272 Reacties
11 dagen geleden
Ik kon mn dochter eindelijk smiddags wegleggen en viel ze zelfstandig in slaap, ookal was het maar voor een half uur. Helaas nu 1 dag bij oma geweest en gisteren papadag die haar niet in bed legt. Vandaag wil ik haar in bedje leggen, nou DRAMA, ze zit dus weer aan mij vastgeplakt! Daar ging mijn 3 maanden lange werk 😩.
11 dagen geleden
Reactie op Momof2cats
Ik kon mn dochter eindelijk smiddags wegleggen en viel ze zelfstandig in s ...
Ehmmm... Niet sprong 4?
11 dagen geleden
Reactie op Nathalie 0419
Ehmmm... Niet sprong 4?
Ik merk savonds/snachts eigenlijk niks geks of heftigs en het smiddags slapen gaat nu eindelijk na 3 maanden 1 week lang goed, wegleggen zonder huilen en zelfs dat ze zelfstandig in slaap viel. Nu na die 2 dagen opeens weer krijsen als ze het matras raakt 🫠
11 dagen geleden
Reactie op Momof2cats
Ik kon mn dochter eindelijk smiddags wegleggen en viel ze zelfstandig in s ...
Het kan ook even een minder dagje zijn om onverklaarbare reden, je kindje is echt niet ineens vergeten/verleerd waar jij met haar samen zo lang aan gewerkt hebt. Los daarvan lijkt het me mega frustrerend en eenzaam dat jij daar in je eentje keihard voor werkt en dat oma en je partner daar dan zo laks mee omgaan… 😔
10 dagen geleden
Pff.. Ben even een half uurtje van huis, kom thuis bij een krijsende baby en papa die "klaar is met het gekrijs" en ham lafjes op z'n schoot houdt.
Man man, vind je het gek dat je kind niet stopt met huilen..
10 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Het kan ook even een minder dagje zijn om onverklaarbare reden, je kindje i ...
Ik hoop het, ben hier zo bang voor want ik trok het alleen op mij slapen niet meer maanden lang. Kreeg eindelijk weer wat gedaan en voelde me vrolijker.
Mijn partner en ik zijn niet meer goed met elkaar deels doordat hij niks doet alleen maar gamed of met werk bezig is. Probeer hem te zeggen dat hij ook op papadag haar in bedje moet leggen maar hij trekt liever zijn eigen plan.
10 dagen geleden
Reactie op Momof2cats
Ik hoop het, ben hier zo bang voor want ik trok het alleen op mij slapen ni ...
Waar slaapt je kleine dan op papa dagen 😅? Of stel ik nu een heel domme vraag 🙈. M’n oudste sliep overal maar was mega easy. De jongste slaapt alleen in bed of niet 😵💫. Dus vraag het me oprecht af 😊
10 dagen geleden
Reactie op BabyvdN
Waar slaapt je kleine dan op papa dagen 😅? Of stel ik nu een heel domme vr ...
Hij laat haar in de box liggen en hoopt dat ze dan in slaap valt😅. Dit lukt natuurlijk niet waardoor ze dus 4/5 uur lang niet slaapt en huilerig word. Ik begin in januari pas weer met werken maar als hij papadag heeft wil hij liever dat ik weg ben.
10 dagen geleden
Onze dochter drinkt niet als ze geen honger heeft, dus eerder ‘even aanleggen’ heeft geen zin. De laatste voeding overdag moet dus niet te laat zijn want dan drinkt ze met naar bed gaan niks, maar ook niet te vroeg want dan heeft ze al voor bedtijd heel erg honger. Nu lukt het eindelijk steeds beter om overdag ietsje langer dan 3u er tussen te laten zodat dit goed uitkomt met 1 voeding minder. Vanmiddag sliep ze nog en heb ik haar om 15.15 wakker gemaakt omdat het toen 4u was sinds haar laatste voeding en zodat er nog ‘genoeg’ tijd zou zijn om weer honger te krijgen voor bedtijd (voeden om 18u en dan door naar bed)…. But I was wrong, 2min beetje paar slokken gedaan en daarna 0 interesse. Ook met flesje geprobeerd, hoefde ze ook echt niet. Ze gaat tot 22u (dream feed) echt niet redden qua honger, en als ze bijv. om 20u nog bedenkt toch honger te hebben, wil ze om 22u natuurlijk ook weer niks en komt ze vannacht nog een keer vaker dan normaal. Waarom is zo zo typisch, drink gewoon lekker ‘s nachts een voeding minder als je overdag zo weinig honger hebt?! 🥴
10 dagen geleden
Mijn baby van 15 weken is de eerste 10 weken van zn leven een mega huilbaby geweest. Nu is hij de vrolijkheid zelve en zo gezellig met kletsen en spelen. Totdat er een sprongetje is.. en dat is ook moeilijk voor de kids en dat is zielig. Maar sprong 4 komt eraan en ik ben er niet klaar voor… ik ben zo vreselijk bang voor weer uren huilen, en dan al helemaal de slaap regressie. Ik ben al zo moe 😩
10 dagen geleden
Reactie op Momof2cats
Hij laat haar in de box liggen en hoopt dat ze dan in slaap valt😅. Dit luk ...
Ooo dat zou ook echt niet bij mijn newborn gaan 🥺.. dat houdt ze niet vol. Zielig voor haar.
En voor jou ook deze omstandigheden! Lijkt me niet fijn dat je geacht wordt te vertrekken. Fijn als je daarin vrijheid hebt om zelf te bepalen wat je wilt 💔. Hopelijk slaapt ze vandaag weer beter!
