1457 Reacties

2 maanden geleden

Iemand ook jeuk aan de hechtingen 😅😂

2 maanden geleden

Reactie op Boysmom🩵

Voor wat ik wel eens lees of hoor schijnt het lekker te zijn om een poosje zonder ondergoed aan de lucht te drogen🤣 zou je kunnen proberen, even zn matje onder je bips en even chillen

2 maanden geleden

Reactie op Nathalie 0419

Voor wat ik wel eens lees of hoor schijnt het lekker te zijn om een poosje ...
Ja dit doe ik ook elke dag!

2 maanden geleden

Reactie op Boysmom🩵

Nu niet mee maar wel gehad zo ongeveer na 2 weken. Als een schaafwondje herstelt dan jeukt het ook dus heb altijd het idee dat jeuk ook wel bij herstel hoort en een goed teken is? En ik had nog toevallig de dag voor de bevalling geschoren en als dat terug groeit jeukt het ook altijd - maar ga nu natuurlijk even niks scheren. (Sorry voor de TMI haha) Gelukkig is het inmiddels, 3 weken na de bevalling, weer over 😂😂

2 maanden geleden

Wat trekken jullie de baby aan vanavond om in te slapen?

2 maanden geleden

Reactie op nouwxie

Heeft iemand nog tips voor een goede voedingsbh. Ik had er twee maar die pa ...
Ik heb die van bressy ! Vind ik zelf erg comfy

2 maanden geleden

Reactie op 19AM91

Wat trekken jullie de baby aan vanavond om in te slapen?
Een slaapzakje met tog 0.5

2 maanden geleden

Nog meer dames last van hoofdpijn? Hier inmiddels 40+1. Gister nog controle gehad, bloeddruk is heel netjes. Het is een hele lichte hoofdpijn, met momenten dat ik het niet voel en momenten dat het weer terug komt met name wanneer ik rust en/of lig op bed..

2 maanden geleden

Is het ‘verkeerd’ als je kindje weinig huilt? Bijvoorbeeld voor voeding? Ik let nauwkeurig op haar via de babyfoon en als ik haar wakker zie worden ben ik boven voordat ze huilt. Ook snachts sta ik eerder bij haar bed dan dat ze haar eerste geluid kan maken. Is het slecht dat ze zelden huilt? Ze huilt wel met badje of als ze ff naakt is maar dat gaat ook snel weer over

2 maanden geleden

Reactie op Eerstewonder

Is het ‘verkeerd’ als je kindje weinig huilt? Bijvoorbeeld voor voeding? Ik ...
Klinkt als een heel tevreden baby. Ik zou je geen zorgen maken. Onze kleine huilt ook niet veel maar de kraamzorg gaf ook aan dat het een hele blije baby is.

2 maanden geleden

Reactie op Eerstewonder

Is het ‘verkeerd’ als je kindje weinig huilt? Bijvoorbeeld voor voeding? Ik ...
Geen zorgen hoor klinkt als een super happy baby! Het is juist goed dat je het huilen voor bent vertelde de kraamzorg mij, dan leren ze ook niet per se dat ze moeten huilen om iets voor elkaar te krijgen ofzo 🤷‍♀️

2 maanden geleden

Ik ben 2 weken geleden bevallen en herstel gaat echt top. Maar ik heb zoveel last van mn stuitje. Herkenbaar, is dat normaal en toevallig tips?

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem_MM

Ik ben 2 weken geleden bevallen en herstel gaat echt top. Maar ik heb zovee ...
Het is zeker herkenbaar, ik merk dat het bij mij erger wordt als ik onderuit gezakt zit (vaak tijdens en na bv geven). Echt rechtop zitten of plat liggen en niet iets er tussenin helpt mij heel erg!

2 maanden geleden

Reactie op C-24Baby

Het is zeker herkenbaar, ik merk dat het bij mij erger wordt als ik onderui ...
Ja ik geef ook borstvoeding en merk dat die houding daar inderdaad niet bij helpt. Misschien toch een andere houding zoeken. Ben nog niet zo vaardig wat betreft borstvoeding. ;)

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem_MM

Ja ik geef ook borstvoeding en merk dat die houding daar inderdaad niet bij ...
Zelfde hier hoor, borstvoeding is echt nog een uitdaging voor ons allebei, soms zit ik helemaal voorover gebogen en soms helemaal onderuitgezakt. Totaal niet ergonomisch dus dat zal mn stuitje en mn rug niet helpen 😅 doe je ook bekkenbodem training? Dat kan ook nog helpen. 3x per dag even een moment nemen om op geleide van je ademhaling je bekkenbodem aan- en ontspannen. Staan op internet goede instructies over!

2 maanden geleden

Reactie op Anoniem_MM

Ja ik geef ook borstvoeding en merk dat die houding daar inderdaad niet bij ...
Tijdens mijn vorige bevalling is m’n stuitje gekneusd. Hier hielp het om zo veel mogelijk op een harde / stevige ondergrond te zitten. Dit voelt de eerste seconden niet fijn maar daarna zou het beter moeten voelen. Mocht je tijdens het voeden wel achteroverleunend willen voeden dan zou je kunnen proberen wat meer op je ene zij te leunen evt met kussen ondersteuning onder je arm

2 maanden geleden

Vraagje: ik zou graag een weekendje weg gaan met mn verjaardag (20 september). De baby is dan pas 1 maand oud. Is dat te vroeg denken jullie? Zat te denken aan een Landal huisje ofzo.

2 maanden geleden

Wat zouden jullie doen of hebben jullie nog tips? Binnenkort hebben wij 2 kinder verjaardagen. Van beste vrienden en van familie. Mijn kleintje is dan 5 weken oud. Ik kan wel een beetje tegen de drukte op zien, ervaring met ons andere kindje dat hij snel overprikkeld was. Het zijn wel verjaardagen dat ik denk daar moet ik wel naar toe. Ik wil hem sowieso alleen maar bij mij of papa houden. Niet arm op arm. Zouden jullie gewoon gaan? Ben ik te beschermend? Maak ik mij druk om niets? Ik ben sowieso wel beschermend en overbezorgd aangelegd, vandaar. 😊

2 maanden geleden

Reactie op MamaI2020💙

Wat zouden jullie doen of hebben jullie nog tips? Binnenkort hebben wij 2 ...
Misschien kun je even gaan, om ook overprikkeling te voorkomen. En ik zelf zou ook de baby bij mezelf of mijn man houden, maar dat ligt echt aan hoe het voelt ook denk ik.

2 maanden geleden

Even jullie mening... Ik moet vanochtend even bellen naar de vk omdat ik niet zeker weet of mijn komende afspraak nou op woensdag of donderdag was, ben niet zeker of ik het goed genoteerd heb. Is het dan gek om te vragen vanaf wanneer ze strippen en of ze dat misschien vandaag tussendoor nog willen doen? Maar ook meer met de vraag van allebei de oma's vroegen zich af waarom ik niet gestript was, zou dat alsnog kunnen? Ik ben namelijk echt bang dat ze voorlopig er niet uit gaat komen, en ik wil inleiding koste wat het kost voorkomen.... Alleen het druist een beetje tegen mijn gevoel in 🤣