2687 Reacties

6 maanden geleden

Gekke gedachten.. maar zou een grote handdoek ook helpen??

6 maanden geleden

Reactie op Boysmom🩵

Gekke gedachten.. maar zou een grote handdoek ook helpen??
Moeilijk in te schatten.. dat hangt af van de hoeveelheid vruchtwater die je verliest. Maar ik leg zelf denk ik een matje in m’n bed en daar overheen gewoon een dikke handdoek 😅. Al vind ik de tip van Anne1308 ook echt wel een goeie!

6 maanden geleden

Reactie op ANNE1308

Een ongevraagde tip; koop zo'n incontinentiemat.. Is een stuk minder zweter ...
Ik had bij de Ikea al een matrashoes gekocht voor incontinentie inderdaad! Dat schijnt al beter te zijn dan die matjes

6 maanden geleden

Reactie op ANNE1308

Een ongevraagde tip; koop zo'n incontinentiemat.. Is een stuk minder zweter ...
Bij mij zit deze in het kraampakket, super fijn! Volgens mijn zus zou het meer dan voldoende moeten zijn als je ook nog gewoon een molton om je matras hebt 🤗

6 maanden geleden

Ruim 34 weken zwanger en sinds gisteren lamlendig en vandaag opeens zoooo emotioneel en down. Helpt ook niet dat man mega druk is en nog steeds geen tijd heeft gehad voor nieuwe kamer voor peuter. Al paar x aan het huilen geweest. En met vlagen ook opeens misselijk. Net nu ik sinds 3 dagen eindelijk verlof heb 😥

6 maanden geleden

Reactie op iantheee

Bij mij zit deze in het kraampakket, super fijn! Volgens mijn zus zou het m ...
Oh beter dat het in je pakket zat, hier van die zweetmatjes 🥵 Ja schijnbaar werkt het heel goed.. Ik heb de tip van iemand die in de gehandicaptenzorg werkt waar dit soort matjes ook worden gebruikt. Kunnen dan gewoon in de wasmachine en opnieuw gebruikt worden👌🏼

6 maanden geleden

Reactie op Nicole234

Ruim 34 weken zwanger en sinds gisteren lamlendig en vandaag opeens zoooo e ...
Ik herken het heel erg, ben ook 34+4. Ik denk dat we er maar het best aan toe kunnen geven en dankbaar mogen zijn voor de momentjes dat onze kleuters slapen🥰

6 maanden geleden

Hmpff waar te beginnen? Ik voel me eenzaam... mn collega's zitten me op werk zwart te maken over dingen die ik zou hebben gezegd over een andere collega wat niet waar is...Niemand vraagt hoe het met me gaat of dat ze me met iets kunnen helpen ofzo.. door mijn bekken kan ik weinig en daar baal ik zo onwijs van 😞

6 maanden geleden

Reactie op Evelyne1234

Hoe doe jij dat met alle voorbereidingen? Ik heb steeds het gevoel: ik moet ...
Ja heel herkenbaar! Heb er nog 2 rond lopen en doe echt veel minder dan ik wil. Maarja. Ik maak iedere dag to do lijstje met paar kleine dingen... in de hoop dat er toch wat af komt

6 maanden geleden

Ik voel me eenzaam, verdrietig, bijzonder depressief. Ik sta op t punt van huilen maar ik weet wanneer ik dat doe t toch niemand interesseert. Laatst al een paar keer paniek aanvallen gehad. Daarbij een beetje geholpen maar eigenlijk was dat niet van harte. " Gaat t weer? Mooi. Wat eten we zo?" Kraamzorg vond het nodig om tijdens de intake over iets te beginnen waar ik 2 jaar lang therapie voor heb gehad en eigenlijk nu al een tijd niet meer aan dacht. Nu denk ik er weer met veelste veel regelmaat aan. Wat mij betreft doe ik mn bevalling alleen. Want zo voelt mn zwangerschap momenteel ook. Elke vorm van hulp die ik vraag voelt als teveel. Van de week een afval grijper besteld zodat ik in ieder geval dingen van de grond kan oppakken. En dan nog de " wat ben je dik" , "je navel puilt wel heeeel erg uit" , "je wordt nooit meer zo dun als je was" , "zouden ze nog broeken verkopen in jouw maat? Je weet wel, voor na de bevalling.", "vind je dit zelf leuk staan?"

