12 Reacties

2 dagen geleden

Ohh wat heftig :( gecondoleerd met je vader. Heb je een partner waar je de nachten mee verdeelt? En andere mensen in je netwerk waar je zoontje bijv zou kunnen slapen een keer zodat je bij kunt slapen? Die van ons wordt nog veel wakker. 2 of 3 keer wakker is een goede nacht.. ik trok t altijd prima maar toen ie opeens heel vaak kwam werd t toch wel wat zwaarder (en zwanger lijkt me al helemaal.. wel gefeliciteerd!). Het enige wat bij mij helpt is vroeg naar bed gaan maar ik zit ook te denken of ie misschien naar zn eigen kamer moet ofzo. Ik geef zelf nog borstvoeding. Bij mij slaapt ie we bijna altijd direct door na t drinken dus dat scheelt wel.

2 dagen geleden

Ah lieve mama! Een dikke knuffel!💜 dat is ook zeker heel pittig! Sowieso al, maar al helemaal als je zwanger bent. Misschien je in ieder geval ziek melden op je werk? Je kunt nu alle energie het beste gebruiken voor jezelf, ook gezien het verlies van je vader en de zwangerschap. Het vraagt allemaal nogal wat. Lief zijn voor jezelf en wellicht extra steun vragen van de omgeving! Wat hier hielp is hem toch wel wat laten huilen bij het in slaap vallen, hij had het ook nodig om de dag te ontprikkelen en wij waren echt zijn slaapassociatie geworden door de hele tijd meteen naar hem toe te gaan zodra hij een kik gaf. Hij was ook erg onrustig in onze armen en het kon lang duren tot hij sliep, van onze nabijheid werd hij ook gefrustreerd bij het in slaap vallen. Toen we hem zelf de ruimte boden, was diezelfde onrust er in mindere mate en viel hij wel zelf in slaap binnen 15 minuten (in onze armen duurde dat gerust 45 minuten en werd hij heeeel vaak weer wakker). Het is niet de cry it out methode, want we gaan er echt wel heen als er iets is en zijn juist heel nabij, maar de slechte nachten braken op en niks anders hielp (ook niet met slaapcoach). Doen wat goed voelt voor jullie uiteraard, maar dit werkte voor ons!😘

2 dagen geleden

Reactie op Nynke_93

Ah lieve mama! Een dikke knuffel!💜 dat is ook zeker heel pittig! Sowieso a ...
Heel erg bedankt voor je bericht en je lieve woorden. En ook voor het delen van jullie ervaring met wat werkt. Ik vind het laten huilen heel moeilijk. Maar misschien is wat ik nu doe dus ook gewoon niet handig en moet ik hem meer "de kans geven" om er toch ook even zelf uit te komen.

2 dagen geleden

Reactie op DecentKolibrie158919

Ohh wat heftig :( gecondoleerd met je vader. Heb je een partner waar je de ...
Bedankt voor je lieve bericht en de tips. Ja ik heb een partner die kan helpen gelukkig. Maar onze slaapkamers grenzen aan elkaar (hij slaapt wel op eigen kamer, want bij ons op de kamer ging hij in de nacht uren spelen). Ik ga ook om 21u naar bed, anders hou ik het inderdaad niet vol haha. Wat momenteel lastig is, is dat hij echt blijft piepen totdat hij een flesje krijgt (half melk half water). En daarna is hij dan rustig een uur wakker. Hij is zelf ook moe in de ochtend, dat zie ik aan zn gezichtje. Maar toch wil hij dan echt om 5u30 op staan....

2 dagen geleden

Ah heel erg vervelend allemaal. gefeliciteerd met de zwangerschap en gecondoleerd met je vader. Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en een zoontje van 16 maanden die nog minimaal 3x kwam voor een fles in de nacht. Nu sinds een week zijn we helemaal gestopt met flessen geven en hem indd 15 min laten huilen en als hij dan niet slaapt even naar hem toe gaan, laten weten dat we er zijn. Dat moment houden we kort. Wat woorden en een aai over zn bol. Eerste dag was heel heftig, tweede dag nog 1x heftig en 3e nacht goed. Dagen daarna soms nog 1x even kort huilen en ging dan weer verder slapen. Ik vind het verschrikkelijk om hem te horen huilen. Maar nu denk ik had ik dit maar eerder gedaan. Hij slaapt veel beter en wij slapen veel beter. Ook overdag slaapt hij veel beter. En vraag hulp om je heen als dit mogelijk is. Al is het een dagje die je voor jezelf hebt en even rustig aan kan doen. Ook zeker met werk overleggen wat mogelijk is. Ik ben al vanaf het begin heel erg moe. En werk nu op therapeutische basis, wat mij heel veel rust geeft in mijn hoofd en lijf. Denk aan jezelf de baby in je buik en de kleine die je rond hebt lopen.

