33 Reacties

2 jaar geleden

Leuk! Ik volg even, want wij krijgen ook een zoontje en willen graag een islamitische/Arabische naam. Sta jij ook open voor een Arabische naam of echt alleen islamitisch? 😊

2 jaar geleden

Reactie op SJZ

Leuk! Ik volg even, want wij krijgen ook een zoontje en willen graag een is ...
Als het maar een mooie, betekenisvolle naam is. Ik vind het zo moeilijk, het is toch een keus die mijn man en ik maken en mijn zoontje moet het dragen. Het verzacht wat, dat Allah swt de naam al uitgekozen heeft. Maar toch wil ik mijn best ervoor doen haha! En jullie? Al namen op het oog???

2 jaar geleden

Mijn zoontje heet Lemar, het is een Afghaanse Pashto naam en betekent zon. 🧿

2 jaar geleden

Luay, Laith!

2 jaar geleden

Reactie op Mazaarzale

Mijn zoontje heet Lemar, het is een Afghaanse Pashto naam en betekent zon. ...
Mooie naam inderdaad!

2 jaar geleden

Reactie op sharontew

Luay, Laith!
Luay- Nuaym, zo heet mijn eerste zoontje. Laith staat op mn lijstje, weet alleen niet goed hoe ik het uitspreek. Ik las leej- th. Dan vind ik hem opeens niet meer mooi….

2 jaar geleden

Reactie op babyAugustM

Luay- Nuaym, zo heet mijn eerste zoontje. Laith staat op mn lijstje, weet ...
Wauw wat mooi! Ik vind Luay echt prachtig. Ik vind de uitspraak van Laith dus juist heel mooi, zoals Faith maar dan Laith, onwijs uniek. Dat gezegd hebbende, mijn zoon heet Gabriel, ik spreek t op zn engels uit, verder bijna iedereen op zn Nederlands als Gaabriël😫. Als jij de uitspraak van Laith op jouw manier doet zal het ook prachtig zijn!

2 jaar geleden

Wat een leuke topic ik lees mee! Ik had eerst Ibraheem Sulayman Maar nu twijfel ik weer 🫢

2 jaar geleden

Reactie op babyAugustM

Als het maar een mooie, betekenisvolle naam is. Ik vind het zo moeilijk, ...
Dat zeg je mooi! Het wordt hoe dan ook een prachtige naam. Ik wilde ook Luay zeggen, maar lees nu dat je eerste zoontje die naam al heeft, mooi! 🥰 Ik vind het echt moeilijk, een jongensnaam! De betekenis vind ik inderdaad ook belangrijk en dat het voor iedereen goed uit te spreken is (ik ben een Nederlandse bekeerling, dus fijn als mijn familie het ook kan uitspreken haha!).

2 jaar geleden

Tariq/Tareq - betekent ster Isam - betekent bescherming/veiligheid Nourdin/Nordin - betekent verlicht het geloof

2 jaar geleden

Ik zelf vind de naam Musa heel mooi. Al zou ik een jongetje krijgen zou die Yayha heten❤️

2 jaar geleden

Mijn zoontje heet Meysam (meesem). Betekent mooi, schattig. Is een islamitische naam. Als tweede naam heeft hij Jawhar (juweel) kun je natuurlijk ook als jaouhar schrijven. Vind Louay ook een mooie naam maar is best wel gehyped nu.

2 jaar geleden

Reactie op kytje

Mijn zoontje heet Meysam (meesem). Betekent mooi, schattig. Is een islamiti ...
Hier de betekenis

2 jaar geleden

Leuk, wij krijgen ook een jongetje en zijn ook op zoek naar een apartere naam. Paar namen van onze lijst : wael, Selim, kaïd, Kemal, nadim, naim, faris . We hebben geen L-namen behalve Laith die al eerder is genoemd

2 jaar geleden

Ik ben ook opzoek naar een jongens naam. Het liefst ook Islamitisch maar sta ook open voor andere mooie namen. Tot nu toe: Adam Ismail Deen Ibrahim Mikail

2 jaar geleden

Mijn zoontje heet Mûsâ en ik ben er onwijs trots op💙🥰

2 jaar geleden

Ik ben zelf vooral fan van namen van profeten en sahaba’s. Wat mij betreft zitten daar de krachtigste en meest tijdloze namen bij!

2 jaar geleden

Naoufel Louay Lotfi Nordin

2 jaar geleden

Hoewailid (vader van khadija) Hoedayfa Khalid Talha Zubair Mus'ab Ubaidah ❤️❤️

2 jaar geleden

Mijn zoontje heet Moesa. Wij vinden de namen : Shu’ayb Ismail Ishaaq Idris Dawud Hudhayfa Ibrahiem Yousef en younes ook heel mooi voor een volgend kindje