268 Reacties
één maand geleden
Reactie op Judith_A
Het was wel een maandje pittig toen, maar met goede dagen ertussen en wisse ...
Was ook onze ervaring! En het brabbelen ging heel snel daarna. Ze maken echt een hele grote sprong maar mennnn ik was uitgeput ervan. Maar het gaat over en de baby’s worden heel blij ervan 🥰 dus de mama’s en papa’s daarna ook!
één maand geleden
Reactie op Fenke1994
Volgens mij is de lastige fase van sprong 4 begonnen die schijnbaar “meesta ...
Hier denken wij ook.. minder slapen, hangerig, vaker humeurig.. van een nacht bijna doorslapen terug naar blij zijn als ze 3 hooguit 4 uur achter elkaar slaapt. Ze wil ook vaker eten, maar drinkt het dan niet allemaal op.
één maand geleden
Klinkt misschien echt heel stom om dit uit te spreken.. maar ons meisje zit in sprong 3 en de afgelopen dagen was ze erg hangerig en huilerig. Niks was goed en ook het slapen (overdag) verliep moeizaam (lees: strijd). Heb nu al twee ochtenden dat ik er een beetje tegen op zie om de dag te starten. Bang voor weer zo'n dag 🙈. Mijn vriend werkt hele dagen, dus ik neem toch het grootste deel van de zorg op mij. Maar het slechte weer speelt ook mee, normaal gesproken ga ik er iedere dag op uit, maar met dit weer doe ik dat dan weer niet. Sorry, moest even klagen. Maar we hopen op betere dagen 🍀
één maand geleden
Reactie op Cosiness
Klinkt misschien echt heel stom om dit uit te spreken.. maar ons meisje zit ...
Heel begrijpelijk hoor! Hier ook zo hangerig en huilerig en hoewel ik echt gek ben op m’n meisje word ik er ook een beetje gek van. Vond het niet erg dat ik weer moest werken. Vind het ook sneu voor haar dat ze zich niet zo lekker voelt maar dat huilerige de hele dag is echt vermoeiend. En dan niet willen slapen overdag terwijl ze doodmoe is. Maar alles is een fase haha. Logisch dat het soms even te veel wordt hoor. Heb ook echt onderschat hoe een dag met een baby kan zijn.
één maand geleden
Reactie op nnvdd
Heel begrijpelijk hoor! Hier ook zo hangerig en huilerig en hoewel ik echt ...
Bedankt voor je fijne reactie. Maakt mijn schuldgevoel een stuk minder erg. Ik had het ook echt enorm onderschat. Over een paar weekjes ga ik ook weer werken, lijkt me zo fijn om ook weer een stukje van mijn eigen leven terug te hebben. Even minder 'aan' hoeven staan wat betreft zorgen voor. En dan 's middags natuurlijk snel m'n lieve meisje weer ophalen, want kan tegelijkertijd ook niet zonder haar 🥰
één maand geleden
Pfffffff die vermoeidheid is echt niet te doen
Peuter had een oorontsteking met af en aan koorts, liet zich niet troosten door papa en kwam in de nacht ieder uur plus een baby die borstvoeding krijgt en de fles weigert. Word mijn man óók ziek en zijn mijn ouders net die weken op vakantie
Peuter is met een antibioticakuur inmiddels goed opgeknapt en slaapt gelukkig weer beter, maar ik ben zelf echt nog niet bij gekomen van die heftige 2 weken. Loop echt op m’n tandvlees met wallen tot ver onder de knieën
En dan vind ik het soms zoo pittig, terwijl beide kindjes echt super zoet zijn dus dan vind ik dat ik niet mag klagen
Maar doe het nu lekker toch in dit topic ;)
één maand geleden
Reactie op sammiwel
Pfffffff die vermoeidheid is echt niet te doen
Peuter had een oorontsteki ...
