20 Reacties

vorig jaar

Wij hebben nu een grote hydrofiele doek in het bedje liggen neemt praktisch het hele bedje in beslag

vorig jaar

Grote hydrofiele doek. Of denk aan zo een honden plasmat van de Action als je die doeken niet meer wilt gebruiken. Voor alsnog gebruiken wij geen slaapzak voor onze kleine man, die beweegt ook veel. Die doen we strak onder de deken en blijft dan rustig op ze plekje slapen.

vorig jaar

Reactie op LiBaby

Grote hydrofiele doek. Of denk aan zo een honden plasmat van de Action als ...
Action

vorig jaar

Wij moesten zo’n hydrofiele doek na de kraamweek al weghalen van de kraamzorg.. dus misschien naar iets kijken wat gewoon het hele bedje bedekt?

vorig jaar

Wij gebruiken ook puppypads! Werkt prima ☺️

vorig jaar

Wij hebben vanwege reflux standaard twee setjes beddengoed over elkaar op bed. Dus molton -> hoeslaken -> molton -> hoeslaken. Daar boven op hebben we nog een mega hydrofiele doek die grotendeels van het bed bedekt. Zo kunnen we heel makkelijk een laag er vanaf halen en hoeven we niet midden in de nacht bijv. het hele bed te verschonen 😅

vorig jaar

Reactie op LiBaby

Grote hydrofiele doek. Of denk aan zo een honden plasmat van de Action als ...
De kraamzorg vertelde dat deze niet ademend zijn en dus gevaarlijk kunnen zijn als je kindje zou draaien..

vorig jaar

Wij deden het ook nog (bijna 15 weken) maar gisteren met het verschonen van d’r bedje niet meer gedaan omdat we deze week willen ‘oefenen’ met niet meer ingebakerd liggen. Juist als ze er met haar armpje onder komt of met haar handje aan grijpt kan die denk ik los komen en kan ze er misschien onder komen. Sowieso ook alle andere losse dingetjes zoals knuffeltjes oid uit het bedje halen!

vorig jaar

Reactie op LiBaby

Action
Dit zou ik dan juist weer niet gebruiken. Dit is nog wel minder ademend dan een hydrofiele doek. 😊

vorig jaar

Wij hebben hem er na een paar week uitgehaald omdat onze dochter zelden spuugt. Doet je dochter dat wel veel? Ach anders een keer extra de matrashoes verschonen ook kleine moeite toch?

vorig jaar

Dochter morgen 14 weken en gebruik er nog een onder der hoofdje. Ze spuugt best veel vanwege reflux . En tis makkelijker 3x per dag schone doek dan continu bedje verschonen .

vorig jaar

Wij hebben zo'n grote hydrofiele doek van 120x120 dubbel gevouwen onder het hoeslaken. En daaronder een molton. 😊

vorig jaar

Een puppy pad gebruiken is nog gevaarlijker mensen! Dit ademend helemaal niet en is echt niet goed om in je bedje te leggen. Er zijn bij HEMA gewoon Moltons te koop die ook leakproof zijn.. kun je dan veel beter doen

vorig jaar

Molton + hoeslaken inderdaad. Ik hoef het matras niet weer te verkopen na gebruik of zo, dus als er enig sprake is van doorlekken dan vind ik dat persoonlijk niet zo’n ramp. Als baby dan toch wel wat spuugt in bed draai ik haar soms gewoon om — hydrofiel vervangen terwijl ze sliep was ook niet echt een succes.

vorig jaar

Kraamhulp zei toen ze weg ging (dag 5) dat we hem eronderuit moesten halen dus meteen gedaan en niet meer terug gelegd.

vorig jaar

Reactie op LiBaby

Action
Gevaarlijk om zo’n advies te geven, ook al moet iedereen zijn eigen verstand gebruiken.

vorig jaar

Reactie op Mamvanbijna3

Gevaarlijk om zo’n advies te geven, ook al moet iedereen zijn eigen verstan ...
Bij ons is het zowel door de kraamhulp als door het consultatiebureau geadviseerd 😅

vorig jaar

Reactie op Bellenblaas

Bij ons is het zowel door de kraamhulp als door het consultatiebureau geadv ...
Bizar 🤣

vorig jaar

Hier mocht het vanaf 3 weken niet meer van de kraamzorg. Onze zoon stopt nu serieus alle doeken in zn mond of trekt het over hem heen dus is bij ons niet verstandig. Puppy matjes zou ik ook echt niet doen. Die ademen niet. Gewoon een laagje extra er onder en wat vaker verschonen. De waterdichte moltons worden volgens mij om dezelfde reden niet aangeraden.