1482 Reacties
één maand geleden
Reactie op Nathalie 0419
Even serieus, hadden jullie gelijk die oergevoelens van ik hou ontzettend v ...
Met mijn eerste zoon totaal niet (traumatische bevalling en ik had geen idee wat en was overkomen), bij deze baby wel. Maar mijn zoon en ik zijn twee handen op een buik en hij voelt zich 100% veilig bij mij, nog veiliger dan bij - met alle respect voor m’n man - zijn vader. Dus laat je niet gek maken hoor :)
één maand geleden
Hoi dames. Ik ben even benieuwd of meer dames zich hier in herkennen. Het is ongeveer 7 weken geleden dat ik middels een keizersnede ben bevallen. Ben daarvoor wel erg druk geweest. Daarna echt heel rustig de tijd genomen. Ik voel me heel goed. Geen pijn, de operatie is me erg meegevallen en kijk terug op een hele fijne kraamtijd. Al met al alles heel goed dus. Waar ik heel erg last van heb is vermoeidheid. Ik voel me zwaar en ben een beetje op. Zowel ook lichamelijk, mijn schouder en rug zijn op (door het dragen van mijn zoontje als hij onrustig is de laatste tijd). Logisch met ook gebroken nachten. Overdag kan ik niet bij slapen, omdat ik ‘aan’ sta. Als hij slaapt wil ik koken, het huis doen. Dat moet ook wel. Mijn man werkt echt heel veel en we hebben nog een peuter rondlopen. Hij is wel naar school grotendeels. Krijg ook wel hulp van familie, maar als hun geweest zijn merk ik dat nog vermoeider ben door het kletsen. Dan naar bed gaan vind ik ook lastig omdat ik dan erg onrustig lig. Daarnaast heb ik veel moeite met prikkels. Sinds corona hier al last van, maar nu helemaal. Drukte vermijdt ik liever. Maar ontkomen doe ik ook niet. Het liefst zit ik met mijn gezin in een bubbel. Een dagje weg lukt nog wel, maar ben dan wel erg moe. Maar anderszins geniet ik daar ook enorm van met het gezin. Alleen op pad vind ik heel moeilijk. Het kost me dan gewoon meer energie, omdat ik dan gezellig wil doen (begrijpen jullie dat een beetje?). Veel mensen trekken aan me die langs willen komen, super gezellig maar kost me ook energie. Maar wil het ook niet afzeggen, vind ik ook lastig. Heb nu ook een uitnodiging gekregen voor een evenement. Dan moet ik alleen en heb daar echt een knoop van in mijn maag. Maar afzeggen ook weer moeilijk. Pfff jeetje zo worstel ik zo met m’n gevoelens. Herkenbaar dat jullie dit ook hebben na de bevalling? De prikkelverwerking en vermoeidheid?
één maand geleden
Reactie op Nathalie 0419
Nee, zeker vlak na de kraamweek/na week 2 niet toen ik ‘s nachts nog vaker op moest en vaak moest voeden overdag. Merkte dat ik me vooral blij voelde als zij lekker lag te slapen, want dan kon ik even iets anders. Verder voelde het vaak best uitzichtloos, een soort constante herhaling van verschonen en voeden.
Nu begint ze te lachen, kan ik een beetje met haar spelen en heb ik (vaak) wel iets meer nachtrust - dat laatste helpt ook merk ik. Maar nogsteeds zie ik borstvoeding geven als een ‘klusje’ ipv gezellig knuffelmomentje oid. En ik vind het heel fijn om juist iets voor mezelf te kunnen doen, zoals vanmiddag even alleen een iets langere wandeling. Doe vaak ook liever een huishoudelijk klusje en dat mijn man haar dan in de draagdoek neemt voor een dutje.
En ik merk dat ik vrolijk wordt van het idee dat er nu meer mogelijkheden zijn voor mij aangezien we zijn begonnen met kolven. Voelt stiekem toch alsof ik wat vrijheid terug krijg.
één maand geleden
Reactie op MamaI2020💙
Hoi dames. Ik ben even benieuwd of meer dames zich hier in herkennen. Het i ...
