267 Reacties
één maand geleden
Even klagen over partner: er lukt echt niks hier thuis om in te plannen: uitnodigingen, vakanties, feestdagen, wat we van het weekend gaan doen, verjaardagen van de kinderen. Alles is weet niet of ik daar zin in heb, moet nog kijken of dat met werk lukt. En daarna geïrriteerd zijn omdat het elke keer ter sprake komt; maakt dan gewoon een keer een beslissing. Ik zit de hele dag met tijd om dingen te regelen, maar zelf de keuzes maken mag hier thuis ook niet. En wie wordt er scheef op aangekeken dat er moeilijk plannen te maken is, ik natuurlijk door de vrouwen. Want bij alle stellen om ons heen plannen de vrouwen het wel gewoon in. 😅
één maand geleden
Reactie op Momof2cats
Grijpt ze al een beetje naar speeltjes? Probeer freddie de vuurvlieg, dit h ...
Hier is ook freddie de vuurvlieg een enorm succes
Het is echt haar beste maat 😂
één maand geleden
Reactie op Momof2cats
Grijpt ze al een beetje naar speeltjes? Probeer freddie de vuurvlieg, dit h ...
Nee dat nog niet, als ik iets in haar handje geef met hulp dan kan ze het heel even vast houden maar daarna laat ze al weer los. Is die dan ook nog functioneel?
één maand geleden
Reactie op Nathalie 0419
Nee dat nog niet, als ik iets in haar handje geef met hulp dan kan ze het h ...
Dat is al goed hoor, ik begon ook zo met in haar handje geven met hulp, dit helpt ook echt voor ontwikkeling. 3 dagen later greep ze opeens dingen zelf! Geloof me Freddie helpt echt en is ook de beste vriend van haar 🙈. Hij heeft felle kleuren waardoor babys er graag naar willen kijken en bij vastpakken knispert het, kijk maar eens op internet!
één maand geleden
Mijn vriend is vandaag echt irritant. Straks ging ik even boodschappen doen zegt ie: ohja heb je even me-time. Pardon? Dat is geen me-time hoor. En net geluid van zijn telefoon hard, dus ik vraag mag dat ff wat zachter, zegt ie: ja dat hoort ze op haar kamertje niet hoor. Nee vriend maar ik wel🥴. Sjonge jonge
één maand geleden
Elke avond heeft ons zoontje huiluurtjes van 18 tot minstens zijn laatste flesje om 22/23. Wiegen helpt niet, in zijn bedje leggen ook niet. Ik ben soms echt radeloos en vraag mijn vriend om hulp. Maar die is sinds vandaag ziek, pff 😭
één maand geleden
Ik ben het gamegedrag van mijn vriend zo zat. Hij helpt nooit met dochtertje, ik heb de zorg 24/7. Als ik er iets van zeg krijg ik commentaar dat het voor hem ontspanning is en ja ‘wij slapen dan’ volgens hem dus mag hij doen wat hij wil. Pfff ik heb altijd gezegd ik wil geen gamende vriend, hij staat er mee op en gaat er mee naar bed, vind het zó on aantrekkelijk. Zo dat is eruit :)!
één maand geleden
Reactie op Momof2cats
Ik ben het gamegedrag van mijn vriend zo zat. Hij helpt nooit met dochtertj ...
Heel herkenbaar. Vooral in het weekend in de avond tot heel laat, en dan zeggen ik ben er voor jullie hoor. Maar hij vergeet dat ik niet uit kan staan op het moment dat hij aan het gamen is, en ik ook wel eens wat voor mezelf zou willen doen ..
één maand geleden
Ik baal er zo van dat ik zelf zo slecht slaap. Baby slaapt prima en kwam vannacht om 04.45 uur voor een voeding. Ik was een uur daarvoor al wakker. Dit is echt elke nacht zo. En dan zit ik te wachten totdat ik de baby hoor. En kan dan gewoon niet meer slapen, ook niet na de voeding. Baby slaapt op zijn eigen kamer, dus het is niet zo dat ik van geluidjes wakker wordt. Iemand een oplossing? Of herkenbaar?
één maand geleden
Reactie op NC_
Ik baal er zo van dat ik zelf zo slecht slaap. Baby slaapt prima en kwam va ...
