14 Reacties
vorig jaar
Reactie op EF2022
Hema is betere kwaliteit dan zeeman qua budget doeken en prima om.af te wis ...
Welke maat raad je aan? Bij de Hema heb je de witte alleen in 60x60 is dat groot genoeg?
vorig jaar
Ik heb doeken van 70 x 70 en 115 x 115 van jollein, anais en hema. Zeeman kwaliteit is inderdaad minder dan Hema maar opzich ook prima.
vorig jaar
Wij hebben ze van Mushie, die zijn heerlijk zacht. Wel wat duurder maar ik gebruik ze nog steeds voor mijn 6 jarige.
Ik heb grote en kleine, eigenlijk van elke maat wel een paar.
Inmiddels hebben we er zeker wel een stuk of 15 kleine (60x60 volgens mij) en een aantal grote (die kan je ook als omslagdoek en dekentje gebruiken)
vorig jaar
Om even op in te haken, wij kregen van kraamzorg het advies om 10 hydrofiele doeken te strijken en in een zak apart te bewaren voor verloskundige? Zodat ze wat sterieler kan werken of zoiets?
Terwijl ik overal op internet lees dat strijken juist niet goed is voor die doeken en had er ook echt nog nooit van gehoord, lijkt mij eerlijk gezegd een beetje onzin?
Iemand hier ervaring mee?
vorig jaar
Reactie op MamainKampen
Om even op in te haken, wij kregen van kraamzorg het advies om 10 hydrofiel ...
Nooit van gehoord en ga ik ook echt niet doen馃槀
vorig jaar
Reactie op MamainKampen
Ik denk altijd als je aan je telefoon zit en dan aan je baby, brengt dat meer bacteri毛n mee dan een hydrofiele doek. Ik strijk deze keer niks. Heb deze tip ook nog nooit gehoord, niet van kraamzorg en niet van verloskundige.
vorig jaar
Reactie op J34
Ik denk altijd als je aan je telefoon zit en dan aan je baby, brengt dat me ...
Ja echt h猫, ze was verder met alles ook juist heel relaxed ook dat neutrale wasmiddel onzin is enzo omdat je de baby juist wel aan bacteri毛n etc moet bloot stellen inderdaad
Maar volgens mij was het echt bedoeld voor de onderzoeken die verloskundige dan doet inwendig en voor haar instrumenten enzo (wil thuis bevallen)
Nou ja ik doe het dan lekker niet en mochten ze er nog over beginnen ben ik het gewoon vergeten馃槀
vorig jaar
Reactie op MamainKampen
Ja echt h猫, ze was verder met alles ook juist heel relaxed ook dat neutrale ...
Heyhoi, ik kreeg dit advies inderdaad ook. Zij legde mij uit dat het met de hygi毛ne te maken heeft rond om de bevalling (thuisbevalling). Dus inderdaad voor eventuele instrumenten en onderzoeken. Ook om de baby na de geboorte aan te pakken. Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat het mijn eerste kindje is, maar ik ga het advies wel opvolgen. Uiteindelijk verwacht ik van het ziekenhuis ook dat ze steriel omgaan met onderzoeken en instrumenten.
vorig jaar
Reactie op MamainKampen
Ik zou ze persoonlijk niet strijken, als je hydrofiele doeken gaat strijken nemen ze bijna geen vocht op en dat is juist waar je ze veel hoor gebruikt. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap niet gedaan en ga het nu weer niet doen.
vorig jaar
Na de eerste x wassen zou ik ze wel 1x strijken om evt bacteri毛n en chemicali毛n verder te doden. Daarna niet meer馃 Ze drogen inderdaad veel beter als ze niet gestreken zijn. Ik heb denk ik 4 XXL stuks (gebruiken we vooral voor badje/douche en evt inbakeren), en een stuk of 10 kleinere als spuugdoek, in kinderwagen, in bedje (zodat als ze wat melk teruggeven je niet gelijk het hele bed hoeft te verschonen), over verschoningskussen, als dekentje 馃