278 Reacties

9 dagen geleden

Reactie op Momof2cats

Ik loop bij de psycholoog. Ik ben vanaf vandaag weer bij mijn moeder met do ...
Veel sterkte💕

8 dagen geleden

Reactie op Momof2cats

Ik loop bij de psycholoog. Ik ben vanaf vandaag weer bij mijn moeder met do ...
Sterkte♥️

8 dagen geleden

Dat loslaten van die tepel elke keer he😕, geloof wel 15/20x per kant per voeding als het niet meer is😭 mijn tepels zijn gewoon ruw ondertussen

8 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Dat loslaten van die tepel elke keer he😕, geloof wel 15/20x per kant per v ...
Herkenbaar! Heb ook echt weer pijn met voeden.

7 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Hier ook. Geniet weer even heel veel minder van het voeden, maar het wordt echt wel weer beter!

7 dagen geleden

Reactie op Judith_A

Hier ook. Geniet weer even heel veel minder van het voeden, maar het wordt ...
Nou precies dat dus

7 dagen geleden

Ik moet dus over 20 min weg zijn uit huis, moet nog allerlei spullen verzamelen voor mini en mij en ik wil ook nog tandenpoetsen enzo. Maar mini besloot eens in slaap te vallen (ja goh je zou wel moe zijn na mama terroriseren vannacht) en slaapt nu zo zoet. Dit komt echt niet uit😭🤣

7 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Had ik laatst ook even 1 á 1,5 week, en dan soms ook pas langzaam loslaten terwijl ze d’r hoofd al naar achteren trok 😮‍💨 Moest voor ‘t eerst in lange tijd echt even weer de lanoline erbij pakken…. Maar het ging ook vanzelf weer beter met drinken!

7 dagen geleden

Pfff 20min kolven en 50ml opbrengst(ivm flesje), is er een manier hoe ik het op kan krikken, want hier kan ik vrij weinig mee en mn dochter drinkt momenteel ook vrij slecht

7 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Pfff 20min kolven en 50ml opbrengst(ivm flesje), is er een manier hoe ik he ...
Mijn kolfopbrengsten waren vorige week ook verschrikkelijk. Ik heb toen even contact gehad met mijn lactatiedeskundige. Haar tips waren: 20 minuten kolven, op de helft weer naar opwekfase zodat de melk weer beter gaat stromen. Borstcompressie toepassen. Even douchen of een warme natte doek op de borsten voor het kolven. Tijdens het kolven heel goed en diep blijven ademen. Voedsel eten met gezonde vetten zoals vette vis, avocado en nootjes. Borstvoedingskruiden nemen. Vaker kolven dan je kleintje drinkt (ik kolf 4 keer voor 3 flesjes) Goed slapen (dat is hier de grote uitdaging 😅) Als de opbrengst echt laag blijft en mijn zoontje niet genoeg aankomt, kan ik ophogen met domperidon. Dat lijkt niet nodig te zijn want ik kolf inmiddels weer 120-160 ml dus de eerste tips hebben goed geholpen. Welke precies kan ik niet zeggen want ik heb alles tegelijk toegepast, op het goed slapen na.

7 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Pfff 20min kolven en 50ml opbrengst(ivm flesje), is er een manier hoe ik he ...
https://eurolac.net/dip-normaal-verloop-of-te-weinig-voeding/ Toevallig herkenbaar? Hier speelt dit nu wel namelijk. Ik krijg nu ook nauwelijks een toeschietreflex. Ik kolf dus links als mn zoon rechts het toeschietreflex opwekt ;)

6 dagen geleden

Het duurde wederom enorm lang om baby in slaap te krijgen (beneden, bed is krijsen). Ik ben moe.

6 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Het duurde wederom enorm lang om baby in slaap te krijgen (beneden, bed is ...
En alweer wakker. Drinken, voor de 700ste keer vanmiddag/vanavond

6 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

En alweer wakker. Drinken, voor de 700ste keer vanmiddag/vanavond
Ik hoop dat het niet vervelend overkomt maar ik zie je heel veel berichten hier plaatsen. Dat mag, maar ik vraag me af: gaat het wel goed met je? En dat vraag ik omdat ik veel herken van bij mn eerste en ik uiteindelijk een postnatale depressie kreeg. Als je gewoon lekker je frustratie kwijt wilt, mag dat altijd, maar mocht het te zwaar worden, vraag dan ook om hulp 💗

6 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Ik hoop dat het niet vervelend overkomt maar ik zie je heel veel berichten ...
Ja gaat prima hoor, is frustratie uiten dat helpt. Mn meisje heeft het gewoon even moeilijk, en dat snap ik met wat ze allemaal aan het leren is. Ik hoop gewoon dat sprong 4 snel over is en ik mn armen weer even een beetje vrij heb in de avond. Maar ik zal dan minder plaatsen, wil anderen er ook niet aan laten storen.

6 dagen geleden

Reactie op Nathalie 0419

Ja gaat prima hoor, is frustratie uiten dat helpt. Mn meisje heeft het gewo ...
Nee joh, tuurlijk niet! Lekker blijven plaatsen. Ik ben blij dat het prima gaat en het gewoon frustratie is. :)

5 dagen geleden

😔. Baby drinkt nu officieel 180cc. Heel goed voor de baby want hij moet lekker groeien 🤗. MAAR dat betekent dat die mini flesjes officieel wegmoeten en ik die grote flessen moet gaan kopen. Die mini flessen vond ik nog zo fijn omdat dat nog echt baby baby is. En die grote flessen… reality check dat ze groter worden en straks geen baby meer zijn🥲

5 dagen geleden

Op de opvang hebben ze een flesje gekolfde melk om laten vallen 😭 (fulltime kolven hier...)

4 dagen geleden

Wat een vreselijke nacht, moet even van me afschrijven. Vriend heeft een feestje en is aan t zuipen en ik ben dus alleen. Baby is snipverkouden en wordt elke keer wakker omdat dr neusje zo vol zit dat ze niet lekker kan ademen. Ben al vanaf 2 uur met dr in de weer zonder te slapen (nu 04:30). Neusspray/ampullen, neuszuiger t helpt allemaal maar heel even. Vriend komt thuis, is natuurlijk dronken en wil helpen maar dat wil ik niet omdat hij dronken is. Voel me zo verdrietig en alleen, ik ga nooit (veel) drinken omdat ik helder wil zijn voor haar. Ze ligt nu op mn borst en ik zit te huilen, de mentale last van moeder zijn en altijd verantwoordelijk zijn is me gewoon ff te veel.

4 dagen geleden

Net ook allemaal lelijke dingen tegen mn vriend gezegd waar ik nu al spijt van heb..