54 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op flesjewater

Bij mij wordt het ook een keizersnede. Het advies was heel duidelijk: nog e ...
Hey, waar hebben ze bij jou naar gekeken? Kringspier zelf? Restklachten?

2 maanden geleden

Hey, waar hebben ze bij jou naar gekeken? Kringspier zelf? Restklachten?
Alleen op basis van restklachten…de gynaecoloog was duidelijk in zijn advies om het wel te doen, maar ik mocht zelf kiezen. Ik had wel een specifieke totaalruptuur: subtotaal in het perineum en van binnen ben ik naar de darmen en is de kringspier ingescheurd, dus wellicht speelt dat mee… Ik weet dat verloskundigen hier je alleen doorsturen als je nog klachten hebt van de totaalruptuur.

2 maanden geleden

Reactie op flesjewater

Alleen op basis van restklachten…de gynaecoloog was duidelijk in zijn advie ...
Ah oké. Wat een aparte manier van uitscheuren joh. Bij mij is alles 'gewoon' helemaal door helaas. Is er bij jou nog een endoanale echo gemaakt?

2 maanden geleden

Ah oké. Wat een aparte manier van uitscheuren joh. Bij mij is alles 'gewoon ...
Ja he 🤣 Mijn dochter lag in een voorhoofdsligging. En nee, geen echo gehad. Volgens mij omdat het op echobeeld allemaal mooi gehecht kan zijn, maar dat niet per se iets zegt over de ervaren klachten.

2 maanden geleden

Reactie op flesjewater

Ja he 🤣 Mijn dochter lag in een voorhoofdsligging. En nee, geen echo geha ...
Begrijpelijk! Heb jij er eigenijk nog klachten van? Ik heb het idee dat er niet veel over gesproken wordt, terwijl het toch zo'n 1 op de 30 vrouwen overkomt.

2 maanden geleden

Begrijpelijk! Heb jij er eigenijk nog klachten van? Ik heb het idee dat er ...
Ja helaas wel. Beetje goor om te zeggen, maar ik ben er ook maar open over: mijn kringspier werkt niet altijd even goed. Dat betekent dat ik soms moeite moet doen om ontlasting het laatste stukje eruit te krijgen. En ik héél goed moet afvegen, omdat ik anders een klein beetje ontlasting in mijn ondergoed vind. Het is na bekkenfysiotherapie veel beter geworden, daarna had ik er nauwelijks nog last van. Door mijn tweede zwangerschap is het weer wat slechter geworden, dus ik moet opnieuw gaan trainen ;)

2 maanden geleden

Reactie op flesjewater

Ja helaas wel. Beetje goor om te zeggen, maar ik ben er ook maar open over: ...
Ik had dat wat je beschrijft in het begin heel erg. Nu niet meer. Ik merkte dat het verbeterde toen ik psylliumvezels ben gaan slikken. Super hinderlijke klacht wel. Balen dat het met je volgende zwangerschap verergerd is. Geeft blijkbaar toch veel druk op de bekkenbodem... Ik ben bang dat het bij mij ook zo zal zijn mocht ik nog een keer zwanger worden.

2 maanden geleden

Reactie op flesjewater

Ja helaas wel. Beetje goor om te zeggen, maar ik ben er ook maar open over: ...
En heb je nog een duidelijk litteken op je perineum anus? Bij mij is deze wat verdikt en irriteert regelmatig. Ik vraag me af of meer mensen dat hebben.

2 maanden geleden

2,5 jaar geleden had ik een totaal ruptuur 3C na de bevalling van mijn zoontje. Goed herstelt en geen rest klachten, maar toch twijfelde ik om weer vaginaal te bevallen ivm grotere kans op wel blijvende incontinentie klachten. Na lang twijfelen en veel gesprekken met de gynaecoloog heb ik toch de keuze genomen om voor een keizersnede te gaan. Vorige week maandag ben ik dan ook bevallen van onze dochter via een moeder geassisteerde keizersnede. Ik mocht mijn dochter zelf van top tot teen uit mijn buik halen. Een geweldig mooie ervaring!!

2 maanden geleden

Ik heb ook 2 weken geleden een geplande keizersnede gehad na overleg met ziekenhuis en moet zeggen dat ik het een mooie ervaring vond en het herstel me ook mee valt (ben sneller weer op de been dan na de totaal ruptuur)

2 maanden geleden

En heb je nog een duidelijk litteken op je perineum anus? Bij mij is deze w ...
Nee dat litteken is bij mij juist weer supermooi geheeld. Ik zou iemand ernaar laten kijken!

2 maanden geleden

Reactie op flesjewater

Nee dat litteken is bij mij juist weer supermooi geheeld. Ik zou iemand ern ...
Binnenkort een consult met de urogynaecoloog gelukkig