2687 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op —M.M

Heel de dag klagen dat ik misselijk ben maar dan ineens enorme trek hebben ...
En heb je het gehaald?👀

5 maanden geleden

Ik ben gewoon zo klaar met alles en iedereen. Het enige wat ik wil is focussen op mezelf en mijn gezin, iedereen daarbuiten kan precies niks meer van mij verwachten Heeft dit misschien met nesteldrang te maken wat ik nu heb? Of ben ik echt even hormonaal haha

5 maanden geleden

Reactie op Ummhhadiya

Ik ben gewoon zo klaar met alles en iedereen. Het enige wat ik wil is focus ...
Stukje reflectie van je jeugd en hormonen 😘. Goed dat je het uit en kijken hoe je ermee om kan gaan, zal helend werken. Reveal, Deal and Heal😘. Velen van ons hebben dit en zul je hebben zolang je kids hebt/ krijgt🙈

5 maanden geleden

Reactie op Ummhhadiya

Ik ga nog even klagen hier haha Heb dus tijdens mijn zwangerschap last van ...
En de trigger van vandaag ging om wat anders en dus sindsdien ben ik zo boos op haar zonder dat ze het weet. Tegelijkertijd heb ik dan zoiets van ja het heeft echt geen zin om boos te zijn of iets af te reageren op iemand. Soms moet je iemand gewoon in z’n waarde laten.. De trigger van vandaag had ik wel met m’n man gedeeld van hem moest ik even gaan in en uit ademen en even “zen” worden haha Het is bij ons in de familie even een hele andere sfeer, ik denk omdat m’n vader er een tijd niet meer is. Ik merk dat hij ons als gezin wel bij elkaar hield en staande hield. Hij zit nu ongeveer 10 maanden vast (iets uit het verleden), heb hem geloof ik maar 1x gesproken in de 10 maanden maar ik ben niet boos op hem. Ondanks ik ook het een en ander met hem heb meegemaakt en er echt trauma’s aan heb overgehouden merk ik dat ik juist elke keer fijne jeugdherinneringen naar boven krijg, hij was meer emotioneel aanwezig in m’n jeugd. Mijn man gaf me ooit aan dat ik meer een vaders kindje dan moederskindje ben, ook toen mijn vader nog niet vast zat merkte mijn man dat aan hoe ik met hem omging en wat ik allemaal vertelde Ach ja zoals ik altijd tegen iedereen zeg, het gaat er niet om dat je getriggerd bent maar het gaat erom hoe je ermee omgaat… Ik moet me maar eens weer gaan inlezen over hechten en ouderschap. Voor diegene die ook te maken hebben met trauma’s en hun kinderen bewust willen opvoeden, dus ook niet dat je verleden een invloed op je opvoeding zal hebben, raad ik het boek: bewuste ouders van joriene de vos echt aan. Het boek gaat vooral over hechten en bewust worden van jezelf en hoe je dat het beste kan doen als ouder

5 maanden geleden

Reactie op MelRoy

Stukje reflectie van je jeugd en hormonen 😘. Goed dat je het uit en kijken ...
Reveal deal and heal… Wow echt mooi gezegd!🫶🏼💖

5 maanden geleden

Reactie op Ummhhadiya

Ik moet nog veel doen en wil ook nog veel doen maar het lukt mij gewoon nie ...
Herkenbaar!

5 maanden geleden

7x geplast en mijn man heeft de hele nacht zo gesnurkt 🤢. Net de dag dat ik van alles gepland heb staan en nauwelijks kan rusten 😅

5 maanden geleden

Reactie op MelRoy

En heb je het gehaald?👀
Jaa😂

5 maanden geleden

Reactie op —M.M

Jaa😂
😏👏🏾🙌🏾

5 maanden geleden

Reactie op Ummhhadiya

Super herkenbaar. Ik heb ons nieuwe huis bijvoorbeeld zoveel mogelijk losgelaten. Ik kan toch nu even niets doen en het is net wat te ver om telkens even te komen kijken. De mannen hebben met elkaar contact over wanneer iemand er is om te helpen. Mij niet bellen. 🤣

5 maanden geleden

Al twee weken iedere dag koppijn :/ helaas wel bekend mee (spanningshoofdpyn). Irritant. En nee bloeddruk juist laag

5 maanden geleden

Reactie op Ummhhadiya

Ik heb je andere berichtjes ook gelezen. En wat je schrijft had ik ook bij mn vorige zwangerschap en nu weer. Bij mn vorige zwangerschap kwamen echt heel veel trauma’s en boosheid naar boven. Dat was niet weg gegaan toen de baby er was. Sterker nog het werd erger. Ik heb toen veel trauma verwerking gedaan en reiki. Nu zwanger van baby 2 ik dacht dat ik alles wel had verwerkt. En toch komen er weer dingen naar boven. Ik ben het gaan zien als een kans om het te verwerken maar ook door bewustwording dat ik het anders wil voor mijn kinderen ben ik het anders gaan doen. Ik voel ook een boosheid over de emotionele afwezigheid van mn moeder die ik voelde als kind en soms nu nog. Ik laat dit er gewoon lekker zijn. Ik ben morgen precies 37 weken zwanger. Mn vriend heeft dan ook lekker vakantie en wij kruipen in onze babybubbel. We gaan alleen nog dingen doen die ons energie geven en geen energie kosten. Dat betekend voor ons ook even geen contact met bepaalde familieleden. Ik doe dat al iets langer het is echt heerlijk!

5 maanden geleden

Slapeloosheid.. elke nacht loop ik te spoken. Gek word ik er van!

5 maanden geleden

Reactie op JuffrouwPoets

Ah hier ook... kan gewoon niet slapen... heeeel vervelend :(

5 maanden geleden

Reactie op JuffrouwPoets

Herkenbaar. Vanaf half 4 wakker en ik val gewoon niet in slaap

5 maanden geleden

Reactie op JuffrouwPoets

Heel herkenbaar, alleen vannacht heb ik wonderbaarlijk goed geslapen. Denk dat dat dan weer compensatie is voor die andere nachten😅. Of het was de paracetamol die geholpen heeft.

5 maanden geleden

Reactie op Daisy04

Herkenbaar. Vanaf half 4 wakker en ik val gewoon niet in slaap
Hier ook xD en dan sochtends weer in slaap vallen net voordat de kinderen wakker worden. -_-' zoooo moe overdag...

5 maanden geleden

Ik heb zittend de uien, wortelen en selderij gesneden en ben nu al kapot😒

5 maanden geleden

Pff wat een onrust in mn lijf. Verveel me stierlijk, maar kan bijna niks. Peuter is op de opvang de hele dag. Ik ben klaar voor deze baby. Alleen mag hij nog wel blijven zitten. Maar ben er wel klaar voor.

5 maanden geleden

Reactie op Essie1993

Pff wat een onrust in mn lijf. Verveel me stierlijk, maar kan bijna niks. P ...
Deze herken ik zo, behalve de peuter dan haha.. die heb ik niet🙈