2687 Reacties
6 maanden geleden
Heb 8 weken geleden mijn relatie beëindigd (in het kort bij mij zijn mijn gevoelens weg en vanaf het moment dat ik zwanger was veranderde hij heb hem ook niet meer gemist wan het voelde al alsof ik alles alleen deed.)
Hij wou wel contact houden maar heeft in al die tijd niet 1 keer gevraagd hoe het met die kleine meid is en of het goed gaat. Ik ben op een gegeven moment gestopt met updates geven en nog niks. Dat die niet naar mij vraagt interesseert me niet maar een beetje intresse in je baby had ik wel verwacht 😅
6 maanden geleden
De laatste paar dagen heb ik steken in mn onderbuik rechts, heeft iemand daar ook last van? Elke keer als ik loop voel ik weer een steek. Het is erg vervelend. Mijn kleine meid is gelukkig wel super druk in de buik dus zij heeft er gelukkig geen last van.
Ook heb ik af en toe bloedneuzen.. 😒 vannacht toevallig 2 keer.
6 maanden geleden
Reactie op Firstimemommy1999
De laatste paar dagen heb ik steken in mn onderbuik rechts, heeft iemand da ...
Ik heb het soms als ik te snel ga zitten of verzitten. Denk dat het mn band is dan. Van die bloedneuzen herken ik wel, ik hoef maar te niezen of kriebelen en heb er ook zo een te pakken
6 maanden geleden
Ik wil gewoon ff lekker de oude baby kleertjes van mijn oudste zoontje doorgaan voor de baby en alles inrichten. Maar ik krijg een error want ik heb die rust niet aangezien mijn peuter continue vermaak wenst of er van door gaat met mijn parfum 😂 ff zeuren hoor pff vond de eerste zwangerschap wel echt een stuk relaxter
6 maanden geleden
Reactie op Boysmom🩵
Ik wil gewoon ff lekker de oude baby kleertjes van mijn oudste zoontje door ...
Dit! Heb deze zwangerschap onderschat, doordat ik het in mijn hoofd vergeleek met mijn eerste zwangerschap..
Ik mis;
- Uitslapen, rustmomenten en dutjes overdag in mijn zwangerschap , nu een wilde peuter die van 05.30 tot 19.30 aanstaat en geen dutje wilt doen.
- Rustig in babywinkels snuffelen ipv achter een wegrennende/krijsende peuter aan moeten.
- Lekker schoonmaken/nesteldrangen zonder peuter die alles gelijk weer overhoop haalt en je het idee hebt niets gedaan te hebben na een dag bezig geweest te zijn.
- Genieten van zwangerschapsmomentjes met mijn partner. Nu verdelen we vaak dat 1 de peuter entertaint terwijl de ander bezig is met wat moet gebeuren, ipv er samen van te genieten.😅
6 maanden geleden
Eerlijk? Ik ben bijna 31 weken zwanger en voel me echt als the slechtste moeder op aarde. Ik slaap laatste tijd zo slecht dat ik tot 10 uur uitslaap terwijl mijn zoon vanaf 9uur al wakker is en lekker babbelt / geluidjes maakt vanuit zijn bed en op mij ‘moet wachten’ om hem zijn flesje te geven en uit bed te halen etc. Stel hij meteen zou huilen dan sta ik sowieso meteen op, maar ben zo KAPOT de laatste weken. En ik er echt naar uitkijk als hij bij mijn ouders ga of een lang dutje doet😭. Hij wilt zo graag met mij spelen en interacteren en ik kan ook niet veel/zo actief zijn zoals eerst, dan zie je hem ook zo bij mij hangen of verdrietig worden als ik iets niet kan doen voor hem. Gelukkig gaat hij dit allemaal later vergeten, maar ik niet😭. Hij is de meest vrolijke kind op de wereld en zo lief en ik voel me dan oprecht zo mega mega schuldig. Maar goed nog hopelijk 9 weken te gaan en dan herstellen en dan weer zoveel inhalen met hem🥺💙. Mom guilt is a real thing
6 maanden geleden
Reactie op MelRoy
Eerlijk? Ik ben bijna 31 weken zwanger en voel me echt als the slechtste mo ...
