85 Reacties

4 maanden geleden

Jaa dit had ik ook al gelezen toen oudste dochtertje baby was. Als ze mee eten met ons dan zit er vaak zout in of pakjes met hoop suiker en/of zout enzo en de potjes is puur zonder zput of suiker toegevoegd. Dus ik ben voorstander van potjes. Tuurlijk kan je zelf wel apart gaan koken zonder zout enzo. Maar wij eten vaak toch zakjes enzo en ik ga echt niet apart koken voor de baby haha. Dus misschien toch beetje lui want potjes is makkelijker en duurder, maar zeker niet slechter! Ik geef trouwens mijn dochter van 3 jaar nog potjes mee naar opvang 😅 Anders is ze 'hangry' als ik haar ophaal en zo krijg ze tenminste nog 2x per week groente binnen 🙈🙈

4 maanden geleden

Super interssant hè! Ik heb voor nu - de eerste hapjes - wel alles zelf gemaakt, omdat de smaken dan wat puurder zouden zijn. Maar potje ook niks mis mee. Ik hoorde ook dat je ‘mama deli’ hebt?! Dat is soort potje, maar dan ingevroren, waardoor de smaak niet verloren gaat. Moet me er zelf overigens nog in verdiepen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 maanden geleden

Hier een mama die alles vers kookt zonder zout of suiker. Vind t persoonlijk veel gezonder!!!!

4 maanden geleden

Ik maak alles zelf. Groente en fruit in potjes zijn zodanig verhit (en daarom lang houdbaar) wat er voor zorgt dat de voedingstoffen aanzienlijk zijn vermindert. Zo ook de vitaminen en mineralen die je kind juist zo nodig heeft. Dat verhitten is tevens de reden dat de smaak heel anders is! Ik ben voorstander van vers & zelf maken. Koop een stoomblender en je kan een hoop vooraf maken en invriezen. Ook heb je vershoudpotjes om mee te nemen waardoor je ook verse hapjes kan meegeven naar de dagopvang bijvoorbeeld.

4 maanden geleden

Weet iemand toevallig hoe het merk heet waar ze binnen mogen kijken? Die met dat oranje zakje macaroni, wortel en courgette die hij vervolgens proeft

4 maanden geleden

Reactie op Andrea_Daisy

Hier een mama die alles vers kookt zonder zout of suiker. Vind t persoonlij ...
Het gaat in de aflevering ook vooral om de pesticiden die bij 'normale' groente en fruit gebruikt word in de supermarkt. Bij de potjes zijn de regels strenger. Wij zijn ook van het zelf maken, maar gaan wel bij de plaatselijke landwinkel alles halen waarvan we weten dat ze geen pesticiden gebruiken

4 maanden geleden

Reactie op Andrea_Daisy

Hier een mama die alles vers kookt zonder zout of suiker. Vind t persoonlij ...
Er zit ook geen zout of suiker in potjes. Het gaat ook voornamelijk om alle pesticiden in groente en fruit. En dat schijnt heel veel te zijn en helemaal niet goed voor baby's. Er is geen wetgeving als je het zelf maakt, wel voor de fabrikanten en eigenlijk komt het er op neer dat potjes gezonder zijn voor je kindje. Alleen als het gaat om verschillende smaken en texturen, dan is zelf maken beter.

4 maanden geleden

Reactie op Mijke95

Ik maak alles zelf. Groente en fruit in potjes zijn zodanig verhit (en daa ...
Groentes worden gestoomd en daardoor blijven de voedingsstoffen bewaard. Allemaal regels voor. Het gaat voornamelijk over de pesticiden in groentes en fruit waardoor potjes gezonder zijn voor je kindje.

4 maanden geleden

Ik merk dat er nog steeds veel misverstanden zijn over potjes. Zout? Suiker? Zit niet in babyvoeding. Groentes worden ook gewoon gestoomd. Ik raad echt iedereen aan de aflevering te kijken.