6 maanden geleden

Reactie op lilliemarie

Ik voel me eenzaam, verdrietig, bijzonder depressief. Ik sta op t punt van ...
Wauw… ik lees dit met vol verbazing 😟 is het je partner die zulke opmerkingen maakt ? Of familie? Ik vind het vrij heftig mocht dit vanuit je partner komen Heb je niet een vriendin waar bij je nodige steun kan krijgen of die je desnoods kan helpen

6 maanden geleden

Reactie op TTCWarrior

Wauw… ik lees dit met vol verbazing 😟 is het je partner die zulke opmerkin ...
Met mijn eigen ouders/ familie ben ik niet zo close dat ik daar mn hart kan luchten. Mijn vriend maakt af en toe ook een opmerking maar de meeste opmerkingen komen echt van vrienden en (schoon)familie. Ik heb niet echt een beste vriendin en mn vriend is momenteel erg veel meer zichzelf bezig en hoort 9 van de 10 dingen die ik hem vertel niet eens. Toen ik zei dat hij mijn bevalplan moest doornemen vond hij dat dat mijn pakkie aan was..

6 maanden geleden

Reactie op lilliemarie

Met mijn eigen ouders/ familie ben ik niet zo close dat ik daar mn hart kan ...
Herken je dit gedrag van je vriend? Als in is hij altijd zo geweest of? Lijkt mij erg kwetsend allemaal Hopelijk openen zijn ogen heel snel En een bevalling doe je samen lijkt mij het is ook zijn kind Ik hoop dat je een goede lieve kraamhulp mag hebben waar je steun en evt hulp uit mag halen Weet niet of je vriend mee gaat naar de reguliere controles bij de verloskundige maar ik zou hoe je je voelt zeker aankaarten Ze zijn er ook voor steun op emotioneel gebied Vind het heel naar voor je dat je je zo voelt je mag me altijd eens toevoegen om je hart te luchten

6 maanden geleden

Ik irriteer me deze zwangerschap me dus echt DOOD aan onze katten. Echt heel zielig, maar ik kan er niets aan doen. Ik vind het zo irritant om ze om me heen te hebben. En dat terwijl ik echt een groot dierliefhebber ben. Tijdens mijn vorige zwangerschap wilde ik niets liever dat ze bij me kwamen liggen. 😭🥹. Ik voel me echt schuldig, maar ik ben té geïrriteerd om hier dan weer me te lang schuldig over te voelen😂😂😂😂

6 maanden geleden

Reactie op lilliemarie

Met mijn eigen ouders/ familie ben ik niet zo close dat ik daar mn hart kan ...
Als je behoefte heb om te praten of je verhaal te doen mag je altijd een berichtje sturen, je moet je zeker niet eenzaam voelen en zeker niet in deze tijd als er zoveel gaat veranderen of op je afkomt! 😘

6 maanden geleden

Aiaiai, ik lig net heerlijk in bed een beetje te soezen.. beetje omhoog met bovenlijf en gestrekte benen. Ik bewoog niet en ineens in mn linker kant van mijn onderbuik/lies(?) een intense steek die een tijdje aanhield, zit dan haast tegen het plafond en moet dan mijn been omhoog zetten(tenminste dat lijkt even te helpen) en puffen tot het weg is .. wat een pijn is dat zeg!

6 maanden geleden

Maagzuur.. Word gek!

6 maanden geleden

Reactie op ezma24

Maagzuur.. Word gek!
Vraag aan je HA voor pantoprazol! Dit heeft mij echt gered van maagzuur. Niks werkte meer bij mij, rennies niet, maalox niet. Omeprazol werkte ook averechts. Ik kan eindelijk normaal eten en slapen en vind mijn zwangerschap hierdoor 1000000x aangenamer. Het zijn pilletjes die je moet slikken. Dus 1 pil per dag

6 maanden geleden

🥵

6 maanden geleden

Reactie op Nathalie 0419

Aiaiai, ik lig net heerlijk in bed een beetje te soezen.. beetje omhoog met ...
Iemand die dit herkent?