1429 Reacties

2 maanden geleden

Dag 10: ons meisje slaapt weinig, ligt vooral om zich heen te kijken en is soms flink onrustig. Herkenbaar?

2 maanden geleden

Groeit een baby’tje nog veel? Heb het gevoel dat mijn buik steeds zwaarder en groter wordt.. straeie wordt ook steeds erger en mijn huid jeukt 🥲🥲

2 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Dag 10: ons meisje slaapt weinig, ligt vooral om zich heen te kijken en is ...
Ken je de app: oei ik groei? Daarin kun je de ontwikkeling van een kindje zien en volgen.. hebben wij veel aan gehad met onze eerste!

2 maanden geleden

Reactie op Boysmom🩵

Ken je de app: oei ik groei? Daarin kun je de ontwikkeling van een kindje z ...
Ja heb ik! Ik zie alleen pas iets bij sprong 1 na een maand?

2 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Ja heb ik! Ik zie alleen pas iets bij sprong 1 na een maand?
Ja zou kunnen hoor! Meestal hebben baby’s ook gewoon de tijd nodig om te wennen aan het leven buiten de baarmoeder.. en aan jou, je partner, alles wat er gebeurd, prikkels… etc. Wat maakt haar onrustig? Is ze moe? Of heeft ze honger? Wat merk je aan haar?

2 maanden geleden

Reactie op Boysmom🩵

Ja zou kunnen hoor! Meestal hebben baby’s ook gewoon de tijd nodig om te we ...
Een combinatie van krampjes en moeheid, veel zuigbehoefte en willen kroelen

2 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Een combinatie van krampjes en moeheid, veel zuigbehoefte en willen kroelen ...
Opzich wel logisch… als je wilt kun je een speentje gebruiken, en evt kipkep voor op haar buikje? Inbakeren zou ook nog kunnen met evt een hydrofiele doek, daar worden ze wel rustig van.

2 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Dag 10: ons meisje slaapt weinig, ligt vooral om zich heen te kijken en is ...
Rond dag 10 krijgt je baby ook z’n eerste regeldag. Onze zoon was toen ook méga onrustig en bleef maar drinken. Heb hem toen wel ieder uur, iedere twee uur aangelegd. Na 2 dagen was ie weer meer zichzelf.

2 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Een combinatie van krampjes en moeheid, veel zuigbehoefte en willen kroelen ...
Heel herkenbaar. Hier 8 dagen oud en sinds een paar dagen ook veel wakker. Wordt wakker zodra ik hem neerzet. Veel zuigbehoefte, ondanks dat ik hem net gevoed heb. Ik word er echt gefrustreerd van. Hoort dit erbij? Ik lees overal dat een newborn niet langer dan 45 minuten wakker hoort te zijn, maar ik krijg hem maar niet in slaap.

2 maanden geleden

Reactie op OzzAk

Heel herkenbaar. Hier 8 dagen oud en sinds een paar dagen ook veel wakker. ...
Speen?

2 maanden geleden

Reactie op Boysmom🩵

Speen?
Advies is om de eerste 2 weken niet te geven ivm borstvoeding. Omdat ze dan anders verkeerd kunnen aanhappen aan de borst. Dus daar wil ik nog mee wachten. Het is ook dat die alleen maar op schoot wil slapen. Nachten slaapt hij op de borst want in de co-sleeper is die zo weer wakker. Hopelijk hebben jullie tips want ik word er echt gek van.

2 maanden geleden

Reactie op OzzAk

Advies is om de eerste 2 weken niet te geven ivm borstvoeding. Omdat ze dan ...
Komt je kindje goed aan? Je kunt proberen waneer je geen grote klokkende ritmische slokken meer hoort te wisselen van borst. Overdag elke 1,5/2 uur proberen te voeden. Je kindje op de borst laten slapen is niet veilig als jij ook slaapt, wel kun je je inlezen in veilig samen slapen. Dit is namelijk wel veilig zolang je borstvoeding geeft. Een draagzak/doek kan je ook nog proberen. Je kindje lekker bij je nemen, de wereld is nog zo groot voor ze en mama is het enige wat ze al die maanden hebben gekend. https://www.borstvoeding.nl/de-eerste-dagen-met-je-baby/krampjes/

2 maanden geleden

Reactie op OzzAk

Advies is om de eerste 2 weken niet te geven ivm borstvoeding. Omdat ze dan ...
Oh en misschien heb je nog iets aan de blogs / podcast van ‘liefde van een moeder’

2 maanden geleden

Iemand wakker? Is het herkenbaar voor iemand dat je last hebt rondom je maag? En dan ook gewoon niet de hele tijd maar gewoon een naar gevoel alsof het geïrriteerd is en het trekt uiteindelijk weer weg 🥲

2 maanden geleden

Reactie op Boysmom🩵

Iemand wakker? Is het herkenbaar voor iemand dat je last hebt rondom je maa ...
Ik had dit de nacht voor mijn bevalling!

2 maanden geleden

Reactie op Detje84

Ik had dit de nacht voor mijn bevalling!
Ik heb de verloskundige net gebeld want ik had zoveel pijn.. kon niet meer ademen bijna.. moest een dubbele PCM in nemen…. En afwachten of het afzwakt. Het is nu afgezwakt maar mijn onderbuik is nog wel gespannen en zeurend pijnlijk 😩. Dit zijn geen weeën, maar wat het wel is.. geen idee. Lang geleden dat ik zoveel pijn had zeg, jeetje 🙄

2 maanden geleden

Hello, ik ben de 19e bevallen en heb een knip gehad. Doet nog best wel pijn ondanks koude kompressen, peribottle, kamillethee, arnica etc. Nu mijn vraag: heb nog niet gepoept. Neem wel elke dag macrogol. Ben best een beetje bang voor de eerste keer poepen. Wanneer poepten jullie na de bevalling weer? En nog tips voor ontspannen op de wc? Merk dat ik erg gespannen zit. Sorry voor 💩 onderwerp hahah

2 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Hello, ik ben de 19e bevallen en heb een knip gehad. Doet nog best wel pijn ...
Na de 1e bevalling had ik een 3e graads inwendig ruptuur en voor mijn gevoel voelde het alsof mijn ingewanden zo in de pot zouden kunnen vallen en ik vond het toen ook super spannend. Alles wat je doet is al super goed. Heb je wel al gemerkt dat je aandrang hebt? Zodra je dat merkt, naar de wc gaan en rustig de tijd nemen. Niet hard gaan persen of forceren. Als je de eerste keer maar hebt gehad, dan is daarna de drempel echt minder hoog!

2 maanden geleden

Reactie op Suusk88

Na de 1e bevalling had ik een 3e graads inwendig ruptuur en voor mijn gevoe ...
Ahh dank! Nee nog nul aandrang maar buik borrelt wel enorm 😅

2 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Hello, ik ben de 19e bevallen en heb een knip gehad. Doet nog best wel pijn ...
Vond ik ook erg spannend, maar na een paar dagen toch maar gegaan. Gewacht tot ik echt wel ‘aandrang’ had en nauwelijks geperst. Viel me toen alles mee!