Ik slaap/sliep ook slecht, misschien ongevraagd advies maar toch wil ik het met je delen. Ik heb maar een avondroutine gecreëerd voor mezelf : een half uur/uur voor het slapen geen telefoon meer, een kopje kamillethee (werkt rustgevend) en magnesium spray onder mn voeten, dat laat ik 20/25 min intrekken en dan ga ik even kort onder de douche(deed ik echt nooit) en ik lijk iets beter te slapen. Ik heb ook mijn horloge af gedaan, want ik was geneigd teveel op de klok te kijken waardoor ik weer gefrustreerd raakte en ook niet meer sliep🤣.
Het is echt vervelend, succes meid hopelijk kun je het nog even volhouden 🤞
6 maanden geleden
Reactie op Nathalie 0419
Ik slaap/sliep ook slecht, misschien ongevraagd advies maar toch wil ik het ...
Aah Goede tip! Ik ga dat eens vanavond uitproberen. Heb magnesium tabletten en de spray ga ik zometeen bestellen. Ik ga dat gewoon doen. Heb ook kamillethee, dus die zal ik weer beginnen met drinken. Tis alleen soms lastig met maagzuur midden in de nacht maar denk dat wat je opgenoemd hebt slim is om het zo aan te pakken. Thank you🥰
6 maanden geleden
Reactie op MelRoy
Aah Goede tip! Ik ga dat eens vanavond uitproberen. Heb magnesium tabletten ...
Met maagzuur kan je proberen half omhoog te slapen, dat helpt bij mij goed. Is voornamelijk de eerste uren, daarna haal ik dat kussen weg(heb z'n u ding die lig ik bovenop mn gewone kussen)en kan ik weer op mn zij slapen.
6 maanden geleden
Ook even klagen/balen...
Ik krijg een geplande keizersnede de eerste week van augustus. Mijn vorige (spoed)keizersnede heb ik een zwaar herstel gehad en heeft mijn partner het zwaar gehad met veel alleen moeten oppakken de eerste 3 a 4 weken.
Nu omdat het gepland is, wouden we goed voorbereid zijn, vooral omdat we nu ook nog een peuter hebben rondlopen. In ons netwerk rondgevraagd wie bereid zouden zijn om eventueel te helpen/ondersteunen. Aanbod gekregen vanuit 4 mensen uit ons netwerk, die de eerste weken bij ons langs willen komen, op pad willen gaan met de peuter voor wat rust, eten willen langsbrengen etc. Dit gaf zo een opluchting voor de spannende kraamweek!
Nu blijkt in de afgelopen week dat letterlijk alle 4 de personen die hulp hebben aangeboden, ineens 2 a 3 weken in het buitenland zitten in augustus. Allemaal hebben ze dat even "casual" in een gesprek laten vallen.
Dus alle support valt ineens weg. En tuurlijk die mensen hebben allemaal een leven en recht op hun eigen vakanties en uitjes etc en zijn ons niets verplicht. Maar ik denk dan; biedt het ons liever niet aan, dan dat je het toe zegt en weer terugneemt😪
6 maanden geleden
Reactie op lilliemarie
Wij hebben 2 namen hoog staan, Wesley en Casper. We weten alleen nog niet w ...
Of zie het als een teken dat ze van ‘beide kanten’ het raden! Is toch een mooie naam 🥰 En als dat op de kaartjes wordt geschreven vinden zij het vast ook mooi 😄 Probeer het los te laten dat een buitenstaander het misschien al weet en ga voor je gevoel!
6 maanden geleden
33+4 en opgenomen in het zkh met een vermoedelijke blindedarmontsteking. Baby heeft nergens last van en schopt er vrolijk op los. Auw! :(