10 dagen geleden
Reactie op BabyvdN
Ooo dat zou ook echt niet bij mijn newborn gaan 🥺.. dat houdt ze niet vol. ...
Ik ben vrijdag huilend vertrokken, moet je nagaan, vind het vreselijk maarja.
Helaas probeerde haar net in bedje te leggen en heletijd speen uitspugen en wakker worden zodra ik haar neerleg, zodra ze mijn borst raakt is ze weer vertrokken 😩.
9 dagen geleden
Reactie op Momof2cats
Ik ben vrijdag huilend vertrokken, moet je nagaan, vind het vreselijk maarj ...
Is er iemand die er voor je is buiten het anonieme forum? Want dit klinkt echt helemaal niet fijn.. dit is best heftig 🥺!
Gaat het inmiddels wat beter of nog niet? Kan helaas wel ook samen vallen met de 4e sprong. Wij vonden die extreem intens bij de eerste dus waren nu een beetje ‘voorbereid’.
8 dagen geleden
Ik ben zo, zo moe van de mental load en er is zo weinig waar ik energie van krijg momenteel. December is al druk, we hebben ook nog de verjaardag van onze oudste en nu met een baby…ik heb een man die dan zegt “herinner me er even aan dat ik dan X moet doen” of “vertel me dan wat ik moet doen” en zo werkt het gewoon niet. (En ja het gesprek hierover hebben we al heel vaak gehad en ik wil graag samen een therapeut spreken om ons te helpen dit beter aan te pakken maar hij wil nog niet)
Alles wat hem alleen aangaat doe ik niet meer, maar als het over het hele gezin of een van de kinderen gaat wil ik niet dat zij de dupe worden dus zit er niks anders op dan het toch doen.
8 dagen geleden
Reactie op BabyvdN
Is er iemand die er voor je is buiten het anonieme forum? Want dit klinkt e ...
Ik loop bij de psycholoog. Ik ben vanaf vandaag weer bij mijn moeder met dochtertje. Helaas gaan mijn partner en ik uit elkaar, het gaat echt niet meer zo 😔. Ben dat gemanipuleer en gedreig van hem zó zat en ik verdien gewoon beter.
8 dagen geleden
Reactie op Momof2cats
Ik loop bij de psycholoog. Ik ben vanaf vandaag weer bij mijn moeder met do ...
O jeetje wat erg voor je! Ik hoop echt dat de tijd bij je moeder je wat meer rust brengt! Van wat ik heb gelezen, je verdient zeker meer! Goed dat je je dochter laat zien dat je voor jezelf op komt ♥️! Veel sterkte, het is hoe dan ook, ook verdrietig 😢. 🍀
8 dagen geleden
Reactie op BabyvdN
O jeetje wat erg voor je! Ik hoop echt dat de tijd bij je moeder je wat mee ...
Dankjew, superlief!😘
Het gaat nog een hele moeilijke periode worden, hij doet héél moeilijk en weigert alles waardoor ik genoodzaakt ben een advocaat te nemen (die ik niet kan betalen). Morgen dus bellen naar juridisch loket en rechtsbijstand. Als iemand tips heeft of hetzelfde heeft meegemaakt hoor ik het trouwens graag! 😢 Ik huil de hele dag, zelfs in de winkel begon ik opeens te huilen en ook tijdens het verzorgen en knuffelen/spelen met mn liefste dochtertje. Ik vind dit zó klote voor haar, ik heb zelf een scheiding meegemaakt en een narcistische vader waar ik geen contact meer mee heb en ik gun haar dit écht niet. Vandaar dat ik nu snel voor haar en mezelf kies, ipv mijn moeder die uit angst bij mijn vader bleef en uiteindelijk mijn vader vreemdging en wegging toen ik 19 was. Sorry dit hoort hier niet maar moest het even kwijt!
8 dagen geleden
Reactie op Momof2cats
Dankjew, superlief!😘
Het gaat nog een hele moeilijke periode worden, hij d ...
Geen sorry, daarvoor is het forum onder andere als ik me niet vergis ♥️. Het is erg dat je het nogmaals mee maakt!
Even een korte reactie want ik zit met een ziek kindje maar kun je een advocaat niet betalen omdat je te veel kosten hebt of omdat je te weinig/geen inkomsten hebt? In dat laatste geval krijg je een advocaat op toevoeging. Dan betaalt de staat en jij enkel een soort ‘eigen risico’ zoals bij je zorgverzekering.
Heeft hij de kleine erkend en heeft hij gezag? Anders ligt mogelijk het eea ook anders. Ik verwacht dat je rechtsbijstand hier niets in gaat betekenen. De meeste advocatenkantoren hebben een gratis contact moment. Zoek iemand waar je je goed bij voelt. Woon je in Brabant misschien? Dan kan ik mee kijken als je wilt, hoeft niet natuurlijk!
Huil vooral, laat de teleurstelling en het verdriet eruit. Het heeft geen zin het op te kroppen en leg het je lieve dochter uit. Dat het niets met haar te maken heeft maar dat je enkel verdrietig bent om de breuk en probeer niet lelijk te praten over hem in haar bijzijn. Kindjes krijgen soms veel meer dan we denken en het blijft haar vader (die mogelijk wel leert liefdevol met haar om te gaan ondanks dat hij dat niet deed naar haar mama.
Ik kan morgen even verder kijken misschien maar wacht je bericht af. Mag ook via pb als je dat liever hebt. Sterkte 💕!