Origineel bericht:
Om niet voor alle snelle/korte vragen een heel nieuw topic te openen is het misschien wel handig om 1 topic te hebben voor deze vragen. 😊
Is jullie baby ook zo druk dat het afentoe gewoon pijn doet? 😅
Vervolg van: https://community.24baby.nl/geboorteclubs/geboorteclub-augustus-2024/korte-vraag-topic-RKK95Na?page=1
Iemand een ander zalfje als tip voor de tepels? Ik heb tepelzalf van medela ...
Vaak genoeg blijven smeren. Eventueel wat melk smeren over de tepel.
Drinkt ie kindje nog wel aan de borst? Dan zou je extra op de aanhap kunnen letten.
Indien je kolft kun je voor het kolven een heel klein beetje kokosolie op de tepel doen.
Iemand een ander zalfje als tip voor de tepels? Ik heb tepelzalf van medela ...
Pure lanoline was volgens de lactatiekundige van mijn borstvoedingscursus het beste, ik heb purelan van medela. Het smeert het beste (en dus minst pijnlijk) als het een beetje warm is. Dus de tube even tussen je knieholte tijdens het voeden/kolven en/of even tussen je vingers wrijven voordat je het opsmeert - alhoewel het met dit warmere weer wel gewoon prima gaat.
Ik heb soms een aantal dagen dat ik echt weinig hoef te plassen en m'n urine een stuk geler/donkerder is. Ik drink voldoende dus dat kan het niet zijn, is dat voor iemand (van de nog zwangere dames 🥲) herkenbaar? Nu 39+3.
Dat zou kunnen. Krijg je begeleiding bij het gebruik van het tepelhoedje?
...
Nee. Dit is geadviseerd omdat onze dochter te vroeg is geboren en de aanhap niet goed vasthield omdat ze snel te moe was. Ze drinkt nu soms zonder maar vaak nog met inderdaad.