2 dagen geleden

Reactie op Tessa1987_______

Heel erg bedankt voor je bericht en je lieve woorden. En ook voor het delen ...
Dat is ook heel moeilijk! En het ging erg tegen mijn gevoel in, maar het heeft hem veel en veel beter doen slapen, slaapt alle nachten door (op een uitzondering na) en dat is voor hem ook veel fijner! Hier merkte ik dat het hele erge slaaptekort ook veel deed met het echt aanwezig kunnen zijn en genieten als moeder! Dus voor mij was het de afweging dat het ons en ook hem ook ging helpen betere nachten te maken en ik weer meer bewust aanwezig kon zijn, dat het oké voelde ❤️ hij valt nu altijd zonder moeite in slaap en wijst zelfs naar zijn bedje of pakt de slaapzak dat hij wil gaan slapen. Als er nu wat aan de hand is, weten we dat we er ook echt heen moeten ipv dat we zijn slaapassociatie zijn!😘 maar kan niet zeggen dat je dat moet doen, moet wel goed voelen, maar weet ook dat je het helemaal goed doet als mama als je daarin de keuze wel maakt hem zelf de ruimte te geven in slaap te vallen❤️🙏🏼

2 dagen geleden

Reactie op Nynke_93

Dat is ook heel moeilijk! En het ging erg tegen mijn gevoel in, maar het he ...
Ja dit is heel herkenbaar. Echt verschrikkelijk om je kind te laten huilen, maar uiteindelijk veel beter voor iedereen.

2 dagen geleden

Reactie op Lotte30724

Ja dit is heel herkenbaar. Echt verschrikkelijk om je kind te laten huilen, ...
Dat!❤️🫶🏻 soms wou ik dat ik het eerder had gedaan, merk dat het hem goed doet en ons ook!

2 dagen geleden

Jeetje wat een pittige tijd ga je door zeg. Heel veel sterkte hier mee allereerst. Mijn verhaal is anders maar er zijn wat gelijkenissen. Bij mij was de oplossing zelf ergens anders te gaan slapen, we hebben een logeerkamer op zolder. Toen mijn dochter 2 maanden oud was (nu 16 maanden, nog steeds een zeer matig slaper) en heel slecht sliep hoorden we dat mijn vader ernstig ziek was. Een kleine 6 maanden later na een heftig ziekbed is hij overleden. 2/3 weken na de diagnose had ik geen melk meer terwijl ik vol BV gaf en nog een week later ging ik dubbel zien en allerlei andere rare symptomen. We dachten aan stress en slaap tekort. Na 2 weken op zolder ging het een stuk beter. Mijn man heeft het echt geweldig gedaan door de nachten veelal op te pakken. Ik deed 1 a 2 nachten per week. De rest deed hij, ik trok het gewooj niet. Misschien kun je hier iets mee. Je lijf is keihard aan het werk, je nachten zijn geslopen en een loodzwaar verlies. Dat is echt heel veel. Hopelijk kun je wat met steun om je heen of af en toe een nachtje ergens anders. Je moet echt herstellen snachts. Nogmaals sterkte!

2 dagen geleden

Reactie op Tessa1987_______

Bedankt voor je lieve bericht en de tips. Ja ik heb een partner die kan hel ...
Ohh lastig ja.. kan t helpen om hem direct de fles te geven of gaat dat juist in tegen jullie streven om de fles af te bouwen? Mijn partner regelt altijd de ochtenden zodat ik kan uitslapen tot minstens 7 en meestal 8. Weet niet of dat voor jou een optie is en of je dan nog de slaap kan vatten. Denk je dat die paniek rond slaap wegvalt als je zoontje beter slaapt? Lijkt me fijn om het met iemand over te hebben (kan vriendin oid) zodat je je er niet machteloos in voelt bijvoorbeeld. Sterkte! Kan me voorstellen dat het veel is bij elkaar

gisteren

Reactie op Nynke_93

Dat!❤️🫶🏻 soms wou ik dat ik het eerder had gedaan, merk dat het hem goed ...
Hier ook gedaan! Wel al met een week of 6. Sinds dien zijn de nachten dat ze wakker is geweest op z’n 2 handen te tellen. Slapen is ook echt een vaardigheid die ze moeten leren. Huilen is een manier van communiceren, het is ook een manier voor kinderen om te ontprikkelen. Wel zou ik echt maximaal 5 minuten aanhouden. Ik bleef er toen ook vaak nog bij maar ik merk dat ze beter en sneller in slaap viel als ik weg liep. Ik zou zelf 15 min laten huilen, veelste lang vinden.

gisteren

Reactie op zara6

Hier ook gedaan! Wel al met een week of 6. Sinds dien zijn de nachten dat z ...
Snap dat het zo voelt. 15 minuten waren ook erg lang en is ook erg lang. Wij zijn er pas mee gestart toen hij 9 maanden was en hij kwam daarvoor gerust 10 keer of vaker per nacht! Met onze nabijheid was het gerust 45 minuten dat hij onrustig was. We hebben toen 15 minuten ingesteld, want telkens terug gaan zorgde voor minder onrust. Hij pakte de draad snel op en momenteel gaan we natuurlijk altijd naar hem toe als er wat is. Maar ook omdat we nu weten dat er echt wat is ❤️ Denk dat het voelen, kijken en ervaren is wat per kind werkt en wat niet. Ook een ontdekking!