269 Reacties
één maand geleden
Reactie op Momof2cats
Wanneer worden die slaapjes overdag beter en kan ze zelfstandig in slaap va ...
Ja doet zeker niks fout en kunt haar alleen maar helpen met het aanleren om zelfstandig te laten slapen.
Bij het ene kindje gaat dat sneller dan de andere.
Kan alleen mijn ervaring delen en dat is dat ik consequent iedere keer wel eerst probeerde haar in bedje te leggen. Dat ging weken eigenlijk niet totdat ineens het wel lukte op een dag.
Ik heb gemerkt dat het eerste slaapje in de ochtend daar het meest geschikt voor is omdat ze na het wakker worden vanuit de nacht vrij snel weer moe is.
De rest van de slaapjes doet ze of in de box of tijdens het wandelen. Dus tot nu toe lukt hier ook alleen maar dat eerste slaapje in haar eigen bed.
één maand geleden
Ik ben mentaal zo moe van elke dag de hele dag voor iedereen haasten en bezig zijn. Baby moet op tijd slapen/fles/luier, peuter moet op tijd slapen/eten/luier/opvang, partner moet op tijd kunnen werken etc, en ik loop de boel bij elkaar te houden terwijl ondertussen de peuter niet luistert, de baby ziek is, en mijn partner - van wie ik weliswaar heel veel houd- concrete opdrachten nodig heeft van wederom mij om te zien wat moet gebeuren. De mental load is echt ff teveel.
één maand geleden
Reactie op Janne1312
Ik ben mentaal zo moe van elke dag de hele dag voor iedereen haasten en bez ...
Ik snap je helmaal ja. Naast al het fysieke is de mental load soms echt niet te doen. Heb een super lieve partner maar volgensmij snapt ie echt niet wat er naast het fysieke, ook mentaal soms nog bij komt kijken aan regeltaken
één maand geleden
Ik denk dat sprong 4 eraan zit te komen. Volgens oei ik groei over 6 dagen, maar vannacht opeens drama.. om 4 uur wakker niet meer willen slapen en opeens naar mijn gezicht grijpen etc.
één maand geleden
Mn man is verkouden, en ik zei tegen mn moeder ja geen kusjes van pappa even hoor haha. Zegt ze maar zo bouwt ze nooit weerstand op....
SoRrY gErDA maar ik wil niet dat mn kind ziek wordt en in het zkh beland.
Ze vinden het ook belachelijk dat ik liever niet heb dat ze kusjes geven sws de eerste 3mnd🙄
één maand geleden
We hebben echt de makkelijkste baby ever. Al weken geven we om 18.45 zijn laatste flesje en dan gaat ie zoet uit zichzelf slapen (vraag me niet hoe we dit voor elkaar kregen, bij mijn dochter duurde dit 2 jaar 🤷). Nu heeft hij gisteren zijn prikjes gehad en is hij wat huilerig en hangerig. Nadat mijn partner de fles gaf heeft hij hem in bed gelegd terwijl ik onze dochter voorlas, om vervolgens uitgebreid te gaan zitten schijten. De jongen was helemaal overstuur, papa probeert 3 min te troosten en loopt vervolgens naar mij toe "hij roept mama".. wtf???
één maand geleden
Reactie op NnaStr
We hebben echt de makkelijkste baby ever. Al weken geven we om 18.45 zijn l ...
Ja zo lekker makkelijk he.... Vooral die 3min proberen🙄
één maand geleden
Reactie op Nathalie 0419
Ja zo lekker makkelijk he.... Vooral die 3min proberen🙄
Nou zeg dat. Kijk, als ie nou elke avond zo overstuur zou zijn en je trekt het gewoon echt even niet dan prima. Dat was met mijn dochter het geval. Maar again, dit jong is zo simpel, 5 minuten wiegen en hij sliep nu ook gewoon. Hoezo kan hij dat niet? Soms vraag ik mij echt af hoe die mannen ooit "groot" zijn geworden...
één maand geleden
Reactie op NnaStr
Nou zeg dat. Kijk, als ie nou elke avond zo overstuur zou zijn en je trekt ...
Zooo herkenbaar. Vriend doet nooit iets met onze dochter en als hij het wel doet is het neerleggen en dan denkt hij dat ze slaapt. Als hij 2x is moeten lopen voor de tut opnieuw in te doen is het al ‘ja nee ik blijf niet lopen ze slaapt ook wel zonder’. Nee ze slaapt NIET zonder, dan word ze heel onrustig. Zoveel moeite om even 10/15 min ernaast te blijven zitten totdat ze slaapt..
één maand geleden
Reactie op Momof2cats
Zooo herkenbaar. Vriend doet nooit iets met onze dochter en als hij het wel ...
Ja of als ze 3x dat ding uit spuugt en hij ook eens naar boven moet ervoor... Dat gezucht!
Of als ze even huilt, nou ehhh anders neem ik ze wel naar beneden.... Neehee want dat zit je dalijk altijd met haar beneden 🥴
Volhouden of geduld hebben is geloof ik nogal moeilijk
één maand geleden
Reactie op Nathalie 0419
Ja of als ze 3x dat ding uit spuugt en hij ook eens naar boven moet ervoor. ...
Dat gezucht erbij ook inderdaad.. zo vermoeiend. Ik lag vanmiddag met haar op de bank ze lag lekker op me te slapen. Komt hij aan ‘breng je dr niet naar bed’ Ik zeg nee want dat is altijd strijd en ze slaapt nu rustig op mij. ‘Oh dus ik kan weer niet doen wat ik wil omdat ik stil moet doen’. Ja dus??? Dan breng jij haar naar bed dan is het 1 uur lang krijsen aanhoren tis maar wat je wil.
één maand geleden
Pff weet niet of ze in sprongetje 4 al zit (15 weken) maar dat gejammer de hele dag breekt me echt op hahah niks is goed. Slapen overdag doet ze zo goed als niet of hooguit 30 minuten. Liggen wil ze niet. Lopen wel voor even maar dat is ze dan ook weer zat. Ik ben moe en m’n arm doet pijn hahah. Ze slaapt gelukkig (even afkloppen) wel goed in de nachten maar ben blij als deze voorbij is. Al las ik dat deze sprong wat langer kan duren 🥲
één maand geleden
Genoeg wat hier even voor geen meter loopt (permanent slecht slapende baby, zieke peuter, ikzelf ook niet fit), maar waar ik echt heeeel erg van baal is dat ik twee keer per week tijd heb om mn haar te wassen en föhnen en vandaag toch daarbij moest haasten waardoor mn haar nu voor geen meter zit plus dat me-time momentje was het dus ook niet.