2687 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op C-24Baby
Ik ga vaak met openbaar vervoer en het verbaast me dat mensen echt nooit hu ...
Eerlijk gezegd vind in het niet gek dat mensen je geen plek aanbieden. Zelf ben ik als ik in de trein zit helemaal niet bezig met andere mensen, dus grote kans dat mensen het niet opvalt dat je zwanger bent (en met onze termijn zijn we ook nog niet echt hoogzwanger, dus zou me ook voor kunnen stellen dat mensen in schatten dat het nog niet nodig is om je een stoel aan te bieden).
Als je behoefte aan een plek zou ik het zeker vragen hoor, denk dat de meeste mensen wel voor je op willen staan 😊
8 maanden geleden
Reactie op Piepelientje
Eerlijk gezegd vind in het niet gek dat mensen je geen plek aanbieden. Zelf ...
Grappig dat dat zo verschilt! Ik stond altijd meteen op als ik een zwangere zag. Termijn maakte mij echt niet uit maar ben gewoon zo opgevoed. Ik zie ook vaak dat mensen mn buik zien en dan snel wegkijken alsof ze t niet gezien hebben.
8 maanden geleden
Had tegen mn schoonmoeder gezegd dat ik het leuk zou vinden als de naam van onze baby ook 6 letters zou hebben, net zoals de namen van mijn vriend en ik. Wel gevraagd of ze dat natuurlijk voor zich kan houden.
Net zitten we met de halve familie aan tafel te eten, vraagt schoonbroertje; "wat wordt de naam van de kleine?" Waarop schoonmoeders antwoord : " nou sowieso iets met 6 letters!"
😑😑😑
8 maanden geleden
Pff zit er helemaal door heen. Ben zo moe. Druk op het werk, thuis is het heel erg druk. Mijn man is heel veel weg en heel eerlijk houdt weinig rekening met mij. Thuis moet ik alle ballen hoog houden, op het weer moet ik dat. Ik kan ook op niemand terug vallen, lang verhaal allemaal. Alleen mijn moeder helpt me vaak met zoontje. Ben nu 26 weken en loop op mijn tenen. Nog 9 weken aftellen en dan hoop ik thuis wat meer rust te hebben en heb ik verlof. Tot die tijd positief blijven en door gaan! Al vanaf week 8 last van misselijkheid. Gaat iets beter, maar nog niet goed. Last van stuit, rug en mijn lichaam.
Toch voel ik de kleine in de buik steeds meer en dat doet me zooo goed. Wat vind ik dat bijzonder. 🥰
7 maanden geleden
Oh wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die zich zo stoort. Nou hier komt mijn klaagzang hoor. Vooral mijn moeder is erg vervelend. Ze heeft mijn zwangerschap bekend gemaakt bij de familie voor ik t zelf kon doen. Ook echt iedereen wist het al. Ze zit ongevraagd aan mijn buik en zegt tegen baby dat ze lief moet zijn voor dr moeder? Nu krijg ik allemaal berichten van vrouwen die een miskraam hebben gehad die ongeveer net zo ver zijn als ik (wat ik overigens echt vreselijk vind hoor) maar waarom dit naar mij sturen? Vervolgens als ik er wat van zeg mij compleet negeren. Mensen die mij dikke noemen. En vragen of er geen twee in mijn buik zitten. En daarboven op nog een uitvaart gehad deze week van een jonge moeder. 😥 Heb mn portie wel even gehad 🙄
7 maanden geleden
Oewh heerlijk even klagen! Twee werkgerelateerde dingen..... Een vrouwelijke intremleidinggevende die ongevraagd en vooral altijd onverwacht mijn buik aait. Schrikreacties, terugdeinzen en aanspreken heeft tot nog toe niet geholpen. Ik denk dan echt, mens wat bezielt je 🫣 klacht twee over een collega..... Twee jaar geleden kwam ik dienst als zwangerschapsvervanging voor haar en een andere collega. Na de vervanging kreeg ik een vast contract. Nu ik zwanger ben en ik geen vervanging krijg, maar echt op mijn collega's moet leunen met sommige dingen, voel ik me juist door haar totaal niet gesteund. De opmerking: "maar toen ik zwanger was, paste ik gewoon mijn dag aan en lukte het mij wel om te doen. Ik heb daarkee nooit hulp nodig gehad", is al een paar keer gevallen. Sorry hoor! Maar elke keer staar ik haar weer verbaasd aan, ik weet steeds maar niet wat ik erop moet reageren. Jah... Twee uur later ofzo heb ik een goede comeback bedacht, maar op het het moment zelf.... Sla ik helemaal dicht. Ze is zelf zwanger geweest, dan weet ze toch ook dat iedereen anders is? Vond het al heel knap van mezelf dat ik om hulp vraag en vroegtijdig dit soortmtakem probeer over te dragen. Ik ben een echte People pleaser, dus dat ik nu voor mijzelf (okay en de kleine) kies is echt een mega stap voor mij.
