12 Reacties
5 dagen geleden
Omdat je de eerste keer aanmeld moet je in december voor januari even voorschieten vanwegede verwerkingstijd. In januari krijg je de toeslag voor januari en februari van de belastingdienst. Dus na die toeslagen loopt het weer zo dat je elke maand betaald voor de maand erop en net van tevoren (kan enkele dagen verschillen) de toeslag ontvangt. Dus dan schiet je niet meer het hele bedrag zelf voor. Is dit duidelijk?
5 dagen geleden
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/home/content/betaaldatums-toeslagen
Hier kan je zien welke datum de toeslagen worden gestort. Zoals ik het begrijp krijg je dus in december je toeslag voor januari.
Je kan ook de toeslagen app downloaden.
5 dagen geleden
Ik snap het ook niet helemaal. Ik heb de toeslag app gedownload, moet je ook elke maand het aantal uren aanpassen? Ik heb bijvoorbeeld in november minder uren opvang gehad dan in december. Weet iemand dit?
5 dagen geleden
Ik snap er ook de ballen van, maar bij mij op de opvang hebben ze geholpen met de aanvraag e.d. dus misschien kan je dat noh proberen!
5 dagen geleden
Je zou kunnen informeren of de kinderopvang de toeslag kan ontvangen.
Onze kinderopvang biedt dat aan. Dan kan je aangeven dat de toeslag wordt overgemaakt naar de kinderopvang. En dan krijg je alleen elke maand de netto rekening van de kinderopvang. Vind ik ideaal.
4 dagen geleden
En nog een tip, zet je inkomens iets hoger dan de werkelijkheid, zo voorkom je dat je bij moet betalen.
En je hoeft niet elke maand de uren aan te passen, alleen als het afwijkt. Of als je elke maand verschillende uren af neemt.
4 dagen geleden
Nog een tip: gebruik de app niet om toeslagen te wijzigen of aan te passen/vragen. De verwerkingstijd wordt daardoor langer dan als je het gewoon via toeslagen.nl doet.
Dat is mijn ervaring in ieder geval