6 Reacties

2 dagen geleden

Bij ons zijn de voetjes kaarsrecht. Bij twijfel even naar de huisarts of cb :)

2 dagen geleden

Dit lijkt mij ook niet helemaal goed. Ik zou hiervoor even langs de huisarts of cb gaan om advies in te winnen en voor evt een doorverwijzing naar een kinderpodoloog

2 dagen geleden

Mijn dochter heeft dit ook.. merkte dit al op toen ze net geboren was. Zo heeft ze waarschijnlijk gevouwen gezeten in je buik. Volgens chatgpt geen probleem als je het wel recht kan maken met hulp. Maar ik snap je zorgen, heb ik ook nog wel klein beetje maar ze loopt pas net dus ik wacht het even af.

2 dagen geleden

Reactie op Preggy39

Mijn dochter heeft dit ook.. merkte dit al op toen ze net geboren was. Zo h ...
Dit zei chat. Dit ziet eruit als een flexibele platvoet met valgusstand, heel normaal bij een kind van 17 maanden. Veel vetkussentje aan de binnenkant van de voet → voet oogt plat Enkel lijkt naar binnen te zakken bij staan/lopen Pezen en spieren zijn nog slap Dit is fysiologisch tot ± 4–6 jaar Zolang: ze geen pijn heeft niet opvallend struikelt of mank loopt beide voeten ongeveer hetzelfde zijn → geen probleem, geen behandeling nodig

gisteren

Mijn zoontje heeft zijn voeten ook nog wat vreemd staan. Hij is onder behandeling bij de fysio geweest voor zijn voorkeurshouding. Ik heb laatst contact met haar gehad over zijn stand van de voeten en ze gaf aan dat het geen probleem is. Het is een soepele platvoet. Al zn spiertjes moeten nog sterker worden naarmate hij meer staat en loopt wordt dat steeds beter. Nog even ter aanvulling: Mijn zoontje loopt nog niet zelfstandig, wel langs meubels en achter een loopkar. Ieder voetje is natuurlijk anders maar mijn zoontje lijkt er geen pijn aan te hebben. Twijfel je, zou ik gewoon contact opnemen met de fysio. Het wordt gewoon vergoed vanuit het basispakket tot je kind 18 jaar is.

gisteren

Volgens mij is dit normaal bij kindjes die net beginnen met lopen, het trekt vanzelf bij.