1455 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op MamaI2020馃挋

Hebben jullie de gouden tip voor mijn zoontje? Mijn zoontje krijgt borstv ...
Zinkolie van Dr. Schwaab! Eerst afdoen met ofwel wasbare doekjes met water of water wipes, dan droog deppen met washandje of hydrofiel ofzo, en dan de Zinkolie erop. Drogen aan de lucht voor je de olie erop doet is eigenlijk het beste zoals hiervoor al Genoemd!

2 maanden geleden

Reactie op MamaI2020馃挋

Zinkzalf voor de billen, evt warme natte hydrofiel om billen schoon te maken, merk luiers checken. Hij kan overgevoelig zijn voor bepaalde merken. Moet eerlijk zeggen dat pampers bij ons altijd het beste is geweest. Hopelijk heb je er iets aan :)

2 maanden geleden

Dank voor alle tips! Ik ga het direct proberen straks! Ik gebruik nu inderdaad ook pampers. De harmonie serie. Mocht het met de tips niet beter worden, probeer ik ook nog even andere luiers.

2 maanden geleden

Reactie op MamaI2020馃挋

Dank voor alle tips! Ik ga het direct proberen straks! Ik gebruik nu inderd ...
Hier gaat Etos meestal goed en Rascal & friends het beste maar die vallen onwijs groot, dus weet niet of dat werkt bij een newborn :)

2 maanden geleden

Hallo dames! Inmiddels bijna een week geleden bevallen van ons wondertje. Ik ben (vooral 's nachts) ZO VEEL aan het zweten!!! Ik word helemaal nat wakker... nog meer dames die hier last van hebben? En wat doe je er tegen? Ik vind het heel vervelend wakker worden zo

2 maanden geleden

Reactie op spookyy

Hallo dames! Inmiddels bijna een week geleden bevallen van ons wondertje. I ...
Yes heb ik helaas ook last van. Heb er ook nog niks op gevonden

2 maanden geleden

Reactie op Suusk88

Meer mensen die kraamvisite super intens vinden? Kleuter is ook al hele dag ...
Ikzelf niet perse maar heb wel het idee dat de kleine er overprikkeld van raakt dus toch maar wat rustig aan mee doen want geen zin in een huilende baby. Vandaag waren mijn schoonouders en zus er en zag er al een beetje tegenop om de baby aan hun uit handen te geven (maar voelde me wel verplicht aangezien mijn familie haar gisteren ook vast heeft gehad). Maar vanaf het moment dat ze binnen kwamen was Sophie onrustig en aan het huilen. Goede reden om haar niet weg te geven en lekker het bezoek kort te houden

2 maanden geleden

Reactie op spookyy

Hallo dames! Inmiddels bijna een week geleden bevallen van ons wondertje. I ...
Pff ja dochtertje 10 dagen oud en afgelopen nacht was het echt extreem. Was echt nat gewoon! En ook koud daardoor 馃

2 maanden geleden

Reactie op Suusk88

Meer mensen die kraamvisite super intens vinden? Kleuter is ook al hele dag ...
Jep..heeel snel overprikkeld. De drukte van kraambezoek en zeker de drukte van ons peuterdochtertje. Kan zeer weinig van haar hebben nu 馃槵

2 maanden geleden

Reactie op MamaI2020馃挋

Dank voor alle tips! Ik ga het direct proberen straks! Ik gebruik nu inderd ...
Wij gebruiken Muumi luiers. Precies om die reden. Onze (bijna 3 jarige) heeft nooit rode billen gehad en bij onze 2-weken oude dochter gaat het ook goed. Verder inderdaad luchten en zinkzalf en vooral goed schoon en droog maken. Op de opvang kreeg de oudste luiers van thuis mee omdat hij ook echt rode billen kreeg van de luiers die ze daar gebruikten 馃. Helaas worden er vrij veel chemicali毛n gebruikt in luiers (en maandverband) en dat tere huidje van een baby neemt dat nog allemaal op. Hopelijk gaat het snel beter 馃崁!

2 maanden geleden

Reactie op Nicole234

Jep..heeel snel overprikkeld. De drukte van kraambezoek en zeker de drukte ...
Fijn om herkenning te lezen. Onze kleuter en dreumes vechten elkaar de tent uit dus daar raak ik inderdaad ook heel erg overprikkeld van. Net kraamvisite gehad. Meteen daarna de kinderen weer gillen en krijsen. We moeten nog eten maar ben naar bovengevlucht met de baby.

2 maanden geleden

Reactie op Nicole234

Ff kledingvraagje voor de baby's. Morgen wordt het weer 25 graden en woens ...
Iemand? 馃槄

2 maanden geleden

Reactie op Nicole234

Iemand? 馃槄
Wij hebben nog kraamzorg, morgen is dag 9. Baby is bijna op geboortegewicht en hier zei de kraamzorg dat we komende dagen de korte kledingstukken mogen gebruiken. Hier ook een kindje dat van begin af aan heel goed op temperatuur blijft en geen mutsjes nodig heeft gehad.

2 maanden geleden

Reactie op Suusk88

Wij hebben nog kraamzorg, morgen is dag 9. Baby is bijna op geboortegewich ...
Oww fijn om te horen! Dacht wel dat het kon, maar toch fijn dat iemand die er verstand van heeft het bevestigd 馃槄

2 maanden geleden

Reactie op Nicole234

Oww fijn om te horen! Dacht wel dat het kon, maar toch fijn dat iemand die ...
Denk belangrijkste voorwaarden dat je kindje goed temperatuur vast kan houden en goed groeit. En als je twijfelt morgen kun je altijd een keer een verschoning weer tempen.

2 maanden geleden

Zijn er nog dames hier die max 3 uur per dag kraamzorg krijgen? Ik vraag me af tot wanneer ze dit gaan doen馃槩

2 maanden geleden

Reactie op MelRoy

Zijn er nog dames hier die max 3 uur per dag kraamzorg krijgen? Ik vraag me ...
Ik heb geen idee, ik heb volledige indicatie maaar was ook afhankelijk van drukte ed. Dan kan je toch niks beloven eigenlijk?!

2 maanden geleden

Reactie op MelRoy

Ik kreeg de eerste 5 dagen 6 uur en de laatste dagen 3. Was voldoende voor ons.

2 maanden geleden

Reactie op MelRoy

Hier ook max. 3 uur per dag gehad en dan elke middag 3 uurtjes. Dan kwam ze binnen als net peuter op bed lag en ik zelf ook even wou gaan liggen 馃ゲ

2 maanden geleden

Reactie op MamaI2020馃挋

Hier vandaag de dokter een foto gemaild en blijkt een schimmel te zijn.. we kregen dit advies: Hiervoor kunnen jullie bij de kruidvat miconazol halen. Dit is een antischimmel middel. Dit mogen jullie 2 keer per dag gedurende 2 weken smeren. Daarnaast mogen jullie doorgaan met het smeren van zinkzalf om het wat vettig te houden.