13 Reacties

vorig jaar

Ik heb met 16 weken twee verstandskiezen laten trekken, ging prima en ik herstelde heel snel!

vorig jaar

Reactie op joanne789

Ik heb met 16 weken twee verstandskiezen laten trekken, ging prima en ik he ...
Ah dat is fijn om te horen. Had je veel pijn? Ik ben echt heel bang voor een eventuele ontsteking en pijn. 😕

vorig jaar

Ik heb heel pril in de zwangerschap een kies laten trekken en 2 weken terug is een implantaat geplaatst. Er moet binnenkort dan nog een kroon worden aangemeten en geplaatst. Herstel van trekken en implantaat plaatsen ging heel snel. Baal wel van de fotos die steeds nodig zijn, maar verder niks te klagen gelukkig.

vorig jaar

Ik heb vorige week ook een verstandskies laten trekken en naast een paar dagen een dikke kaak, verloopt het herstel prima! Ik mocht ook 4x per dag 1000mg paracetemol nemen, maar dat was niet heel lang nodig. Sterkte met de ingreep, maar komt vast goed!

vorig jaar

Ah dat is fijn om te horen. Had je veel pijn? Ik ben echt heel bang voor ee ...
Nee was ik ook bang voor, maar ging sneller dan de eerste keer voor mijn zwangerschap en paracetamol was voldoende als pijnstilling

vorig jaar

Ik had vorige zwangerschap met 12 weken 1 laten trekken. Dat ging verkeerd. Tand brak af en naar ziekenhuis. Zat ontsteking in wortel. En toen gat naar de holtes dat gehecht moest worden. Eenmaal thuis heel veel pijn gehad. Kwam natuurlijk een ontsteking bij....al met al..ik doe het nooit weer haha. De paracetemol hielp echt 0.0, maar ligt dus echt aan hoe t gaat ..

vorig jaar

Reactie op MOMNITA

Ik had vorige zwangerschap met 12 weken 1 laten trekken. Dat ging verkeerd. ...
Wat een nachtmerrie zeg. Mijn kies is “gelukkig” al dood.. dus ik zou blijkbaar niet eens verdoofd hoeven worden begreep ik, maar dat durf ik niet hoor zonder verdoving 😂 probleem is dat ik dan midden in mn onderkaak een kies mis. Zit zo te twijfelen..

vorig jaar

Beste bezorgde mama, juist het laten zitten van het restje kies is een risico op een klacht(lees zwelling, ontsteking en pijn), waar je nu, en zeker net na je bevalling niet op zit te wachten. Een ongezonde situatie in je mond heeft ook invloed op de rest van je lichaam, en dus ook op je kindje. Mijn advies zou dus gewoon zijn dit zsm te laten verwijderen. Dit is ook een veilige behandeling om tijdens een zwangerschap uit te laten voeren. Het laten vervangen van de straks verwijderde kies, door bijv. Een implantaat+kroon is van latere zorg en duurt een aantal maanden. Dit kun je prima uitstellen. Hoop dat je hier wat aan hebt, Een zwangere tandarts

vorig jaar

Reactie op ManonTvN

Beste bezorgde mama, juist het laten zitten van het restje kies is een risi ...
Dit inderdaad 😃 en goede mondzorg hangt samen met veel andere dingen waaronder een gezond hart en minder kans op vroeggeboorte heb ik altijd begrepen. Succes en beterschap 🍀

vorig jaar

Wat de zwangere tandarts hieronder zegt lijkt mij een heel goed advies…. Het weer laten plaatsen kun je idd evt uitstellen. Jouw tandarts kan je vast vertellen hoe lang dat kan (lijkt mij persoonlijk nog vervelender als je echt nét bevallen bent.) Heel iets anders, bij mij moest er een gaatje gevuld. Ik ben doodsbang voor de tandarts, maar nu tijdens mijn zwangerschap was het de beste ervaring ooit van het vullen van een gaatje. (Was overigens ook de eerste keer bij deze tandarts) En terwijl hij zei dat ik erna nog wel 2 weken last kon houden omdat het erg diep was heb ik NIETS meer gevoeld, wat ik dus nog nooit eerder heb gehad. Succes met je behandeling en keuzes!

vorig jaar

Reactie op ManonTvN

Beste bezorgde mama, juist het laten zitten van het restje kies is een risi ...
Wat een fijne uitgebreide reactie bedankt hiervoor! Hetgeen waar ik zo over twijfel is dat de kies is kwestie aan mijn kauw kant zit en ik dan nog maar 1(!) kies over heb.. het eten lijkt me dan echt geen pretje meer en ik moet nog 15 weken in mn zwangerschap. Volgens m’n tandarts is er geen andere optie als dan maar 3 maanden wachten op een kroon. Overigens is dat precies tijdens mijn uitgerekende datum en hoe moet ik de rest van m’n zwangerschap dan doorkomen? 😕

vorig jaar

Ja, dan heb heb je tijdelijk inderdaad wat minder kauwvermogen. Maar dan heb je in ieder geval geen ontstekings risico meer in je lijf..

vorig jaar

Ik heb vorig jaar bij mijn andere zwangerschap een tand moeten laten trekken en een implantaat moeten laten zetten en dat ging prima hoor.