Ja ik herken dit helemaal. Vannacht maar 4 uur geslapen in totaal. Ze kwam ineens twee keer i.p.v. 1x plus vanochtend om 6 uur al wakker. Ik lig ook al een uur voor de voeding wakker en val daarna zeer moeilijk weer in slaap.
één maand geleden
Waarom word ik meteen helemaal onzeker als mn moeder vraagt of onze dochter (14wk) al meer doorslaapt snachts en overdag zelfstandig in haar bedje dutjes doet😔 (ze komt snachts nog best vaak en slaapt overdag alleen bij mij)
Terwijl ik me normaal best zeker voel over hoe ik het doe als moeder en het niet als een probleem ervaar. Ze bedoelt het ook niet zo, toch voelt het elke keer vervelend en heb ik het gevoel dat ik het allemaal anders had moeten aanpakken. Blegh
één maand geleden
Zucht.. voor de zoveelste keer is de fysio geweest. Onzer dochter heeft een voorkeurshouding naar rechts en de afgelopen tijd hebben we alles gedaan zodat ze naar links ligt. Het gaat wel steeds wat beter, maar dat gedoe rondom dat perfecte ronde hoofdje.. soms vraag ik mij af of het de "strijd" waard is.
Ik lees overal dat wanneer ze iets ouder is en steeds vaker rechtop zit, vanzelf het bolletje weer wat ronder groeit. Ook hoor ik van generaties voor mij dat eerder daar niet eens naar gekeken werd.
Ik doe alles braaf hoor! Alles voor onze dochter.. maar een extra gedoe is het wel. Soms ben je gewoon al blij als je kind slaapt! En dan is het maar naar rechts..
één maand geleden
Reactie op elinalien
Waarom word ik meteen helemaal onzeker als mn moeder vraagt of onze dochter ...
Ik snap die heel goed hoor!
één maand geleden
Reactie op Anoukvs91
Zucht.. voor de zoveelste keer is de fysio geweest. Onzer dochter heeft een ...
Pff echt hoor! We moeten slaaptrainen, oefenflesjes, vitamines, tummytime, voorkeurshouding afleren etc etc. Ik word er soms helemaal gek van. Ik probeer het allemaal te doen maar gewoon goed voor je baby zorgen is al intensief genoeg😅 Die van ons heeft t naar links en ik doe ook mn best maar laat haar lekker links slapen, ik heb ook mn voorkeurshouding🤷🏼♀️ Komt vast wel goed inderdaad! Zouden er in de generatie van onze (groot)ouders veel mensen met een plat, wiebelig hoofd rondlopen?🤭
één maand geleden
Reactie op Fenke1994
Volgens mij is de lastige fase van sprong 4 begonnen die schijnbaar “meesta ...
Hier ook aan het begin van sprong 4. Hij is weer behoorlijk pittig. Maar als het gaat zoals bij mijn oudste is het hierna echt zoveel makkelijker dus daar houd ik me maar aan vast. 🤞
één maand geleden
Reactie op Judith_A
Hier ook aan het begin van sprong 4. Hij is weer behoorlijk pittig. Maar al ...
Duurde het bij jouw eerste ook echt zo lang? Wat werd er makkelijker dan? Dit is mijn eerste, dus misschien kan ik me ook vasthouden aan jouw positieve ervaring dat het na sprong 4 makkelijker werd 😂
één maand geleden
Reactie op Fenke1994
Duurde het bij jouw eerste ook echt zo lang? Wat werd er makkelijker dan? D ...
Het was wel een maandje pittig toen, maar met goede dagen ertussen en wisselend met wat precies pittig was. Dagen met slechte dutjes andere dagen met slechte nachten, en weer andere dagen vooral veel huilen. De sprong is zo heftig omdat hij samenvalt met een slaapregressie.
Na de sprong werden de dutjes langer en algauw waren het er nog maar 3. De nachten werden ook beter: hij kon na de sprong beide kanten op rollen en kon dus eindelijk veilig op zijn buik slapen. Hij leerde ook snel daarna grijpen en kon rond maand 5 zelf zijn speen in zijn mond doen (mits er een knuffeldoekje aan vast zat). En het omrollen zorgde er ook voor dat hij wat beweeglijker werd in de ruimte en dat vond hij fantastisch. Hij kon zich een halve kamer door verplaatsen door te rollen 😄