269 Reacties
één maand geleden
Mijn baby van 12 weken wordt altijd standaard na 30 minuten/45 minuten wakker. Hij is dan nog steeds moe en daarom geef ik hem telkens zijn speen. Dit kan lang aanhouden omdat zijn speen dan telkens uitvalt. Het frustreert mij echt dat dit bij letterlijk elk slaapje overdag is. Als hij rond 20.00 uur de nacht in gaat gebeurt dit nooit. Ik weet dat het normaal is, maar ik kan mij niet herinneren dat mijn andere zoon dit ook altijd had. Hoop echt dat hij binnenkort langere slaapjes gaat doen. 😖
één maand geleden
Ik wil alle ballen zo hoog houden,
Maar vandaag had ik wel even een breekpunt bereikt
Dochterlief wil sinds 15:00 niet meer slapen maar is wel ontzettend moe
Dus dat resulteert in huilen, ontevreden zijn, en met haar lichaampje zo druk in de weer zijn dat ze weer veel last van haar reflux krijgt
Er is een stapel was die ik eindelijk er door heen wilde werken, maar niet gelukt.
Bij het omkleden voor haar pyjama spuugt ze zichzelf 4x in 20 min onder
Elke keer Op het moment wanneer ik het laatste knoopje dicht maak
Ik ben zelf zo moe maar mijn partner komt zo thuis van hele dag werken en die gun ik ook een nachtrust dus waarschijnlijk pak ik de 23:00 fles zelf even🫠
Ohja en de bezorger van postnl had haast dus vond het nodig elke keer op de deurbel te drukken 😑
één maand geleden
Reactie op maris343
Nou precies dit hebben wij ook met onze dochter. Elke slaapje er maar weer ...
Wees blij dat ze verder slaapt dat doet mijn dochter absoluut niet. Ik ben een half uur bezig met haar in slaap te krijgen en dan slaapt ze 30-45 minuten en is vervolgens weer klaar wakker.
25 dagen geleden
Ik kan er zo slecht tegen als m’n dochter huilt en zich ook niet laat troosten. Niks was meer leuk beneden, zelfs niet meer samen lopen en liedjes zingen dus dat betekent meestal dat ze moe is. Ga met d’r naar boven en wil haar best helpen met in slaap komen, maar dan moet ze niet in mijn armen terwijl ik haar aan het wiegen ben en die speen aanbied alleen maar harder en harder gaan huilen. What do you waaanntt?! 😩
25 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Ik kan er zo slecht tegen als m’n dochter huilt en zich ook niet laat troos ...
Nou, precies dit inderdaad. Ik kan veel hebben, maar dat huilen trek ik op een gegeven moment ook echt even niet meer. En vooral als het schreeuwen/krijsen wordt, terwijl ik (in mijn ogen) zo haar best doe om haar te troosten, in slaap te krijgen, enz. Het zal wel een fase zijn, hoop ik.. 😜
25 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Bij mijn dochter leek het er in mijn armen altijd even helemaal uit te komen. Dat werd pas duidelijk toen ze ouder was. Want dat was vertrouwd en veilig.... Misschien een troost voor jou?
25 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Ja hier ook! Hij lijkt wel echt te vechten tegen zijn slaap, terwijl hij zó moe is. Maar ik heb gisteren even op de klok gekeken en het huilen duurt eigenlijk maar 10 minuten (voor mijn gevoel echt uren). En dan valt hij ineens in slaap. Hij jammert dan nog een beetje, maar slaapt daarna als een blok. Ik ben nu maar in een donkere kamer hem in slaap gaan wiegen, anders blijft hij proberen om zich heen te kijken 🥲
Wat Anoniem_MM zegt herken ik trouwens ook. Hij is dan bij iedereen gezellig (ook als hij moe is) en als ik hem dan vastpakt is het ineens huilen geblazen. Vast omdat mamma even een veilige plek is om te ontladen.
Ze zijn ook nog maar zo klein he ❤️ Dan hebben ze gewoon nog even wat meer hulp, geborgenheid en liefde nodig denk ik
25 dagen geleden
Even klagen hoor, we blijven toch nederlanders. Maar dit weer, ik ga er zooo slecht op. Ik heb nog een paar weekjes verlof en ik heb best wel weer zin om te werken, aangezien mijn dagen nu best wel eentonig zijn. Een van de leukere dingen op de dag vind ik toch wel een blok of blokjes om. Er even lekker uit. De baby slaapt altijd zo fijn in de kinderwagen. Nu ben ik voor mijn gevoel de hele dag bezig om mijn baby in slaap te krijgen en te houden, terwijl het in de buitenlucht veel makkelijker gaat en ik dan ook echt even geniet en ontspan 🙈
25 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Even klagen hoor, we blijven toch nederlanders. Maar dit weer, ik ga er zoo ...
Jaaa zo herkenbaar. Ik zit ook echt constant op mn weer app te kijken of het niet beter wordt en ik er toch even op uit kan gaan. Thuis haar in slaap krijgen is drama. En ik ben ook geen persoon om de hele dag thuis te zitten.
25 dagen geleden
Reactie op Math 2000
Jaaa zo herkenbaar. Ik zit ook echt constant op mn weer app te kijken of he ...
Gelukkig ben ik niet de enige dus 😅. Nee ik ook niet, word er echt niet vrolijker van. Vind het altijd zo fijn als ze 's middags een lang slaapje in de kinderwagen doet. Daar hebben we dan de hele middag en avond profijt van
25 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Even klagen hoor, we blijven toch nederlanders. Maar dit weer, ik ga er zoo ...
Nou dit! In huis gekluisterd zitten met dit rotweer.
24 dagen geleden
Ik kan niet meer. Leuk dat mensen zeggen het word beter maar het is al 4/5 weken zo dat ze alleen op mij wil slapen smiddags. Ze wil echt niks anders en als ik haar eindelijk na 1 uur in bed heb is ze na 10/20 minuten weer wakker, waardoor ze dus oververmoeid raakt en de hele dag huilerig is en gaat krijsen. Ik trek het niet meer om telkens elke dag met haar op me te liggen omdat ik haar zo als enige manier in slaap krijg. Ik kan zo niet de deur uit helemaal niks..
24 dagen geleden
Gisterochtend was ik alleen met haar en heeft ze maar 20min geslapen. Toen mijn man gistermiddag thuis was en baby duty had sliep ze eerst 2,5u en daarna toen ik naar de kapper was ook 1,5u waardoor hij de hele tijd dat ik weg was heeft kunnen gamen. Terwijl de dag daarvoor toen hij rond diezelfde tijd ging hardlopen ze wakker werd 10min nadat hij weg was.
Nu ben ik vandaag ook alleen thuis met d’r en slaapt ze eerst 45min waarvan ik 25min lang er naast heb moeten zitten om elke minuut die speen terug te doen en dan het volgende dutje ook maar een halfuur. Kan ik wéér van vooraf aan beginnen met alle dingen doen die je kan verzinnen om haar te vermaken 😩 Waarom slaapt ze niet gewoon van die lekkere lange dutjes als ik alleen ben?!
24 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Gisterochtend was ik alleen met haar en heeft ze maar 20min geslapen. Toen ...
Zoveel herkenning! Vooral je zin: 'van vooraf aan beginnen om haar te vermaken' is hier ook van toepassing. Het is dan vaak nog geen tijd voor de fles, wat betekent dat ik haar zo nog een uur moet zien te 'vermaken'. Alles is maar eventjes leuk natuurlijk 😜