13 Reacties
6 dagen geleden
Zou wel proberen overdag eerder te voeden. Elke 2 uur ongeveer.
Nachtvoedingen zijn overigens heel natuurlijk en gezond tot zeker 18 maanden en daarna ook nog. Ook zijn nachtvoedingen goed voor de melkproductie. Maar iets minder vaak zou voor ons als mama’s geen overbodige luxe zijn 🤭.
Mijn oudste kwam tot een jaar zo’n 10x per dag en had echt behoefte aan de nacht voedingen. Mijn jongste doet het ook goed op maar 1 of 2 nachtvoedingen ipv elke 2 uur. Verschilt dus ook echt per kind.
Zeker als je merkt dat je kindje nu minder vaak komt over dag en meer in de nacht zou ik het proberen om te draaien.
6 dagen geleden
bij m'n oudste waren het ook veel nachtvoedingen. soms was het even een maand wat meer. idd geloof ik rond de 4 mnd 6 mnd 8 mnd enzo. na een jaar werd het egt veel minder door vaste voeding.
ik probeerde toen ook het te rekken met speentje en knuffelen enzo. nou totaal geen effect en gaf alleen maar meer stress en vermoeidheid.
nu als die kleine begint te pruttelen hup die borst erin en dan slaap ik ook heerlijk weer verder. en merk dat de nachten hierdoor zoveel relaxter zijn. egt helemaal prima. ook ik heb nachten met soms wel 4 voedingen. maar wij doen samenslapen en leg hem zo aan, heel makkelijk.
mijn oudste is een mega slechte slaper dus als die wakker word slaapt die egt niet meer. die moet ik dan beneden installeren en die komt me dan voor van alles halen(is een kleuter) dus liever gewoon zo :)
6 dagen geleden
Reactie op Mommyof1
Beetje = baby! 🫣😛
Jaa denk ik ook, en bv is niet alleen voeding natuurlijk he! Het is ook een stukje troost en comfort, en ach wie weet heeft ze wel vaak dorst ‘‘s nachts, wij nemen ook een slokje te drinken dan. Ik denk echt dat dit allemaal fases zijn en je ze nog moeilijk kan sturen. Maar, ik ben ook first time mom dus doe vooral wat jij denkt dat goed is/voelt! Jij kent je kindje het beste 😊
6 dagen geleden
Reactie op Gingie23
Zou wel proberen overdag eerder te voeden. Elke 2 uur ongeveer.
Nachtvoed ...
Elke 2 uur voeden? Dit heb ik echt nog nooit gedaan (ook in kraamweek niet) en dat ga ik nu ook zeker niet meer doen. Mijn dochter groeit als kool en ik heb ook nog een leven en een baan 🤣 ben juist blij dat het steeds wat makkelijker wordt ook! 😬
Ze heeft nu gisteren 4 voedingen gedronken (waarvan 2 flessen van 130) en 2 keer bij mij live & ik lig nu met stuwing wakker omdat die kleine, zoals nu lijkt, aan het doorslapen is!
6 dagen geleden
Reactie op Sasdea
Jaa denk ik ook, en bv is niet alleen voeding natuurlijk he! Het is ook een ...
Klopt is ook zo! Maar dat zeg ik, ik denk eerder dat ik het zelf in stand hou dan dat het echt vanuit haar kom… want vannacht nu paar keer even speentje gegeven en hand op haar ruggetje gelegd en ze slaapt nog steeds (al vanaf 19.15 uur)
6 dagen geleden
Ik heb dit ook gehad en was ook een beetje zoekende of mijn zoontje echt dorst had of gewoon even wakker werd en moeilijk weer in slaap kon vallen. Nu doe ik wat jij nu ook zegt, speentje er even in, laten weten dat je er bent en hij valt zo weer in slaap.
Alleen zit ik nu ook te kolven want m’n vriendinnen staan op knappen 😅
6 dagen geleden
Reactie op Milou van den Broek
Ik heb dit ook gehad en was ook een beetje zoekende of mijn zoontje echt do ...
Ja… ik heb die kleine dus dan toch uit bed gepakt om 5.00 uur want ik hield het niet meer… (mijn kolf ligt beneden én maakt veel lawaai) dus moet even grote maat schelp kopen voor mijn Medela hand kolf zodat ik even dikste druk weg kan kolven! Want, ja… je wil dat natuurlijk ook weer niet blijven stimuleren 🤣
6 dagen geleden
Haha borstvoeding struggles 🥲 ik hoop altijd maar dat mijn lichaam snel went aan dit nieuwe ritme maar tot nu toe is dat nog niet het geval..
6 dagen geleden
Reactie op Mommyof1
Klopt is ook zo! Maar dat zeg ik, ik denk eerder dat ik het zelf in stand h ...
Ik snap je! Goed dat je daarin nu een beetje uitprobeert met het speentje dan toch! Dan weet je al wat beter of het zuigbehoefte of toch honger is. En wat lekker dat ze nog steeds slaapt!
Ik werd zelf ook wakker vanochtend voor de baby met knappende 🍉🍉😂 Gelukkig werd hij niet al te lang na mij wakker!