1450 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb aan mijn linkerborst overproductie (vergeleken de rechter borst) ik heb een kolf en ik moet soms even de druk eraf kolven voordat ik mijn zoontje ( 2 weken + 2 dagen) eraan kan leggen. Anders blijft hij zich verslikken en spuit ik heb hemelaal nat. Maaaaar… ik wil eigenlijk dat het stopt met over produceren. Wat is dan wijsheid om te doen, telkens beetje af te kolven? Of zoontje toch aanleggen? Als ik het begin blijf weg kolven dan blijft dit in gang, maar kolf ik niet dan drinkt mijn zoontje links niet leeg, en verslikt hij zich telkens en krijgt alleen de natte voormelk

2 maanden geleden

Reactie op Vera-S

Ik heb aan mijn linkerborst overproductie (vergeleken de rechter borst) ik ...
Kun je met de hand even de grootste druk eraf kolven? Echt minimaal? Dat was de tip die ik kreeg van de lactatiekundige. Ik moest de kolf echt links laten liggen.

2 maanden geleden

Reactie op Vera-S

Ik heb aan mijn linkerborst overproductie (vergeleken de rechter borst) ik ...
Eerder aanleggen. Waneer de melk toeschiet, loskoppelen en de sterke straal weg laten stromen. Daarna kun je weer aanleggen en eventueel achteroverleunend voeden.

2 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Multimam kompressen zijn mijn redding! Zit zalf in, heel fijn!
Inderdaad heerlijk haha heb ze vanmiddag binnen gekregen!

2 maanden geleden

Zijn bij jullie harde buiken ook afwisselend gevoelig en gevoelloos?

2 maanden geleden

Reactie op Nathalie 0419

Zijn bij jullie harde buiken ook afwisselend gevoelig en gevoelloos?
Ik heb nooit echt last van harde buiken als ik ze heb

2 maanden geleden

Meer mensen die kraamvisite super intens vinden? Kleuter is ook al hele dag mega luidruchtig en vervelend maar ik ben na 1u kraambezoek naar boven gegaan.. mijn lampje ging uit, compleet overprikkeld.

2 maanden geleden

Reactie op Suusk88

Meer mensen die kraamvisite super intens vinden? Kleuter is ook al hele dag ...
Verschilt ook wel per dag en afhankelijk van wie er komt, maar merk zeker dat ik zelf ook sneller overprikkeld raak en/of moe word. Logisch ook met weinig slaap!

2 maanden geleden

Reactie op Suusk88

Meer mensen die kraamvisite super intens vinden? Kleuter is ook al hele dag ...
Onze peuter wordt ook bij elk bezoek een mega stuiterbal. Niet normaal meer. Dat vind ik nog het meest vermoeiend.

2 maanden geleden

Vraagje? Iemand die ook na een paar uur pijnlijke weeën/krampen/menstruatie pijn heeft met een ballon 🎈 in?

2 maanden geleden

Reactie op Boysmom🩵

Vraagje? Iemand die ook na een paar uur pijnlijke weeën/krampen/menstruatie ...
Ik kreeg een uurtje na het plaatsen om de twee minuten weeën en had binnen een paar uur drie centimeter ontsluiting. Dat was het enige van mijn bevalling wat snel ging 🥹

2 maanden geleden

Ik heb sinds vanmiddag het idee dat ik urine verlies , moeilijk uit te leggen.. Vooral als ik naar de wc ga lijkt het of het blijft lopen maar echt minimaal? Heb wel een inlegkruisje in en die is minimaal nat maar heb namelijk ook wat “last” van afscheiding… Nog iemand die dit ervaren heeft of ervaart ?

2 maanden geleden

Reactie op Romé2

Ik heb sinds vanmiddag het idee dat ik urine verlies , moeilijk uit te legg ...
Verloskundige bellen, kan vruchtwater zijn

2 maanden geleden

Tot wanneer hebben jullie kraamverband gebruikt?

2 maanden geleden

Reactie op —M.M

Ik denk maar een kleine week. Misschien 5 dagen of zo. Daarna de zwarte en witte kotex gebruikt

2 maanden geleden

Reactie op —M.M

Ja ik ook maar 5-6 dagen ofzo en daarna over naar de witte kotex.

2 maanden geleden

Reactie op —M.M

Tot dag 2 want daarna kwam de kraamzorg met de tip om over te stappen naar incontinentie broekjes van de kruidvat!! Deze zitten veel comfortabeler dan het kraamverband en dit kan ik zonder begeleiding uit en aan trekken😌

2 maanden geleden

Reactie op —M.M

5 dagen misschien? Op het begin wel 2, half overlappend voor/achter elkaar en op het begin moest ik het echt elke keer dat ik ging plassen vervangen. Dus 3 pakken (2 van de verzekering, eentje zelf gekocht) heb ik wel gebruikt!

2 maanden geleden

Reactie op —M.M

Kreunt jullie baby ook zoveel na een voeding?
Ja vroeg me ook al af of het normaal was

2 maanden geleden

Hebben jullie babies ook zo’n babyacne? En vanaf wanneer gaan jullie de nageltjes vijlen/knippen?