1469 Reacties
één maand geleden
Reactie op Didiizzy
Same 🥲 Ik ben blij dat mijn vriend aan het werk is en niet de shitload aan ...
Beter hoor🥲, mijn man werkt sinds de bevalling thuis en dus ziet hij ELKE dag pakketten binnenkomen 🥲🥲🥲🥲. Maar hij vraagt gelukkig niet wat het is. Wel dat hij weer een heleboel moet gaan retourneren voor mij 🤣🥲
één maand geleden
Reactie op Nathalie 0419
Onze baby is normaal best actief en kan flink huilen(krampen ed) maar vanda ...
Misschien een regeldag?
één maand geleden
Reactie op Nathalie 0419
De baby valt vandaag steeds tijdens het voeden in slaap, is echt veel rusti ...
Ik zie dat ik vlak na jou ongeveer dezelfde vraag stelde. Mijn zoontje is 6 weken en daar zit, net als rond de 10 dagen, een regeldag (duurt soms ook langer dan een dag). Vannacht en deze ochtend komt meneer ook met grote regelmaat voor een voeding, soms elk uur dus ik vermoed wel een regeldag. Ik las ergens dat baby's dan ook slaperiger kunnen zijn omdat de groeispurt/ontwikkeling die ze doormaken veel energie kost. Ik was wel even blij met de krampjesloze namiddag en avond 😊
één maand geleden
Vraagje! Telt drinken aan de borst als wakkertijd? Mijn mini (5wk) is soms na het voeden nog even wakker en valt dan weer in een lange diepe slaap. In de ochtend is hij vaak wel even 30 min klaarwakker en kan ik wat boekjes met hem lezen of tummy time doen, maar verder valt hij dus best snel weer in slaap.
één maand geleden
Waneer zijn jullie weer ongesteld geworden na de bevalling? Het is bij mij nu bijna 7 weken geleden maar nog steeds niet ongesteld geworden. Terwijl na mijn vorige keizersnede was het al snel na 4 weken. Nu ben ik bij deze natuurlijk bevallen zit er een beetje op te wachten ofzo merk ik
één maand geleden
Hebben jullie een baby weegschaal thuis of wacht je op de momenten op het consultatiebureau? Ik zou het best fijn vinden om te weten of onze dochter goed aankomt (vooral als ik daar onzeker over ben met regeldagen/clusteren/onrust etc.) maar kan me ook voorstellen dat ik daar dan te veel mee bezig ga zijn ipv vertrouwen op mezelf en haar. Ik ben benieuwd wat anderen doen/vinden..
één maand geleden
Reactie op LionaMeertens
Waneer zijn jullie weer ongesteld geworden na de bevalling? Het is bij mij ...
Nu 6 weken geleden bevallen en nog niet ongesteld. Geef borstvoeding en dan kan het geloof ik ook wel wat langer uitblijven, dus daar hoop ik op. Nog geen zin in dat gedoe!
Wel opletten dat je wel al vruchtbaar kan zijn, zou zomaar je eerste cyclus kunnen zijn. Gok zo dat we er allemaal nog niet op zitten te wachten weer zwanger te worden.
één maand geleden
Reactie op elinalien
Geef je borstvoeding? Dat maakt uit volgens mij
Nee geeft flesvoeding
één maand geleden
Reactie op elinalien
Hebben jullie een baby weegschaal thuis of wacht je op de momenten op het c ...
Wij hadden een baby weegschaal in huis tot het moment dat ze gewoon boven geboortegewicht zat en we ongeveer wisten hoe het ging die tweede week. Nu geloven we het allemaal wel. Je kunt ook af en toe naar het cb voor alleen wegen tussendoor? Als dat je even gerust stelt de eerste maand of twee.
één maand geleden
Reactie op Fenke1994
Nu 6 weken geleden bevallen en nog niet ongesteld. Geef borstvoeding en dan ...
