2687 Reacties

6 maanden geleden

Ik ben zooooo boos vandaag. Mijn man vond het een goed idee om vandaag naar een pretpark te gaan met ons zoontje van bijna 2 en een paar vrienden. Ik mag (35 weken zwanger en last van mijn bekken) thuis blijven en alle k*t klusjes in mijn eentje doen. Die ik ook maar met moeite gedaan krijg. Morgen moet meneer weer werken en wordt er dus ook niks uitgevoerd. Kan alleen maar hopen dat deze baby wel nog blijft zitten en niet ook vroeg geboren wordt, zodat we nog tijd hebben om alles klaar te maken. Schijnbaar ben ik de enige die tijdsdruk voelt.... 😖

6 maanden geleden

Reactie op lilliemarie

Het voelt alsof ik al dagen lang naar adem aan het snakken ben. Ik voel me ...
Wejooo🙄, waar halen mensen toch dat lef vandaan... Wbt je kortademigheid.. heb je geen bloedarmoede/ijzer tekort of iets? Even in de gaten houden hoor 😘

6 maanden geleden

Reactie op Nathalie 0419

Wejooo🙄, waar halen mensen toch dat lef vandaan... Wbt je kortademigheid.. ...
Nee, ben dr al op getest. Mijn saturatie is ook gewoon goed. De verloskundige denkt dat mn longen momenteel gewoon weinig ruimte hebben.

6 maanden geleden

Brandend maagzuur... wat een verschrikking is dat zeg. Alle trucjes uit het boek geprobeerd, maar áls ik er last van heb dan houdt het me ook meteen wakker

6 maanden geleden

Reactie op Samantha_1997

Brandend maagzuur... wat een verschrikking is dat zeg. Alle trucjes uit het ...
Bij mij kwam het vannacht uit m’n neus…. Dat was goor. Moest ook spugen.

6 maanden geleden

Reactie op Samantha_1997

Ahhh wat naar!! Ik had het een paar weken geleden ook heel erg en nu is t praktisch helemaal weg. Ik ben volledig gestopt met Rennies(daar werd t veel erger van) en vette happen en neem nu 1x per dag een tablet pantoprazol. En het is weg. Hoop dat je dit nog niet hebt geprobeerd en t voor jou ook werkt!!

6 maanden geleden

Woahhh de indalingsweeen zijn intens vandaag. Iedere 5 stappen die ik zet voelt het alsof er een breinaald in mijn vagina gestoken wordt. Heb net staan vloeken in de bouwmarkt 🤣

6 maanden geleden

Reactie op Samantha_1997

Hier ook maar na een berichtje aan huisarts omeprazol voorgeschreven gekregen en weg is maagzuur. Echt een verademing.Kom momenteel wel in fase dat ik merk dat ik kleine porties moet eten anders blijft het eten een soort van hangen in slokdarm.

6 maanden geleden

Net bij de gynaecoloog geweest. Baby zou al 3 kg zijn, ben 35 weken. Mag graag komen vanaf 37 weken... Ben een beetje teleurgesteld. Ik heb zwangerschaps Diabetes , spuit geen insuline maar dieet wel streng en waarden zijn meestal onder controle. Ik zelf ben al behoorlijk afgevallen, voel en zie dit aan kledij, enkel een mooie dikke buik. Ben dus teleurgesteld dat alle opofferingen precies voor niets zijn, dat de baby toch zo sterk blijft groeien... volgens mijn partner overdrijf ik uiteraard, maar ik wil gewoon niet dat mijn babytje iets overhoudt aan mijn zwangerschapsdiabetes...

6 maanden geleden

Reactie op Stresskiekje1992

Net bij de gynaecoloog geweest. Baby zou al 3 kg zijn, ben 35 weken. Mag gr ...
Weet een ding.. het is een berekening. Ik zou bij m’n eerste een enorm grote baby krijgen en het kind was ruim een kilo lichter dan geschat. Dus hou goede moed! En hoe beter jij het doet, hoe groter de kans dat de baby er niets aan overhoud, dat denk ik echt ❤️‍🩹. Het feit dat je geen insuline spuit is al mega knap, dus go for it mama, you got this 💪🏼

6 maanden geleden

Je kunt niet weten of het voor niets is geweest. Wat als je dieet helpt en je eigenlijk best goed bezig bent of wat als het kind niet groter is door diabetes. Het zijn allemaal richtlijnen,maar geen mens is hetzelfde. Geloof mij mensen willen alles controleren om perfectie krijgen en helaas is niet alles te controleren. Je doet je best en meer kun je niet doen. Had je maar zoveel invloed op alles...

