60 Reacties
één maand geleden
Reactie op annonniemm
Gefeliciteerd, en fijn dat je je zo goed voelt! Ik heb zelf nu een tweede e ...
Het duurt inderdaad 9 maanden tot een jaar MINIMAAL dat het ietwat in balans is. Ontzwangeren is niet korter dan dat. Deze dame meent dat na 2 maanden te zijn maar dat klopt feitelijk gezien niet
één maand geleden
Jeetje wat snel 🫣 maar gefeliciteerd!
De wens voor een tweede heb ik zeker al wel, maar het mag van mij nog wel een jaartje duren voor ik weer zwanger raak. Ik vond mijn zwangerschap best zwaar, dus ik wil eerst weer even genieten van het leven zonder misselijkheid en bekkenklachten!
één maand geleden
Reactie op alyssa026
Nou nou, ik denk dat wij als vrouwen prima kunnen bepalen en voelen wanneer ...
Volgens mij heb ik niets gezegd over er klaar voor zijn? Misschien moet je mijn comment nog een keer lezen.
Ik zeg dat het 9 maanden tot een jaar minimaal duurt dat het ietwat in balans is. Met ‘het’ doel ik op de hormonen waar de dame waar ik op reageer het over had 😉
Dat is gewoon een feit.
Daar staat helemaal geen woord over er klaar voor zijn, maar over ontzwangeren.
één maand geleden
Reactie op Math 2000
Wat een mee leven en aardige reacties hier zou ze vast wat mee kunnen...
Maar wat ik niet snap is, mijn comment en de comment waar ik op reageer gaat over ontzwangeren. Is begrijpend lezen echt zo lastig. Ik zeg niks negatiefs over haar noch haar zwangerschap, dat moet ze natuurlijk helemaal zelf weten en zij is blij.
Deze dame zegt dat ze ontzwangerd is, maar dat is feitelijk gezien na 2 maanden bevallen te zijn niet mogelijk. Dáár reageer ik op.
Ik ben zelf ook al moeder van meerdere kinderen hoor, ik heb genoeg empathie voor anderen die zwanger zijn zo snel. En daar zeg ik toch ook niks over. Ik reageer op het feitelijke stukje ontzwangeren’ wat gewoon meer tijd nodig heeft dan 2 maanden. Dit zijn feiten. Niks negatiefs aan.
één maand geleden
Gefeliciteerd!
Ik heb een hele fijne zwangerschap gehad met weinig kwaaltjes, vond het heel leuk om zwanger te zijn, dus ik zou zeker er al klaar voor zijn om nog een keer zwanger te worden (zegt natuurlijk niet dat de 2e zwangerschap ook zo verloopt). Door een spoedkeizersnee moet ik een jaar wachten voor ik weer zwanger mag worden en dat vind ik ook helemaal prima. Maar ik begrijp je wel en iedereen moet dat helemaal zelf weten toch! Geniet van je zwangerschap :)
één maand geleden
Gefeliciteerd! Vraag me altijd af wat ik toch verkeerd doe 😆 ben volledig uitgeput 😰 had dan ook wel een hg zwangerschap en de kleine heeft ook niet de meest soepele start maar als mij nu verteld werd dat ik zwanger was zou ik echt niet weten hoe ik dat zou overleven. Nou heb ik ook al een peuter puber van 2,5 maar toch hihi .. Maar dat gezegd gun ik jou een prachtige zwangerschap en straks 2 kindjes die heerlijk samen kunnen opgroeien 😍
één maand geleden
Reactie op Littlelove_
Gefeliciteerd! Vraag me altijd af wat ik toch verkeerd doe 😆 ben volledig ...
Verkeerd?! Je hebt een mensje op de wereld gezet vrouw…! Een tweede zo te lezen en een pittige zwangerschap gehad. Logisch dat je uitgeput bent! Bovendien kun je jezelf niet met een ander vergelijken, iedere zwangerschap, bevalling en herstel loopt anders. Ik zou het in ieder geval niet realistisch vinden dat je je energiek en fantastisch voelt met twee kleintjes thuis en nu na twee maanden alweer zwanger wil zijn.
Alleen maar respect, je doet het super en doet niets verkeerd ❤️🔥
één maand geleden
Reactie op GDel
Maar wat ik niet snap is, mijn comment en de comment waar ik op reageer gaa ...
Ik ben het met je eens hoor.
En wat ik heb gemerkt bij mijn eerste: ik heb wel 3 keer gedacht: ‘oh nu ben ik echt weer ‘mezelf’. Eindstand denk ik dat ik echt pas goed ontzwangerd en weer helemaal in balans was met bijna 2 jaar post partum. Je inschatting is gewoon iets minder.
Het is gewoon ‘bewezen’ dat je beter wat langer kunt wachten.
Dat neemt niet weg dat je zelf mag kiezen voor iets en daar ook blij mee mag zijn :)
één maand geleden
Reactie op DankbareDauw058792
Ik ben het met je eens hoor.
En wat ik heb gemerkt bij mijn eerste: ik heb ...
Ik zei ook in de kraamweek tegen de verloskundige: “ohh dit wil ik nog een keer!”. En toen zei zij direct: “Dat zijn de hormonen die praten!”. Ik hoor het ook van vriendinnen, dat ze echt veel later zich weer een beetje zichzelf voelen, en zeker als je stopt met borstvoeding.
Maar, ieder z’n keuzes natuurlijk! Hoewel ik ook nog steeds alweer wil, wacht ik wel omdat ik dat verstandiger vind en we ook eerst gewoon van nummer 1 willen genieten en leren!
één maand geleden
Mijn oudste 2 zitten ook zo dicht op elkaar als jou kindjes straks. Onverwacht weer Zwanger maar wel heel erg gewenst. Het eerste jaar was even pittig maar ze zijn elkaars beste maatje en begrijpen elkaar goed omdat ze in dezelfde levensfase zitten. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
één maand geleden
Reactie op Littlelove_
Gefeliciteerd! Vraag me altijd af wat ik toch verkeerd doe 😆 ben volledig ...
Je doet helemaal niks fout! Ik voelde me ook een mislukkeling doordat ik zwanger zijn echt vreselijk vond, een ruggenprik nodig had en vervolgens door ernstig bloedverlies heel langzaam herstelde. Mijn verloskundige heeft toen gezegd dat niemand jouw zwangerschap en bevalling heeft meegemaakt. Er is ook niemand anders die jouw kindje heeft. Sommigen vrouwen zijn heel snel in herstellen, anderen doen er heel lang over. Ik verkeer ook al maanden in een staat van uitputting ondanks een lieve vriend en een heel makkelijk zoontje 🙈
één maand geleden
Reactie op Sasdea
Verkeerd?! Je hebt een mensje op de wereld gezet vrouw…! Een tweede zo te l ...
Lief dankjewel ❤️