En idd, je krijgt eerst een eisprong en dan pas ongesteld! Dus je kan al vruchtbaar zijn ja. Ik zit daar niet bepaald op te wachten nee 😂 ik bloed nog steeds vanuit de bevalling, dus of er ook menstruatie bij zit weet ik niet (keizersnede)
één maand geleden
Mijn zoontje van nu 4 weken oud is altijd rond de 37,3 - 37,5 qua temperatuur. Hij ligt eigelijk altijd in een romper of lange mouw romper. En ik zie hier altijd foto’s voorbij komen dat baby’s leuke pakjes dragen en sloffen en alles😂 als ik dit doe word zijn temperatuur nog hoger.
Denken jullie dat ik mij zorgen moet maken aangezien zijn temperatuur steeds net aan is terwijl hij alleen in een romper ligt?
Maak me beetje zorgen…
één maand geleden
Reactie op Mimi1506
Mijn zoontje van nu 4 weken oud is altijd rond de 37,3 - 37,5 qua temperatu ...
Denk onterechte zorgen! Onze meid had ook vanaf het begin een “hoog” stabiele temperatuur. Kraamzorg zei ook dat iedereen een andere “normale” temp heeft. De een is snel koud en de ander snel warm. Is bij ons volwassenen ook zo.
Ook nu zit ze nog steeds altijd boven de 37 (ze is 8 weken). En eigenlijk maakt het dan niet eens zoveel uit wat ik haar aantrek. Tuurlijk kan ze het te warm hebben, dan krijgt ze rode blosjes en gaat er wat uit. Maar of haar alleen in romper laat liggen of kleertjes aandoe haar temperatuur blijft een beetje hetzelfde.
Ik denk dat ze alleen in haar romper meer energie gebruikt om zichzelf warm te houden en als ik haar kleren aan doe ze er geen moeite voor hoeft te doen en gewoon warm blijft.
En misschien niet meer meten? Tenzij je denkt dat ze koorts heeft?
Temp meten is na de 1e week echt niet meer nodig over het algemeen. Nekje en voetjes geven ook goed aan of ze het te warm of koud heeft.
één maand geleden
Iemand een tip? 🙈 Mijn dochter is nu 3 weken oud en slaapt eigenlijk alleen nog maar op ons. Zodra we haar weg leggen, wordt ze meteen wakker en begint binnen 10 minuten te huilen. Overdag is dit nu zo'n beetje standaard en wanneer we naar bed gaan of midden in de nacht na de fles, begint ze ook te jammeren. Het wordt dan nog net geen huilen gelukkig. Ze ligt dan in haar slaapzak en het is dan lekker donker.
Iemand een tip voor het weg leggen / slapen? Of is dit een welbekende fase en moeten we er aan toe geven?
één maand geleden
Reactie op LisanneV1993
Iemand een tip? 🙈 Mijn dochter is nu 3 weken oud en slaapt eigenlijk allee ...
Onze dochter sliep ook veel alleen maar op de borst. We hebben haar nu in een pucka baby piep en white noise aan. Ik geef haar eerst 1 borst, verschoon haar en leg haar in de slaapzak. Daarna geef ik de andere borst en heb dan alleen een zoutlampje aan. Haar bed verwarmen we voor met een kruik en als ik klaar ben met voeden wacht ik tot ze geen krampen meer heeft, dan kan ik haar meestal goed wegleggen (half wakker of slapend) en white noise aan. Dit lijkt voor in ieder geval de afgelopen 3 dagen te werken.
Erg vermoeiend n kleintje alleen op de borst slapen. Succes mamma
één maand geleden
Reactie op LisanneV1993
Iemand een tip? 🙈 Mijn dochter is nu 3 weken oud en slaapt eigenlijk allee ...
Ik heb dit soms ook. Ze slaapt liever bij mij op de borst dan in bed. Het helpt wel eens als ik haar bedje voorverwarm met de kruik. Zodra ze in haar verwarmd bed ligt en het verschil merkt en huilt, stel ik haar gerust dat ik bij haar ben. Ik leg mijn gezicht tegen haar aan en druk meestal met mijn hand een beetje tegen haar borst tot ze in slaap valt.