6 maanden geleden

Zoals al eerder werd benoemd, ze kunnen het ook fout hebben. Ik heb nu al 3 vrouwen in mijn omgeving die zwangerschapsdiabetes zouden hebben, waar niks bij hielp. Ook niet spuiten en die uiteindelijk kinderen op de wereld hebben gezet die nog geen 3,5kilo waren. Ze werden veel zwaarder geschat en er moest een inleiding komen. De lichtste van de 3 was zelfs maar 2.9kilo. Het is en blijft een schatting . Misschien heeft je baby net een flinke groeispurt gehad en gaat het vanaf nu wat langzamer met groeien. Dat weet je ook niet. Of je maakt gewoon wat grotere baby's en heeft dat niks met de diabetes te maken.

6 maanden geleden

Reactie op Ivke_x

Zoals al eerder werd benoemd, ze kunnen het ook fout hebben. Ik heb nu al 3 ...
Thx voor jullie reacties 🥹❤️❤️. Ga me nog eventjes wentelen in mijn teleurstelling en me dan terug herpakken 😉.

6 maanden geleden

Reactie op Ivke_x

Zoals al eerder werd benoemd, ze kunnen het ook fout hebben. Ik heb nu al 3 ...
Precies dit! Vriendin van me heeft geen diabetes en haar eerst dochter was 4800 gram 😱 Kan beide kanten op dus zou me er niet te druk om maken 😘

6 maanden geleden

Thx voor jullie reacties 🥹❤️❤️. Ga me nog eventjes wentelen in mijn teleur ...
Doe dat! Soms mag je ook gewoon even keihard balen en/of verdrietig zijn. Door het even goed te ervaren kan je het daarna vaak een plekje geven en het weer wat positiever inzien. Het is ook niet niks allemaal! Probeer nog zo veel mogelijk te genieten van je zwangerschap.

6 maanden geleden

Al heel de week hoge suikerwaardes ook nuchter terwijl dat 2weken niet het geval was De dietiste 3 weken terug gemaild met hulp bij voeding Maar geen respons En alsnog zegt de diabetesverpleegkundige ,dat ze eerst contact gaan opnemen met de dietist daarna internist om misschien toch medicatie te krijgen Dus daar gaat al weer een paar weken overheen Ben het daar zo niet mee eens heb dat in een mail laten weten ook Eer dat hun misschien met medicAtie willen starten zit ik al tegen de uitgerekende datum aan

6 maanden geleden

Reactie op Ivke_x

Doe dat! Soms mag je ook gewoon even keihard balen en/of verdrietig zijn. D ...
Ja dat is wel echt waar. Ik kan mijn emoties zeer moeilijk beheersen de laatste tijd 🙈. Dan zeg ik: laat me nu eventjes huilen, 't moet er uit. 🤭❤️

6 maanden geleden

Vandaag de overdracht van ons nieuwe huis gehad. Aan de ene kant super leuk, aan de andere kant super overweldigend en overprikkelend. Alles voelt te veel en er moet nog zoveel. Woensdag een groei echo en afspraak met een gynaecoloog. Spannend omdat ik sowieso met 38 weken (dat is al over een goede 3 weken) ingeleid ga worden, maar dit kan ook eerder als er woensdag iets niet helemaal in orde is. Dan is er ook nog de zwangerschapsdiabetes. Ik ben nu 34+ 4 weken en waar ik 2 weken geleden nog af en toe na de maaltijd moest spuiten, is dat nu standaard mintens 3 a 4x op een dag voor de maaltijd en met enige regelmaat ook nog na. Het houdt ons hier de hele dag bezig. En ook al is dit volgens de diabetes verpleegkundige zeer normaal en doe ik het "geweldig", stresvol is het ook. Het is allemaal gewoon bijna niet te bevatten wat er gaande is. Alles is goed en ik ben dankbaar! En tegelijkertijd veel spanning en toch een beetje angst. En dan te bedenken dat tot een goed jaar geleden ik eigenlijk als een soort van kunstige kluizenaar leefde met mijn hondje. Geen groot sociaal leven, eigen huur appartement, lange periodes vrijgezel en vooral letterlijk veel alleen. Er gebeurde niet veel goeds, maar ook weinig slechts. En nu opeens is die liefde daar (en ik had hem ruim 20 jaar geleden al eens ontmoet), paar maanden kind op komst, huis gekocht. Totaal ander leven. Saai of eenzaam is het leven iig niet meer. 😅🤣

6 maanden geleden

Reactie op TTCWarrior

Al heel de week hoge suikerwaardes ook nuchter terwijl dat 2weken niet het ...
Oei dat is wel minder! Je zou toch wel wat sneller geholpen mogen worden! Je hebt gelijk dat je het laten weten hebt!

6 maanden geleden

Oei dat is wel minder! Je zou toch wel wat sneller geholpen mogen worden! ...
Morgen hebben ze overleg en laten ze het hopelijk weten 🤡 soms kun je maar beter duidelijk zijn ipv aardig gevonden willen worden😅