12 Reacties

2 jaar geleden

Van de Zaanse hoeve? Dat haal je gewoon in het schap toch van de supermarkt? Volgens mij is hier alles gepasteuriseerd (vandaar ook langer houdbaar) anders moet het erop staan.

2 jaar geleden

Oh, ik eet dit gewoon! Alle kaas uit de supermarkt is gepasteuriseerd toch?

2 jaar geleden

Ja klopt inderdaad. Was gewoon verpakt en haal het van de supermarkt. Maar ik schrok even omdat er stond ‘weidemelk’. En ik ben nogal panisch aangelegd… eerste zwangerschap en een miskraam hiervoor gehad. Dus probeer best voorzichtig te zijn

2 jaar geleden

Hi! (ik werk bij een kaasbedrijf waar we voor supermarkten kaas versnijden en ik ben verantwoordelijk voor een stukje etikettering en wetgeving) Over het algemeen wel! Maar als het ongepasteuriseerde is, dan moet het er op staan! Sowieso bij de ingrediënten declaratie, maar ook nog eens duidelijk vermeld op de voorkant. Dus als er alleen 'melk' staat dan kan je er vanuit gaan dat het gepasteuriseerde melk is .

2 jaar geleden

Reactie op chantal_deleone

Hi! (ik werk bij een kaasbedrijf waar we voor supermarkten kaas versnijden ...
Toch fijn z’n forum. Dankjewel voor je reactie, geeft weer een stukje geruststelling. ♥️

2 jaar geleden

Reactie op Rossje

Ja klopt inderdaad. Was gewoon verpakt en haal het van de supermarkt. Maar ...
Snap je volledig maar m’n eigen verloskundige zei wel, stress is vele malen schadelijker voor jou en voor de baby dan een keer iets eten wat niet volledig binnen de richtlijnen valt (wat in dit geval gelukkig dus niet zo is!) dus rustig aan.. vooral relaxt en de volgende keer nog een keertje extra kijken indien het echt verkeerd is gegaan. Maar op de gehele zwangerschap kan het vaak niet echt mis (even dingen zoals alcohol en drugs daargelaten, ik heb het echt over voedingsmiddelen).

2 jaar geleden

Volgens mij moet je vooral letten op gepasteuriseerd of niet, als dat niet zo is staat er op de verpakking iets van ‘bereid met rauwe melk’ of ‘au lait cru’. Weidemelk zegt meer iets over de omstandigheden van de koeien, niet hoe de melk daarna bewerkt is. Misschien handig om te weten op welke termen je dus moet letten! 😊 Ik meende ook dat dit vaker een ‘probleem’ is bij zachte kaasjes zoals brie oid - ookal zijn zelfs die uit de supermarkt in Nederland vaak ook wel gepasteuriseerd. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie geruststellende berichtjes! Ik heb ook de AH nog gemaild 😂 en het was idd gewoon gepasteuriseerd.. dus geen paniek meer hier haha

2 jaar geleden

Je kunt evt de app “ZwangerHap” downloaden, daar kun je precies zien wat je wel en niet “mag” eten.

2 jaar geleden

Eigenlijk alles in de supermarkt is gepasteuriseerd. Dingen van rauwe melk is echt maar paar dagen goed, dus zal je in supermarkt niet vinden. Net zoals alle schimmelkazen

2 jaar geleden

Reactie op Belle20

Oh, ik eet dit gewoon! Alle kaas uit de supermarkt is gepasteuriseerd toch? ...
Klopt :)