4 maanden geleden

Je vraagt aan anderen of er iets is verandert voor diegene maar als iemand dan mee nee antwoord ga je er tegenin.. 🥲
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 maanden geleden

Reactie op Mijke95

Je vraagt aan anderen of er iets is verandert voor diegene maar als iemand ...
Volgens mij gaat ze er niet tegen in. Ze heldert de misverstanden op..😊

4 maanden geleden

wij maken alles zelf tot nu toe, en na het zien van de aflevering gaan we wellicht wat meer biologisch groente en fruit halen Maar blijven het zeker zelf maken Persoonlijk vind ik dat er in fruit potjes wel troep zit gezien de hoeveelheid suiker En veel suiker is eigelijk ook gewoon “vergif” las laatst een artikel over de gezondheidsvoordelen voor heel je leven als je je kind de eerste 1000 dagen zo weinig mogelijk toegevoegde suikers geeft Maar dat is een andere tak Dat ouders die potjes geven “lui “ zouden zijn Is niet echt achterhaald dat is meer een mening die iemand heeft Zelf heb ik geen oordeel daar over het is niet mijn kind dus waarom zou ik me druk maken of iemand een potje geeft aan zijn/haar kind

4 maanden geleden

Reactie op TTCWarrior

wij maken alles zelf tot nu toe, en na het zien van de aflevering gaan we w ...
Maar zit er echt toegevoegde suikers in of komen die suikers die in het potje zou zitten gewoon van de fruit die erin zit? Aangezien fruit ook best veel suikers bevatten..

4 maanden geleden

Ja en nee. Was zo wie zo al een voorstander van biologisch, maar heb ook de luxe dat ik dit kan betalen. Had alleen het idee (onterecht) dat potjes niet perse beter waren. Sta nu wel meer open voor al klaargemaakt babyvoedsel

4 maanden geleden

Reactie op Nicole234

Maar zit er echt toegevoegde suikers in of komen die suikers die in het pot ...
Alleen van nature aanwezige suikers. Niets toegevoegd!

4 maanden geleden

Reactie op Nicole234

Maar zit er echt toegevoegde suikers in of komen die suikers die in het pot ...
Ik denk wel toegevoegd hoor Proefde voor de gein is wat van mn nichtje van die fruitpotjes Dat was veel zoeter dan bijv een gepureerde banaan

4 maanden geleden

Reactie op TTCWarrior

Ik denk wel toegevoegd hoor Proefde voor de gein is wat van mn nichtje van ...
Dat zal dan per potje verschillen. Want er zijn er ook echt genoeg zonder toegevoegde suikers.

4 maanden geleden

Maar ze zetten wel extra dingen erin om het ‘langer houdbaar’ te houden. Dus toch nog extra ‘stuff’ wat je niet hebt als je vers kookt. En ja ik heb mijn oudste ook potjes aangeboden in het verleden, maar hij vindt ze zo vies 🤣 en ik ook (het het geproeft en dacht echt iewl). Tuurlijk zo ik potjes handig vinden voor onderweg (ik heb als baby ook uit potjes gegeten), maar als mijn baby dat weigert cause it is nasty, dan kook ik vers. Je proeft wel qua smaken een verschil. En zoals ik me al afvroeg; er zit toch extra stuff in om het lang houdbaar te houden. Daarnaast kook ik liever en dat is mijn passie

4 maanden geleden

Reactie op TTCWarrior

Ik denk wel toegevoegd hoor Proefde voor de gein is wat van mn nichtje van ...
Ja ik denk het ook. Want als je vers iets maakt proeft het toch anders dan uit dat potje. Er zit sws iets extra’s in. Anders zou het heel snel bederven ook

4 maanden geleden

Maar goed om te weten over de potjes en pesticiden toch? Voor degenen die daar angst voor hadden, angst weggenomen toch?😄