13 Reacties
6 maanden geleden
Ik weet niet zo goed hoeveel kindjes er bij ons precies zijn overdag, maar meestal zijn er wel 3 leidsters geloof ik - maar een daarvan is dan ook vaak een stagiaire. Via https://www.1ratio.nl/bkr/#/ kun je berekenen wat het minimum zou moeten zijn.
6 maanden geleden
Bij ons is het vaak als er alleen kindjes boven de 1 jaar, mogen ze met 2 leidsters op 12 kids. Hebben ze een baby, is het vaak 11, hebben ze meerdere baby's kan het wel zijn dat ze met 10 al met zn 3en moeten.
Het naar bed brengen begrijp ik wel hoor, ik werk zelf ook op kdv maar wij proberen dan nog wel eens white noise of even wiegen. Maar zoals thuis lukt het echt niet.
6 maanden geleden
Wij hebben veel geluk 3 op 8 kindjes. Horizontale groep. Ons kindje slaapt nooit fantastisch op de opvang, maar hij heeft vanaf zijn geboorte al FOMO 馃槄. Dit zien we ook als we vrienden over de vloer hebben.
6 maanden geleden
Er is een ratio voor die de ggd in de gaten houdt. Daar krijgen alle dagverblijven controle op. Als het alleen kindjes onder de 1 zijn dan 3 babies per leidster. Dus alsze twee babies hebben mogen ze er nog kinderen bij hebben. Hoeveel precies weet ik niet maar zou je na kunnen kijken of kunnen navragen.
6 maanden geleden
Hey!
Hier een pm鈥檈r. Hoeveel kindjes en leidsters is afhankelijk van de exacte leeftijd van de kinderen. Soms kan je doordat er een kindje een jaar ouder is ineens met een leidster minder staan terwijl de week ervoor zij qua kindaantallen wel nog nodig was.
Bij het naar bed brengen doen wij wat we kunnen maar zelfs met 1 op 3 laten wij 2 kindjes achter om een ander kindje in slaap te krijgen.
Wat je kan doen is een 10-minuten gesprek aanvragen om te vragen wat ze doen met het naar bed brengen. Dan kunnen jullie samen kijken wat er aan beide kanten mogelijk is om wat aan te passen om het voor jullie kleine zo fijn mogelijk te maken om in slaap te komen.
Wij helpen namelijk graag en denken met liefde mee! Alleen als elk kindje een bedritueel heeft van 30 minuten dan kunnen wij dit niet vormgeven helaas 馃