33 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op SJZ
Leuk! Ik volg even, want wij krijgen ook een zoontje en willen graag een is ...
Als het maar een mooie, betekenisvolle naam is.
Ik vind het zo moeilijk, het is toch een keus die mijn man en ik maken en mijn zoontje moet het dragen.
Het verzacht wat, dat Allah swt de naam al uitgekozen heeft. Maar toch wil ik mijn best ervoor doen haha!
En jullie? Al namen op het oog???
2 jaar geleden
Mijn zoontje heet Lemar, het is een Afghaanse Pashto naam en betekent zon. 🧿
2 jaar geleden
Reactie op Mazaarzale
Mijn zoontje heet Lemar, het is een Afghaanse Pashto naam en betekent zon. ...
Mooie naam inderdaad!
2 jaar geleden
Reactie op sharontew
Luay, Laith!
Luay- Nuaym, zo heet mijn eerste zoontje.
Laith staat op mn lijstje, weet alleen niet goed hoe ik het uitspreek. Ik las leej- th. Dan vind ik hem opeens niet meer mooi….
2 jaar geleden
Reactie op babyAugustM
Luay- Nuaym, zo heet mijn eerste zoontje.
Laith staat op mn lijstje, weet ...
Wauw wat mooi! Ik vind Luay echt prachtig. Ik vind de uitspraak van Laith dus juist heel mooi, zoals Faith maar dan Laith, onwijs uniek. Dat gezegd hebbende, mijn zoon heet Gabriel, ik spreek t op zn engels uit, verder bijna iedereen op zn Nederlands als Gaabriël😫. Als jij de uitspraak van Laith op jouw manier doet zal het ook prachtig zijn!
2 jaar geleden
Reactie op babyAugustM
Als het maar een mooie, betekenisvolle naam is.
Ik vind het zo moeilijk, ...
Dat zeg je mooi! Het wordt hoe dan ook een prachtige naam. Ik wilde ook Luay zeggen, maar lees nu dat je eerste zoontje die naam al heeft, mooi! 🥰
Ik vind het echt moeilijk, een jongensnaam! De betekenis vind ik inderdaad ook belangrijk en dat het voor iedereen goed uit te spreken is (ik ben een Nederlandse bekeerling, dus fijn als mijn familie het ook kan uitspreken haha!).
2 jaar geleden
Tariq/Tareq - betekent ster
Isam - betekent bescherming/veiligheid
Nourdin/Nordin - betekent verlicht het geloof
2 jaar geleden
Hoewailid (vader van khadija)
Hoedayfa
Khalid
Talha
Zubair
Mus'ab
Ubaidah