13 Reacties
7 maanden geleden
Och dit is zo herkenbaar van m'n oudste dochtertje. Nooit officieel als huilbaby benoemd, maar zodra ik haar ergens neerlegde was t huilen. Ook veel lachen en toen ze kon kruipen hele dagen jengelend achter me aankruisen. Kon niet ff naar wc of keuken lopen en t begon alweer. Gek werd ik ervan! Rond 9 a 10 maanden krijgen ze ook verlatingsangst en had zij dan natuurlijk ook net weer supererg. Ze is nu 3,5 en kan nog steeds heel slecht minuutje alleen zijn. Heb maar gewoon geaccepteerd dat ze een 'velcro-baby' is en blijkbaar altijd blijft 馃檲
7 maanden geleden
Heel herkenbaar! Hier wel een huilbaby geweest, oa ook door reflux en koemelkallergie, maar ook een groot deel door haar temperamentvolle karakter. Volgens de kinderarts wordt dit minder zodra ze gaan lopen
Maar het is heel vermoeiend, wij gaan veel op pad en wandelen. Een dag thuis blijven is hier echt geen optie 馃槄
7 maanden geleden
Heel herkenbaar. Ik ben alleenstaand. Werk thuis voor mezelf maar heb er zo goed als geen tijd voor. Ik vraag me weleens af hoe ze dat op de opvang doen en of ze de baby dan gewoon laten huilen.
mn dochtertje heeft ook al 4 maanden nu verhoging tegen koorts aan dus ik weet niet wat wat is.
Ze doen er in ziekenhuis enz heel laconiek over. Ik dacht misschien van tandjes maar ze zeggen dat kan niet zo lang.
Ook merk ik door kwijlen dat reflux terug komt , door hapjes de krampjes soms (harde ontlasting) en ze wil van alles maar kan het niet...ze zeggen dat dat huilen minder wordt als ze kan kruipen of lopen
Je hebt de hele dag het gevoel dat je ze bezig moet houden 馃槄
En heb weken geen slaap gehad, 3 uur ofzo per nacht... nu gelukkig 2 nachten eindelijk redelijk want tandjes zijn deels door boven. Maar die 10 maanden zijn voorbij gevlogen en een groot deel heb ik echt in overleefstand gezeten in mn eentje zonder hulp of oppas馃槵 ik denk steeds maar...this too shall pass馃
Als mn dochtertje huilt pak ik haar wel op. Of ik probeer haar af te leiden met iets. Maar laten huilen of jengelen doe ik niet. Ik kan dat zelf ook heel slecht hebben dat gejengel 馃槄
7 maanden geleden
Reactie op JellyBean2024
Heel herkenbaar. Ik ben alleenstaand. Werk thuis voor mezelf maar heb er zo ...
Knap hoe je dat alleen allemaal doet. Ik vind het ook zo lastig om er niet op te reageren. Als hij drinkt ben ik zo blij dat het even stil is hihi
7 maanden geleden
Reactie op MVJ2024
Heel herkenbaar! Hier wel een huilbaby geweest, oa ook door reflux en koeme ...
Ja zelfde hier. Als ik het niet meer trek doe ik hem in de bakfiets en ga ik 2 uur fietsen haha
7 maanden geleden
Reactie op Tessa1987_______
Knap hoe je dat alleen allemaal doet. Ik vind het ook zo lastig om er niet ...
Misschien heel slecht maar af en toe voor Nijntje of Woezel en pip zetten helpt hier ook馃槅 en ben blij als het mooi weer is straks weer want buiten vermaakt ze zichzelf veel beter op de een of andere manier. Van alles te zien en dus afgeleid en niet aan jengelen
7 maanden geleden
Herkenbaar hoor, is ook weer een fase. Ik ben ook alleenstaande moeder dus ik weet hoe zwaar het is. Hier nu ook een fase weer dat ze niet alleen wil spelen, uiteindelijk is het krijsen geblazen, ik doe ook soms even 10 minuutjes een filmpje van Nijntje of Bumba, het kan soms niet anders. Bij lekker weer ben ik trouwens altijd wel de deur uit, lekker wandelen dat vind ze echt geweldig.
7 maanden geleden
Herkenbaar. Is het misschien een sprongetje? Mijn zoontje was altijd heel vrolijk en nu hij bijna 10 maanden is kan hij flink jengelen. Vooral sochtends tussen wakker worden en het eerste dutje is hij echt chagrijnig. Hele tijd jengelen, ook tijdens het ontbijt de hele tijd eten weigeren maar wel jengelen omdat hij honger heeft.
2 weken geleden
Reactie op Mv__
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier doet mijn dochter van 11 mnd namelijk prec ...
Het is bij ons vanzelf over gegaan. Hij zit nu in hele vrolijke fase. Natuurlijk soms wel piepen, maar dat hele dagen jengelen stopte vanzelf!
vorige week
Reactie op Mv__
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier doet mijn dochter van 11 mnd namelijk prec ...
Ik denk grotendeels ook tandjes. Van 6 tot 12 maanden , 4 achter elkaar. En nu vanaf 14 maanden weer ... 4 kiezen en volgens mij ook de hoektanden allemaal die eraan komen . Dit keer soms jengelig. Meestal einde van de dag begint het... Soms knuffelig en bij me willen zijn (en knuffelig was ze echt nooit)
Het zijn idd periodes denk ik. En aangezien ze nog niet kunnen praten altijd maar de vraag wat het is/was.
Hier door kwijlen steeds ook reflux terug. Dus savonds niet willen liggen en slapen.
Laat alle tandjes maar mooi tegelijk komen 馃槄