 potje
18.30 180 + 6
7 maanden geleden
Wij geven hetzelfde alleen 2 boterhammen in de middag (bovenste korstje eet ze niet op maar ze heeft ook nog geen tanden ze speelt er wel mee)
En avond eten ik maak meestal prakjes voor haar (in de diepvries) maar sinds 2 dagen krijst ze alles bij elkaar met prakje dus eet ze mee met de pot maar ze eet inderdaad veel eerder (16.45 krijgt ze vaak honger) dus wordt even zoeken hoe we dit gaan aanpakken
7 maanden geleden
Reactie op DemiLuijkx
Vraagje: als je dochter dan dus met de pot mee eet, eten jullie dan ook al ...
Wij eten rond half 6. Dan kunnen we nog even de boel opruimen etc en de oudste springt vaak nog even op de trampoline bijvoorbeeld of we doen nog een spelletje, voordat we aan het avondritueel gaan beginnen ☺️
Ik sta dus idd al om 17u te koken.
En als ze met de pot mee eet geven we haar het meestal net voordat we ons eigen eten op tafel zetten. Want ze eet t liefst alles nog fijngepureerd dus ze moet nog 'gevoerd' worden 🤭
7 maanden geleden
Reactie op DemiLuijkx
Vraagje: als je dochter dan dus met de pot mee eet, eten jullie dan ook al ...
Ik maak trouwens ook wel eens wat meer en dat warm ik dan de volgende dag op voor haar. Dus je zou het wel eerder kunnen maken
7 maanden geleden
Onze dochter van bijna 10 maanden is echt een rupsje nooitgenoeg en eet al behoorlijk mee.
7:30 flesje bv ca. 130 ml
8:30 boterham
10:30 flesje bv ca. 130 ml
12:30 boterham
14:30 flesje bv 180/200 ml
16:30 fruit
17:45 avondeten
19:00 flesje bv 160/200 ml (afhankelijk hoe goed ze heeft gegeten).
7 maanden geleden
Reactie op avdh32
Onze dochter van bijna 10 maanden is echt een rupsje nooitgenoeg en eet al ...
Vind t wel meevallen hoor haha mijn dochter krijgt meer melk en eet soms wel 3 boterhammen op een dag
7 maanden geleden
Mijn zoontje begint nu een beetje de fles te weigeren. Meer die dat hebben? Denk dat hij behoefte heeft aan meer vast voedsel maar weet echt niet hoe ik dat moet gaan bolwerken 😆. Krijgt sochtens al een banaan, eet ‘s middags 2 boterhammen en dan eind van de middag een groentepotje. Nu dus nog 3 flessen.
7 maanden geleden
Reactie op Manoukve
Ik vind dit schema van de Groeigids goed helpen!

Maar als je ‘s ochtends kunstvoeding geeft en daarna staat pap ook als voorbeeld, dat maak je ook met kunstvoeding.. dat is dan toch vet veel 😱 of doe je dat dan al met gewone melk maken
7 maanden geleden
Reactie op RebelseZandkorrel
Maar als je ‘s ochtends kunstvoeding geeft en daarna staat pap ook als voor ...
Volgens mij is het kunstvoeding met brood of pap. Ik zou zelf niet en en doen haha
7 maanden geleden
Reactie op RebelseZandkorrel
Maar als je ‘s ochtends kunstvoeding geeft en daarna staat pap ook als voor ...
Een baby mag nog geen gewone melk onder het jaar. Dus je maakt dat met borstvoeding of kunstvoeding aan.😊
7 maanden geleden
Mijn dochter is 9,5 maand. Melk= borstvoeding bij ons. Het ziet er hier ongeveer zo uit:
Wakker= melk
Ontbijt = boterham boter of pap (gemaakt met poedermelk)
Tussendoor: fruitpotje en water
Lunch= boterham boter en melk
Tussendoor= melk (evt komkommer oid)
Diner= half groente potje (soms met melk)
Slapen = melk
En ‘s nachts nog vaak een voeding.
7 maanden geleden
Bij ons voedsel precies het zelfde. Alleen wij hebben nog 4 flesmomenten waarbij ze dan in totaal tussen de 500 en 600ml per 24u drinkt. Soms doe ik als snackje nog een stukje boterham, een stuk rijstewafel, of iets met ei oid. Maak vaak toch ook makkelijk even een maisvinger - ookal zitten daar nauwelijks kcal in 🤷🏻♀️