1429 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op MamaI2020💙

Hoe slapen jullie kleintjes? Slaapzak of lakentje met deken?
Hier een lakentje met deken, maar hij blijft het steeds van zich af trappen, dus overweeg toch over te stappen al op een slaapzakje

2 maanden geleden

Reactie op MamaI2020💙

Mijne sinds een paar dagen in een slaapzakje!

2 maanden geleden

Reactie op MamaI2020💙

Slaapzakje

2 maanden geleden

Reactie op Jeanine93

Hier een lakentje met deken, maar hij blijft het steeds van zich af trappen ...
Hier hetzelfde probleem! Ik had een slaapzakje gekocht maar ik vind het toch nog vrij groot bij zijn nekje. Iemand ervaring met een fijne zomer slaapzak voor een newborn?

2 maanden geleden

gewoon even nieuwsgierig: lijken jullie zwangerschappen en bevallingen op die van jullie moeder?

2 maanden geleden

Reactie op Liesjeee123

gewoon even nieuwsgierig: lijken jullie zwangerschappen en bevallingen op d ...
Denk dat ik het pas na morgen zeker kan zeggen. Maar ik ben opgegroeid in een familie zonder angst voor bevallen. Mijn moeder en tantes hebben altijd alleen maar verteld hoe mooi en bijzonder het is. En ik denk dat ik daardoor ook nooit angst heb gekend. Mijn eerste bevalling was ingeleid met weeenstorm maar vlot en zonder pijnbestrijding. Precies zoals mijn tante haar bevalling beschreef. En ze zeiden allemaal: je weet wanneer je moet persen. En dat was ook zo.

2 maanden geleden

Reactie op Liesjeee123

Nee, mijn moeder heeft drie keizersnedes gehad (de eerste gepland, daarna beide keren spoed ivm litteken en andere nood geloof ik), mijn eerste bevalling was natuurlijk en vaginaal. Wel met complicaties waarvan ik me nu afvraag of dat ook zou hebben gespeeld bij mijn moeder maar aangezien het bij haar niet tot een vaginale bevalling is gekomen zullen we dat nooit weten. Zij was wel flink misselijk tijdens de zwangerschap maar niet in d e mate waarin ik heb overgegeven en misselijk ben geweest (HG). Ben benieuwd hoe de tweede bevalling wordt :)

2 maanden geleden

Reactie op Liesjeee123

Ik heb zelf tot week 25-30 echt flink last gehad van m’n HG, daarna hele erge maagzuur en extreem vermoeid (mede door eerst een tijd alleen maar in bed/op de bank hebben kunnen liggen was al m’n conditie weg denk ik) en tot het einde oncomfortabel. Mijn moeder is bij al haar 5 kinderen nooit misselijk geweest of andere kwaaltjes en vond zwanger zijn reuze gezellig :-) Mijn bevalling ging wel vlot en soepel, waar mijn moeder bij 4 vd 5 bevallingen wel ‘iets’ had in de trant van in het vruchtwater gepoept of dat soort dingetjes.

2 maanden geleden

Reactie op Liesjeee123

Alles behalve het einde precies hetzelfde! Mijn moeder is alleen 3x op de uitgerekende datum bevallen (bizar), en bij alle 3x braken eerst de vliezen en beviel ze binnen 4 uur daarna. Allemaal thuis, allemaal zonder hechtingen of iets. Ik ben inmiddels helaas 41+2 dus ga er vanuit dat mijn bevalling niet zo smooth zal gaan als die van haar 😅

2 maanden geleden

Voor mama’s die borstvoeding geven, slapen jullie allemaal met bh aan? Ik vind het zo ellendig worden om met bh aan te slapen. Maar zonder zijn m’n borsten heel zwaar en lekt het natuurlijk enorm 🥲. Wie o wie verlost mij van mijn bh met een goede tip haha

2 maanden geleden

Reactie op braam0

Voor mama’s die borstvoeding geven, slapen jullie allemaal met bh aan? Ik v ...
Ik zit een beetje met hetzelfde... slaap nu zonder, goed laten drinken voor het slapen en desnoods nog afkolven, leg er een grote hydrofiel doek onder en tijdens her voeden leg ik de hydrofieldoek tegen m'n borst aan... vind het wel wat gedoe

2 maanden geleden

Reactie op braam0

Ik slaap inmiddels 1,5 jaar met (sport) bh haha eerst echt vreselijk maar het lekken van de melk vond ik niet fijn in bed. Je zou een hydrofiele doek onder je kunnen leggen / om je borsten heen kunnen doen.

2 maanden geleden

Reactie op braam0

Wij gebruikten beiden voedingshemden van de H&M. Vond ik fijner zitten als een bh maar daar kon ik dan wel makkelijker mijn zoogcompressen in kwijt.

2 maanden geleden

Reactie op braam0

Ik had bij mn eerste van die stoffen slappe topjes van de Hema. Ze noemen het sportbh vaak maar ik zou er met een cup F niet eens gewoon mee kunnen wandelen.😅 Maar s nachts bleven zo de pads op zn plek en ik voelde ze niet. Ik lek nu nog niet dus slaap nu nog zonder bh, maar straks ga ik die weer gebruiken

2 maanden geleden

Reactie op braam0

Ik draag de voedingsbeha van bressy.. ik vind hem super comfy

2 maanden geleden

Reactie op braam0

Ja, met zoogcompressen er in tegen het lekken. Wel van die zachte/slappe borstvoedingstopjes. Volgens mij worden meer voorgevormde bh’s en dergelijke ook afgeraden met borstvoeding geven. Ik vind het eigenlijk wel comfortabel.

2 maanden geleden

Ik heb vannacht voor het slapen alles goed leeg gekolfd, lekker in een hemd geslapen met zoogcompressen, hydrofiele doek eronder en mijn God wat was dat een verademing 😂😂 bedankt voor alle tips!🥰

2 maanden geleden

Reactie op Fenke1994

Ja, met zoogcompressen er in tegen het lekken. Wel van die zachte/slappe bo ...
Ik heb ook van die slappe, alleen ik begin me vreselijk te irriteren aan de sluiting op de rug en de rand onder je borst zeg maar

2 maanden geleden

Reactie op braam0

Ik heb ook van die slappe, alleen ik begin me vreselijk te irriteren aan de ...
Dan zou ik toch eens andere kopen/uitproberen, want ik heb echt geen last van deze. Ze waren van de C&A, maar ik zie ze nu niet meer op hun website. Maar ik heb een gewone bh ook nooit vervelend gevonden…

2 maanden geleden

Onze dochter (2 week) heeft al last van rode billetjes :(. Gebruik zelf al die waterwipe doekjes, en probeer zo veel mogelijk ook te luchten. Wat wel een kunst is omdat ze dan vaak ook even gaat poepen 😅. Iemand nog meer rode billetjes en wat gebruiken jullie om het te verhelpen? (Ohja smeer nu ook weleda zinkzalf).