1469 Reacties
茅茅n maand geleden
Bedankt voor de tips! :)
Wat we nu doen, is haar verschonen en alvast in de slaapzak doen met de laatste fles. Als ze tijdens het boeren in slaap valt en wat dieper slaapt, leggen we haar in de co sleeper en leggen we er nog een dekentje overheen. Maar dan wordt ze toch vaak even wakker en begint te jammeren. Vaak pak ik dan haar speen. De ene keer pakt ze die wel en valt ze in slaap en de andere keer wilt ze die niet. Dan leg ik vaak ook mijn hand op haar buik of tegen haar gezichtje aan, maar ook dat helpt vaak niet. Als ze echt begint te huilen, pak ik haar op en wieg ik haar totdat ze weer in slaap valt bij mij. Maar ook dan wordt ze weer wakker als ik haar neerlegt 馃槄 Misschien dat we idd nog white noise kunnen proberen :)
茅茅n maand geleden
Onze dochter is nu 3 weekjes oud en we proberen al een paar dagen om met haar te wandelen in de wagen. Maar ze huilt dan aan 1 stuk door 馃ゲ Zodra we haar in onze armen hebben, is ze stil. Herkenbaar voor iemand? Of misschien nog een tip om wel lekker met haar te kunnen wandelen in de wagen zonder te huilen?馃檲
M'n man zegt overigens ook dat ik moet oppassen met haar oppakken wanneer ze huilt. Ik ben echt wel van het troosten als ze huilt en m'n man is meer van haar laten huilen en pakt haar dus ook niet zo vaak op 馃槵
茅茅n maand geleden
Reactie op LisanneV1993
Onze dochter is nu 3 weekjes oud en we proberen al een paar dagen om met ha ...
Misschien inbakeren en white noise aan in de kinderwagen?
茅茅n maand geleden
Reactie op nnvdd
Geen tips maar oppassen met oppakken als ze huilt en laten huilen is erg ac ...
Om een of andere reden lijken mannen vaker dit achterhaalde advies te onthouden. Mijn man ook. En laatst kreeg hij het advies van iemand, na 20minuten als ze dan nog huilt kan je der wel troosten. Super sneu vind ik het. Mijn moederhart kan haar echt niet lang laten huilen!
茅茅n maand geleden
Reactie op LisanneV1993
Onze dochter is nu 3 weekjes oud en we proberen al een paar dagen om met ha ...
Ik dacht inderdaad ook aan white noise. Wil ze wel binnen in de wagen liggen? Anders zo oefenen?
茅茅n maand geleden
Mijn dochter van bijna 6 weken slaapt heel onrustig in haar wiegje. Ze huilt niet en ze heeft, voor zover ik kan inschatten, geen darmkrampen. Maar ze ligt met haar armen en benen te strekken en schoppen en te woelen met allerlei geluiden. Ze ligt in een slaapzak en ik leg haar boven in de wieg, want ze wurmt zich naar beneden toe. Als ik haar beneden leg, wurmt ze zich schuin tussen de spijlen van het bed... ze heeft op haar rug ook snel last van spugen. Ik vermoed dat dat onrust met zich mee brengt. Gewoon afwachten tot het maagklepje goed werkt?
Op mijn borst slaapt ze rustig (zoals velen ook ervaren lees ik), zonder woelen en zonder spugen. Maar het slaapt voor mij toch iets minder chill uiteindelijk. Iemand dit ook meegemaakt? En eventueel advies? Merci!
茅茅n maand geleden
Reactie op ElisabethG25
Mijn dochter van bijna 6 weken slaapt heel onrustig in haar wiegje. Ze huil ...
Misschien eens een afspraak maken bij een osteopaat? Lijkt me dat er iets dwarszit bij haar rug? Zelf geen ervaring maar een bezoekje bij een osteopaat kan nooit kwaad
茅茅n maand geleden
Reactie op ElisabethG25
Om een of andere reden lijken mannen vaker dit achterhaalde advies te ontho ...
Hier hetzelfde! Vind het zo zielig. Ze klinkt opgeven moment echt hysterisch en pak haar na een paar minuten gewoon op. Had ook gelezen dat ze stress krijgen etc. Kan het niet over m'n hart verkrijgen om haar te laten huilen 馃檲
茅茅n maand geleden
Reactie op Anoniem_MM
Ik dacht inderdaad ook aan white noise. Wil ze wel binnen in de wagen ligge ...
Heb het idd ook binnen geprobeerd en rondjes in de tuin om te oefenen. Maar ze blijft ook dan huilen :( Misschien een fase ofzo. Ik blijf gewoon oefenen 馃槄
茅茅n maand geleden
Reactie op ElisabethG25
Mijn dochter van bijna 6 weken slaapt heel onrustig in haar wiegje. Ze huil ...
Klinkt als (verborgen) reflux op het eerste gezicht. Als dat zo is: zolang ze niet huilt of duidelijk last heeft - anders dan wat onrustig - kun je eens zoeken op reflux leefregels, als je merkt dat ze wel echt steeds meer last krijgt kun je de huisarts even contacten. Misschien is voeding indikken ook een optie? Als het te vaak omhoog komt kunnen ze pijn krijgen aan de slokdarm (brandend maagzuur idee), daar bestaat medicatie voor maar zijn ook nadelen aan dus is beetje ultimate resort.
茅茅n maand geleden
Reactie op Puck94x
Iemand een tip voor baby sokken die wel blijven zitten? 馃ゲ 馃Е
Deze blijven bij ons de hele dag goed zitten:
https://www.hema.nl/baby/babykleding/baby-sokken-maillots/babysokken-met-katoen-bloemen---5-stuks-beige-4790120BEIGE.html?dwvar_4790120BEIGE_VDAsize=0-6%20m&dwvar_4790120BEIGE_VDAcolor=beige
茅茅n maand geleden
Reactie op Puck94x
Iemand een tip voor baby sokken die wel blijven zitten? 馃ゲ 馃Е
Wij doen de sokjes aan over de broek en dan blijven ze meestal wel zitten. Grote maat sokken wel, bijna kniekousen:p
茅茅n maand geleden
Reactie op Janne1312
Klinkt als (verborgen) reflux op het eerste gezicht. Als dat zo is: zolang ...
Dacht ik ook aan ja, misschien is dat het wel. Zal eens kijken naar de leefregels. Indikken geen optie (bv). Zolang ze geen last lijkt te hebben maar aankijken. Medicatie is indd last resort. Zo erg is het gelukkig niet nu! Merci voor de tips