1424 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Supercheesy

Oke ik heb een vraag. Mijn kindje is nu 4 dagen oud en ik heb nu sinds 1.5 ...
Huh dat is vreemd dat ze dat zegt over kv. Ik weet dat 3 verschillende kraamverzorgsters tegen mij zeiden dat als je kv maakt, dat het 2 uur goed blijft en anders een nieuwe maken. Heel de dag uit 1 fles zou ik niet doen hoor. Max 2 uur, en dan een nieuwe maken. Zo deden wij het en doen we het nog steeds

2 maanden geleden

Reactie op Supercheesy

Je kan je eventueel ook aanmelden voor de Facebook groep die ik op de foto toon. Daar kan je altijd terecht met korte vragen die worden beantwoord door lactatiekundigen

2 maanden geleden

Ik was vandaag (39+0) in het ziekenhuis aan de ctg ivm vanochtend “minder leven”. Vorige week ook 1x vaker gehad ivm zelfde reden. De ctg zag er verder goed uit, er is voldoende vruchtwater en op de echo zag je de baby ook nog bewegen etc. Bij de bespreking van de ctg en echo vroeg ze of ik wilde weten of ik al ontsluiting had ivm al bijna 2 weken rommelen en of ik dus getoucheerd wilde worden. Ik dacht, waarom niet. Het toucheren zelf was een beetje pijnlijk, volgens haar was de baarmoederhals of mond (ik ben het ff kwijt?) halverwege verstreken maar had nog geen ontsluiting. Toen zei ze aan het eind: “maar als ik verder was gegaan dan kwam ik bij je vliezen”. Achteraf blijft dit hangen, want hoe kan ze bij m’n vliezen komen als ik geen ontsluiting heb (vraag 1). Sindsdien heb ik wat onregelmatige krampen in de onderbuik/rug en vaginaal een beurs gevoel, vooral als ik een tijdje heb gelegen en dan weer opsta, dan kan ik niet eens lopen. Iemand ervaring (vraag 2)? Ze zei ook: “komende 24 uur in de gaten houden, mocht je vanavond niet bevallen en morgen nog minder leven voelen, dan weer bellen. Dan moeten we even kijken wat we gaan doen, eventueel inleiden?” Ik vond haar sowieso een beetje een vaag mens, het spookt toch nog door m’n hoofd hahah.

2 maanden geleden

Reactie op Janne1312

Ja kunstvoeding kun je niet zo lang bewaren. Maar sowieso: bijvoeden met ku ...
Ja vind ik ook heel gek! En sowieso..kindje mag eerste week toch beetje afvallen? Of is het al meer dan 10%?

2 maanden geleden

Reactie op Supercheesy

Mijn kraamzorg heeft overlegd met de verloskundige toen onze dochter tegen die 10% afvallen aan zat en wij gingen juist korter aanleggen aan de borst maar dan wel daarna afkolven en een bepaalde hoeveelheid van het afgekolfde van de vorige keer bijvoeden. Ik had namelijk ook genoeg productie, maar zo zou het haar minder energie kosten het te drinken - maar we voedden dus wel bij met mijn eigen borstvoeding. Ik zou denk ik ook even een lactatiekundige inschakelen!

2 maanden geleden

Reactie op Supercheesy

Als jij genoeg melk hebt kun je bijvoeden met moedermelk. Ook is bijvoeden vaak pas nodig als je kindje ergens tussen de 7 en 10% is afgevallen. Je kunt ook je kindje zo veel mogelijk aanleggen. Liever niet langer dan 1,5 a 2 uur er tussen. Veel huid op huid met toegang tot de borst. Een juiste aanhap is belangrijk. Waneer je je kindje niet meer met grote klokkende ritmische slokken hoort drinken kun je wisselen van borst. Kolven wordt de eerste 6 weken afgeraden indien er geen medische noodzaak is. Een kindje dat veel afvalt is wel medische noodzaak. Je kunt bijvoeden met hulpset aan de borst, fingerfeeding of spuitje of tepel speen verwarring te voorkomen. https://teddyroorda.nl/2019/03/02/je-baby-aanleggen-zonder-pijn/ Ik zou ook zo snel mogelijk contact opnemen met een ibclc Lactatiekundige om je op een juiste manier te laten begeleiden.

