1466 Reacties
één maand geleden
Reactie op Gingie23
Als mijn zoontje honger heeft tijdens ons avond eten dan voed ik hem gewoon ...
Dit doe ik ook voor zover het lukt. En anders eet ik verder als onze zoon klaar is met drinken, dan neemt m’n vriend hem even over.
We eten dus wel voornamelijk met z’n viertjes.
Gisteren bleef onze zoon maar onrustig en huilen, toen hadden we het geluk dat opa en oma er waren, dus heeft opa een tijdje met hem op de arm gelopen over de gang waardoor m’n vriend en ik allebei even rustig met onze oudste konden eten.
één maand geleden
Reactie op LisanneV1993
Onze baby is 2 weken oud en heeft 's avonds echt wel de onrustige uurtjes. ...
Ik neem ze aan de borst en eet zelf verder😜
één maand geleden
Reactie op MelRoy
Hoelang zijn jullie ongeveer bezig met voeden, verschonen, rechthouden etc ...
Ik ben met voeden en verschonen vaak een uur bezig. Rechthouden wisselt heel erg, de ene keer 5 minuten, de andere keer een uur...
één maand geleden
Reactie op MelRoy
Ongeveer een uurtje denk ik
één maand geleden
Reactie op MelRoy
Te lang voor mijn doen ‘s nachts 🥲. Dochter heeft echt hele erge last van reflux dus eerst verschonen, dan borstvoeding en daarna laten boeren en min. 15 minuten rechtop houden, dan andere boob borstvoeding en dan ook min. 30 minuten rechtop. Minimaal 1,5 uur in totaal dan. Vervolgens spuugt ze nog vaak alles onder maar goed 😅.
één maand geleden
Reactie op Math 2000
Ik denk 30-45 minuten
Hier ook ongeveer 30 tot 45 minuten.
één maand geleden
Iemand tips voor baby (bijna 4wk) die snachts eerder komt dan “gepland”? Overdag gaat het goed en moeten we hem soms zelfs wakker maken, maar de voedingen van 3 en 6 uur komt ie vaak een half uur/3 kwartier eerder en dat is niet wat je wil snachts😅
één maand geleden
Binnenkort beginnen met oefen flesje! Ik kan me herinneren dat ik bij mijn eerste later de flesjes gewoon in een speciaal mandje stopte en dan mee in de vaatwasser. En dan op het begin uiteraard nog 1 keer in de week steriliseren. Meer mensen die zo hun flesjes al schoonmaken?
één maand geleden
Vraagje; mijn lieve dochter slaapt geweldig. dat is zodra ze slaapt, ze heeft overdag echt hulp nodig om in slaap te komen, (denk ik?) dus ik wieg haar altijd in slaap voor ik haar weg leg. Ze is nu 6 weken en ik wil voorkomen dat ze verkeerde slaap associaties krijgt. Slapen jullie baby’s overdag wel vanzelf in? ‘s nachts slaapt ze wel al door zo een 6-8u dus blijkbaar kan ze wel gewoon zelfstandig weer in slaap vallen?
één maand geleden
Reactie op hope04
Vraagje; mijn lieve dochter slaapt geweldig. dat is zodra ze slaapt, ze hee ...
Wij wiegen haar ook nog altijd in slaap in de avond en na elke nachtvoeding, en leggen haar dan weg. Overdag proberen we dat ook, maar eindigt ze meestal toch weer in de draagdoek 🙉.
Babies krijgen pas ‘onze’ slaapcycli vanaf ongeveer 4 maanden, dan is zelf in slaap kunnen vallen nodig om de verschillende slaapcycli aan elkaar te kunnen verbinden. Dus voor die tijd handig om slaaptraining toe te passen zodat ze leren zelf in slaap te vallen - maar nu nog niet erg om in slaap te wiegen.
Hoe je dat slaaptrainen doet weet ik (nog) niet, zo ver was ik nog niet in mijn boek over slaap 😂
één maand geleden
Reactie op hope04
Vraagje; mijn lieve dochter slaapt geweldig. dat is zodra ze slaapt, ze hee ...
Op deze leeftijd is het nog vrij normaal dat een baby hulp nodig heeft met in slaap komen, vooral bij de dutjes overdag. Leg je haar nu ook slapend weg of slaperig? Als je haar slapend weglegt is de eerste stap in het wiegen afbouwen: wiegen tot de oogjes beginnen dicht te vallen en dan wegleggen. Gaat dit eenmaal goed kun je de tijd van het wiegen gaan inkorten. Zo kom je langzaam van deze slaapassociatie af.
één maand geleden
Reactie op LisanneV1993
Onze baby is 2 weken oud en heeft 's avonds echt wel de onrustige uurtjes. ...
Uit m'n eigen ervaring werkt het bij ons het beste als ik met de baby meega. Dus als ze wil clusteren gewoon doen en de rest van het gezin draait wel door. Dus eet ik later of even tussendoor. Hoe meer de baby geborgenheid voelt en dat het in z'n behoeftes wordt voorzien hoe minder stress het ervaart en dus echt een relaxe baby wordt. Kheb 4 kids en bij m'n oudste altijd naar de "mensen" geluisterd. Als advies gekregen om te laten huilen enz, maar sinds ik met het kindje mee volg (vooral eerste periode) des te meer rust het geeft in het gezin en voor de baby