27 Reacties
9 dagen geleden
Reactie op Gingie23
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/
...
Oké dus volgens deze site zou hij op 80ml per keer moeten zitten? Hij is 4 maanden en weegt (denk ik) ongeveer 6,5 kilo. Lijkt mij erg weinig ml toch?
Nee, ik gebruik de 1 speen
9 dagen geleden
Reactie op Milou van den Broek
Oké dus volgens deze site zou hij op 80ml per keer moeten zitten? Hij is 4 ...
Met een fles kun je gemakkelijk overvoeden. Als jij met de berekening uit komt op 80cc zou ik nooit meer dan 120cc geven. 190 is ongeveer 2 voedingen voor je kindje 😅
9 dagen geleden
Reactie op Milou van den Broek
Oké dus volgens deze site zou hij op 80ml per keer moeten zitten? Hij is 4 ...
Dat kan kloppen als je hij 8 als 9 voedingen op een dag krijgt normaal. Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en ik geef 100/110cc per keer. Hij heeft daar echt genoeg aan. Live drinkt hij bij mij op een dag zo'n 7 tot 9 keer Als het wat te weinig zou dan dan mag je erop vertrouwen dat hij dat bij jou live wel weer inhaalt. Ze krijgen altijd meer uit de borst dan dat je kolf doet.
Merk je naar verloop van tijd dat hij echt ineens heel vaak gaat komen, dan kan je de cc in de fles verhogen.
De berekening is een gemiddelde. Het kan ook zijn dat jouw zoontje iets meer nodig heeft. En sommige kindjes misschien iets minder.
Therapeutisch voeden is rechtop met de speen niet helemaal gevuld. Je houd de fles dus ook meer horizontaal. Zo loopt de voeding niet zomaar hun mondje in zonder dat ze moeite hoeven te doen.
Ik denk alleen dat het fijn is voor jou ivm kolven dat je de hoeveelheden goed bij elkaar krijgt. Vooral als je in de auto minder kolf dan normaal. Ik hoop voor je dat er een oplossing komt, zodat je ergens rustig kan kolven. Dat zou het fijnste zijn natuurlijk.
9 dagen geleden
Reactie op Gingie23
Nee hoor voor kindjes die borstvoeding krijgen is dat een hele normale hoev ...
Oké, ja first time mom hier dus ik doe maar wat 😅 maar super fijn dat jullie mij allemaal tips kunnen geven, dankjewel daarvoor!
9 dagen geleden
Reactie op Ivke_x
Dat kan kloppen als je hij 8 als 9 voedingen op een dag krijgt normaal. Mij ...
Mijn zoontje drinkt ongeveer 6 á 7 keer op een dag. Komt eigenlijk sporadisch nog in de nacht. Ik ga het proberen met 100cc per keer 🤞🏼
Ohzo ja, dan ga ik ook dat proberen, dankjewel.
Ook dat ga ik even bespreken op mijn werk. Er zal iets voor geregeld moeten worden!
Dankjewel voor je uitgebreide tips ❤️
9 dagen geleden
Reactie op Gingie23
Met een fles kun je gemakkelijk overvoeden. Als jij met de berekening uit k ...
Maar als de kleine echt het dubbele krijgt van wat hij normaal en de borst zou drinken, dan zou ik verwachten dat hij daar ook wel flink van zou moeten spugen? Geen idee hoor, mijn kleine drinkt ook echt wel meer dan 100cc per keer, maar komt ook minder vaak op een dag voor voeding. Drinkt wel ongeveer zoals de berekening van borstvoeding.nl
Dus vooral benieuwd of je anders ergens aan zou kunnen zien/merken als er daadwerkelijk overvoed wordt?