7 maanden geleden
Ik durf niet te vertellen aan mijn schoonmoeder dat ik zwangschapssuiker heb. Het is prima te managen met een dieet en voel me verder helemaal prima. Mijn schoonmoeder komt altijd met (verkeerde) goed bedoelde adviezen…ze schiet er in door en denkt meteen zelf een dokter te zijn. Dat heeft ze al met alles in deze zwangerschap, maar dat maakt nu dus dat ik het niet wil vertellen. Maakt sommige momenten met haar wel heel lastig. Ze dringt ook steeds allerlei eten aan, wat ik niet mag/kan eten…
7 maanden geleden
Reactie op C-24Baby
Meer mensen die last hebben van de veranderingen in het weer? Merk dat ik e ...
Ja ik kan normaal al niet zo goed tegen warmte, maar nu is het echt x100.
Ik wordt er letterlijk niet lekker van, wat benauwd in vlagen en vanmiddag moest ik ineens mn benen omhoog doen omdat alles ging tintelen en werd beetje benauwd(lage bloeddruk?) en was ik heel moe. Heb ruim een uur geslapen haha en daarna nog wat dingen gedaan toen had ik het weer😨
7 maanden geleden
Reactie op sx1997
Ik durf niet te vertellen aan mijn schoonmoeder dat ik zwangschapssuiker he ...
Ik heb precies hetzelfde probleem. Moet vanaf morgen elke dag 4 keer prikken en we gaan daar regelmatig eten. Maar ik wil het haar eigenlijk niet vertellen, omdat ze graag ongevraagd advies geeft. En ook echt vaak haar mening geeft over andermans figuur of dieet, daar zit ik nu echt niet op te wachten 🥲
7 maanden geleden
We keken heel erg uit naar de 3D echo die gepland stond
Helaas lag onze baby er weer verkeerd voor, en hebben we 3 juni pas weer herkansing
We balen hier ontzettend van.. 😞natuurlijk zijn we blij dat ze tot nu toe gezond is maar als je dan andere mooie 3D fotos ziet bij andere
Voelt het weer als een teleurstelling.. 😖de geslachtsecho moest destijds ook in 2 x
En als je je frustratie bij andere uit krijg je alleen maar te horen”wees blij dat ze gezond is” 🤷♀️
7 maanden geleden
Reactie op TTCWarrior
We keken heel erg uit naar de 3D echo die gepland stond
Helaas lag onze bab ...
Maar dat kan ik me heel goed voorstellen. Bij mijn zoontje lukte het ook niet de 3d echo omdat hij echt IN mijn placenta gegraven lag leek het wel. Met de herkansing lukte het beter toen maar heb hem ook wakker moeten springen zodat die wat ging bewegen.
Ben nu ook wel benieuwd, heb in juni mijn 3d en mijn placenta ligt voor en tot nu toe was hij met echo’s ook niet zo makkelijk….
7 maanden geleden
Reactie op EsmeeSL
Maar dat kan ik me heel goed voorstellen. Bij mijn zoontje lukte het ook ni ...
Ja we hebben echt van alles geprobeerd springen, schudden
En als we het dan naar onze omgeving uiten dan krijg je domme opmerkingen ‘ de natuur bepaald’ je hebt er niets over te zeggen’
Dan denk ik nee gerda maar we konden wel 70 euro dokken en zijn maar 10 /15 min binnen geweest🧐
Wij hebben ook een placenta aan de voorkant
Dus de bewegingen zijn ook niet zo intens dus daar kunnen we ook niet echt van genieten
Hoop toch dat de newborn fase leuker is
7 maanden geleden
Reactie op Supercheesy
Ik heb precies hetzelfde probleem. Moet vanaf morgen elke dag 4 keer prikke ...
Ik heb de eerste week prikken bewust m’n schoonmoeder even ontweken…onder het smoesje misselijkheid ook wel. De rest van de dagen goed opletten met hoeveel koolhydraten er bij de dingen zat die ze me aanbood en anders allemaal maar weer op die misselijkheid…even vervelend en jammer maar met nu maar 2x prikken in de week wel wat beter te doen want ik kom dan gewoon niet op een dag dat ik moet prikken 😅
7 maanden geleden
Reactie op TTCWarrior
Ja we hebben echt van alles geprobeerd springen, schudden
En als we het dan ...
Ja, dan is het echt een duur grapje als het zo weinig oplevert. Hier mag je onder garantie nog een keertje terug komen maar dat doet ook niet elk bedrijf.
Over het bewegen, dit komt hopelijk echt nog wel. Voor de 30 weken schopt de baby nog niet zo heel hard.
7 maanden geleden
Reactie op EsmeeSL
Ja, dan is het echt een duur grapje als het zo weinig oplevert. Hier mag je ...
Ja we mogen 3 juni terug komen gelukkig , voelt nog als zo lang wachten😩,