2 maanden geleden

Reactie op Supercheesy

Mijn dochter was ook afgevallen en ze adviseerde om bij te voeden. Ik heb toen aangegeven dat ik zou kolven. Vergeet niet dat alles een advies is, ondanks dat ze vaak wel een richting op pushen. Als je genoeg borstvoeding hebt en dat graag wil geven, zou ik dat zeker proberen.

2 maanden geleden

Zijn er ook vrouwen zonder nesteldrang?? Ik ben momenteel 39+2, maar nog nooit het gevoel van nesteldrang ervaren…

2 maanden geleden

Reactie op Liesjeee123

Zijn er ook vrouwen zonder nesteldrang?? Ik ben momenteel 39+2, maar nog no ...
Ik bij de eerste ook helemaal niet. Bij de tweede geen echte nesteldrang maar toen ik met 34 weken ineens ontslluiting had en weeën, kreeg ik wel een soort gevoel van noodzaak. Ik zou het zo fijn vinden eens wat nesteldrang te hebben. Mn huishouden heeft het nodig (ben nu 39+4)

2 maanden geleden

Reactie op Supercheesy

Ik mocht in het ziekenhuis ook bijvoeden met moedermelk omdat onze dochter afviel. Wel apart dat jij dan een ander advies krijgt. Zou zeker navraag doen ergens anders, waaarom zou je je moeten neerleggen bij kv als je genoeg productie hebt?

2 maanden geleden

Ik ben vanmorgen gestript, ik ben daarna even boodschappen gaan doen, nog even 20 minuten wezen wandelen en een was aangezet. Toen was mijn batterijtje op. Nu is het wel wat gevoeliger in mn onderbuik. Ik had zojuist diarree en over de dag heen wel een harde buiken gehad. Zou het nu door kunnen zetten? Ik ga zo ook koken en ik sta af en toe even te springen 😂 ik ben nu 40+1 en ik kan gewoon niet wachten tot het nu een keertje doorzet.

2 maanden geleden

Vandaag gevraagd om poging tot strippen. 40 weken nu. Maar doordat mn baarmoedermond nog te ver naar achter ligt kon ze niet de ontsluiting meten en ook niet strippen. Vrijdag nieuwe poging. Herkent iemand dit?

2 maanden geleden

Reactie op lilliemarie

Ik ben vanmorgen gestript, ik ben daarna even boodschappen gaan doen, nog e ...
Ik hoop dat het doorzet❤️

2 maanden geleden

Reactie op mamajanneke2

Vandaag gevraagd om poging tot strippen. 40 weken nu. Maar doordat mn baarm ...
Jup ik wilde gister gestript worden 40+3 maar zelfde baarmoedermond te ver naar achter dus oom geen ontsluiting kunnen meten morgen nieuwe poging anders kijken naar andere optie.

2 maanden geleden

Reactie op lilliemarie

Ik ben vanmorgen gestript, ik ben daarna even boodschappen gaan doen, nog e ...
Spannend, hopelijk zet het door!

2 maanden geleden

Reactie op Floor1997

Jup ik wilde gister gestript worden 40+3 maar zelfde baarmoedermond te ver ...
Spannend zeg! Ik ga voor je duimen!

2 maanden geleden

Onze kleine had eerst echt makkelijk 5x op een dag de hik in de buik en sinds een weekje is dat heel erg afgenomen (ik ben nu 38+2). Nu heb ik het volgens mij maandag voor het laatst 1x gevoeld. Ik vond de hik altijd wel een fijn teken dat het goed met haar ging. Is dit herkenbaar voor anderen?

2 maanden geleden

Reactie op Sabb1993

Onze kleine had eerst echt makkelijk 5x op een dag de hik in de buik en sin ...
Hier ook precies hetzelfde, gisteren wel weer twee keer maar de dagen daarvoor geen hikjes

2 maanden geleden

Hoi hoi, gister is er in het ziekenhuis gevoeld aan mijn baarmoeder mond en of eral ontsluiting was. Ik heb daarna een uur gebloed en vanmorgen ook weer. Is dit normaal?

2 maanden geleden

Reactie op Firstimemommy1999

Hoi hoi, gister is er in het ziekenhuis gevoeld aan mijn baarmoeder mond en ...
Ja dat gewroet kan zeker bloed veroorzaken 😕