Dat schuldgevoel dat je ‘niet mag klagen’ heb ik ook zo erg. Ons meisje is heel lief en vrolijk en alles wat ze doet is super normaal/gemiddeld voor haar leeftijd, maar toch kan ik balen als ze dan al ochtenden achter elkaar (na haar twee nachtvoedingen) ook nog eens om 6u wakker wordt en door haar ‘sprongetje’ steeds super snel ontevreden en huilerig is. Het hoort er allemaal bij, maar ik ben gewoon moe en leuk vind ik het niet!
één maand geleden
Ik WEIGER vannacht een bh of topje aan te doen..
Ga ik daar spijt van hebben? Misschien...🤣
Ik moet gewoon even bevrijd zijn van dat eeuwige gekneld rond me boezem.
één maand geleden
Reactie op Nathalie 0419
Ik WEIGER vannacht een bh of topje aan te doen..
Ga ik daar spijt van hebbe ...
Ik heb ze nooit meer aan. Ik lek wel in mn pyjama en was die gewoon vaker. 🤣 Overigens had ik altijd dit soort aan https://www.hema.nl/1000024179.html die zitten wel echt lekker en voel je nauwelijks
één maand geleden
Even klagen over mezelf. De eerste kon ik nergens wegleggen en ik werd gek. Nu kan dat bij de tweede wel maar nu voel ik me schuldig omdat ik hem wel weg leg. Stomme hormonen
één maand geleden
Reactie op Anoniem_MM
Ik heb ze nooit meer aan. Ik lek wel in mn pyjama en was die gewoon vaker. ...
Het was zo lekker!!! En inderdaad, in mn hemd gelekt but i dont give a f!
Ik droeg ook van die stretch dingen maar toch.... Zo fijn met bijna niks aan!
één maand geleden
Wanneer worden die slaapjes overdag beter en kan ze zelfstandig in slaap vallen, het gaat me steeds zwaarder vallen en de slaapregressie moet nog komen 😩. Ben zo bang dat ik haar het aanwen om tegen me aan te laten slapen en het niet meer afgeleerd krijg, hoor om me heen alleen maar kindjes die makkelijk slapen en in de box slapen of gewoon neerleggen en vallen vanzelf in slaap, wat doe ik fouuuut..
één maand geleden
Reactie op Momof2cats
Wanneer worden die slaapjes overdag beter en kan ze zelfstandig in slaap va ...
Je doet niks fout mama! Je geeft je kindje wat het nodig heeft. Al is dat jou warmte en geborgenheid om in slaap te vallen, of dat je ze alleen op zichzelf laten.. het is maar net waar je kindje behoefte aan heeft. De ene baby is graag op zichzelf, de ander niet.
Mijn baby is precies zoals die van jou, alleen op mij in slaap vallen! Ze zal de liefde en geborgenheid nodig hebben❤️ is toch prachtig dat jij haar rustbron bent🥰
(En ja het is zwaar pittig en soms heel onhandig maar hey, dalijk willen ze niet meer knuffelen🥹)
één maand geleden
Reactie op Momof2cats
Onze eerste kon dit ook niet. Duurde echt enorm lang. Onze tweede slaapt wel in de box en wagen (bed probeer ik overdag niet haha) en ik doe echt niets anders. Het ligt echt niet aan jou! Ht ene kind heeft meer geborgenheid nodig met slapen dan de ander. Het komt echt goed! Geen 18-jarige wil nog in zn moeders armen in slaap vallen.
En die slaapregressie heeft ook niet elke baby heel veel last van ;)
één maand geleden
Reactie op Momof2cats
Nou maar echt, tzelfde hier. En ik wordt alleen maar meer onzeker van alles wat ik lees hier op het forum soms 😅 iedereen adviseert ook weer wat anders, weet gewoon niet waar ik moet beginnen
één maand geleden
Reactie op Momof2cats
Hier valt hij ook zeeekerrrr niet in slaap uit zichzelf. Sterker nog: hij slaapt alleen in de Puckababy mini in z’n bedje nadat ik hem in slaap gewiegd heb. In de box of waar dan ook slaapt hij ook niet