1429 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op C-24Baby
Hello, ik ben de 19e bevallen en heb een knip gehad. Doet nog best wel pijn ...
Oh had ik ook, inclusief de knip en macrogol :) heeft bij mij ruim een week geduurd! Was op het randje want de klysma lag al klaar :s Ik heb alles ingezet: macrogol, thee op een lege maag, koffie, etc. Het poepen zelf viel echt alles mee maar mijn hoofd zat me ontzettend in de weg!
Had zo’n laag krukje om mijn voeten op te zetten bij de wc en omdat ik het koud had een dekentje over m’n benen 😅 en dan gewoon afleiding erbij met m’n telefoon ofzo. Maar eigenlijk was de truc steeds pas gaan als ik aandrang voelde (wat eerst nooit was…). Neem je al veel macrogol? Je kunt best ff ophogen he als je dat een fijn idee vindt! Misschien helpt dat ook.
2 maanden geleden
Reactie op kaatje97
Ik heb sinds gisteren met afvegen allemaal doorzichtig slijm, kan dit ook i ...
Ik vraag me dit ook af! Sinds paar dagen doorzichtig slijm (ook wat steviger en slierten, sorry voor de details 🤪) maar vraag me ook af of dit delen van de slijmprop kunnen zijn of dat dit normaal is
2 maanden geleden
Reactie op C-24Baby
Hello, ik ben de 19e bevallen en heb een knip gehad. Doet nog best wel pijn ...
Een knip had ik niet, maar wel een aantal van die 2e graads scheuringen en merkte al de tweede dag na de bevalling dat ik moest gaan, dus deed het gewoon, maar dan rustig en zachtjes want was ook bang dat ik zo uit de hechtingen zou scheuren🙈. Wel goed gekomen hoor en niks aan de hand erna. Kiwi eten op een lege maag helpt heel erg en misschien wat melk erna to give it an extra boost?😏 of ene chiazaad pudding de nacht ervoor maken, in de ochtend eten als je kan en water erna drinken (dit hielp ook dat het gemakkelijk ging en ik nauwelijks heb geperst🙈)
2 maanden geleden
Reactie op MelRoy
Een knip had ik niet, maar wel een aantal van die 2e graads scheuringen en ...
En na de bevalling kauwgom kauwen! Je speeksel zorgt ook weer voor darmwerking 😁. Maar inderdaad 2 kiwis op nuchtere maag en een glas lauwwarm water doen wonderen!
2 maanden geleden
Reactie op Nathalie 0419
En na de bevalling kauwgom kauwen! Je speeksel zorgt ook weer voor darmwerk ...
O wauw, deze tips❤️❤️❤️
2 maanden geleden
Zijn er meer dames met schildklierproblemen waarbij de borstvoeding moeilijk op gang komt?
Dat was na mijn eerste bevalling zo en lijkt nu weer te gebeuren. 1e keer heb ik wel een jaar borstvoeding gegeven maar nooit top productie en slechte toeschietreflex gehad. Wel heel jammer als dat nu weer zo zou lopen.
2 maanden geleden
Poept jullie baby ook zo vaak ineens nog terwijl je bezig bent met de luier verschonen? (En iets minder vaak ook plassen)
Alsof ze pas (verder) gaat poepen als ze weer wakker is (gemaakt) voor een voeding. Tot nu toe doet ze dat vooral als mijn man haar verschoond, maar voor hem natuurlijk ook frustrerend. 😭
We blijven die aankleedkussenhoezen en de hydrofiele doeken die erop liggen inzepen met ossengal zeep en wassen en dergelijke 🙉
2 maanden geleden
Reactie op Fenke1994
Poept jullie baby ook zo vaak ineens nog terwijl je bezig bent met de luier ...
Eventueel misschien zo’n puppy matje in 4e knippen en die onder de billen leggen voordat je gaat verschonen.
2 maanden geleden
Worden jullie harde buiken ook echt steeds strakker? Ik zie echt helemaal de baby zitten met een harde buik en opstaan of lopen is dan echt lastig omdat het zo straks staat
2 maanden geleden
Reactie op vsmoonflower
Welke Weeën Timer app raden jullie aan?
Ik had “Weeën timer 9m - Zwangerschap” uit de app store. Die was makkelijk in gebruik! Wel even de meldingen met adviezen over wanneer je naar t ziekenhuis zou moeten gaan oid uitzetten, vond ik maar irritant en ik volgde gewoon de belinstructies van mijn verloskundigepraktijk.
2 maanden geleden
Reactie op Fenke1994
Ik had “Weeën timer 9m - Zwangerschap” uit de app store. Die was makkelijk ...
Dank je! 🤍