Zo herkenbaar! Ik ben ook echt zo klaar met al dat bezoek. Vooral in die eerste week waarin je huis continue wordt plat gelopen (verloskundige kraanzorg hielprik lactatie kundige etc etc) ik kon ook mar niet slapen maar zo moe! En nu nog. Laat mij maar lekker in mn bubbel thuis (ook keizersnede) die vermoeidheid hoort trouwens wel echt bij een operatie. Een keizersnede is echt een zware buikoperatie en er staat een jaar herstel voor!
één maand geleden
Reactie op Nathalie 0419
Ik had hetzelfde. Helemaal na de pittige bevalling. Ik hou van m maar niet echt die geweldige roze wolk waar iedereen het over heeft. Sinds een paar dagen hebben wij meer interactie en glimlacht hij. Ik merk dat ik hier zelf veel meer van opfleur. Ik denk dat ik gewoon niet zo'n newborn mama ben.
één maand geleden
Reactie op Siobhaini
Zo herkenbaar! Ik ben ook echt zo klaar met al dat bezoek. Vooral in die ee ...
Bedankt voor je reactie! Vervelend om te lezen dat je dit herkent, maar ook wel fijn om te lezen dat ik hier niet alleen in ben. Soms voel ik me dan ook zo dat ik denk stel ik me nu aan of zullen anderen dat denken? Maar het is nu eenmaal mijn gevoel. Op een verjaardag waar het helemaal niet druk was, zat ik er na een uurtje als een zombie bij. Ik kreeg gesprekken helemaal niet meer mee. Hopelijk voelen we ons snel beter. Ik blijf inderdaad ook het liefste in de bubbel lekker thuis met elkaar.
één maand geleden
Reactie op MamaI2020💙
Bedankt voor je reactie! Vervelend om te lezen dat je dit herkent, maar ook ...
Ja dat herken ik wat je zegt, je bent vooral bezig met wat anderen daarvan vinden. Heel moeilijk om dat uit te zetten maar zij zijn niet geopereerd en hebben niet dezelfde voorgeschiedenis. Denk aan jezelf! ❤️
één maand geleden
Ik heb helaas sinds gisteravond koorts en verkouden/keelpijn. Man en baby hadden van de week ook al klachten (niet zulke hoge koorts). Ik ben 5 weken geleden bevallen. Ik lees in het protocol dat je bij koorts boven de 38.0 eigenlijk de verloskundig of huisarts moet bellen binnen 6 weken na de bevalling maar ik heb verder geen klachten die wijzen op dat dit gerelateerd is aan bevalling etc. Zouden jullie bellen?
één maand geleden
Reactie op em1235
Ik heb helaas sinds gisteravond koorts en verkouden/keelpijn. Man en baby h ...
Heb ik vorige week wel gedaan. Ik ben wel bevallen met een keizersnede. Maar ondanks dat het heerst is het wel goed om te checken. Als je een infectie hebt bijv aan je baarmoeder of iets ben je verder van huis!
één maand geleden
Reactie op Siobhaini
Heb ik vorige week wel gedaan. Ik ben wel bevallen met een keizersnede. Maa ...
Ik heb idd toch maar even gebeld. Ze verwachten ook gewoon griepje maar mocht het erger worden dit weekend moest ik wel echt de huisartsenpost bellen dus ze vond het toch goed dat ik gebeld had. Weerstand is toch minder zo kort na bevalling.
één maand geleden
Het wordt weer kouder dus ik wil een programma instellen op de thermostaat zodat die aan gaat slaan als het te koud wordt voor onze dochter, want zelf zijn we een redelijk lage temperatuur gewend en hebben we het wellicht niet door anders.
Op welke temperatuur proberen jullie de woonkamer overdag te houden voor jullie baby?
één maand geleden
Misschien is de vraag al eens gesteld, sorry dan daarvoor, maar hoe krijgen jullie de (poep)vlekken goed uit de kleertjes gewassen?
Ik spoel het zo snel mogelijk uit, dan week ik het in Biotex, en dan gaat het de wasmachine in. Tussenstap is nog een vlekkenspray, maar dat komt dan weer vrij chemische op mij over (werkte trouwens wel).
één maand geleden
Reactie op Flammmie
Misschien is de vraag al eens gesteld, sorry dan daarvoor, maar hoe krijgen ...
Ik kreeg bij de eerste de tip om het direct uit te spoelen met koud water en Dreft. Daarmee het grootste deel er al uit te halen. Zij deed het daarna in de was maar ik ga niet elke keer direct wassn. Dus ik zet het daarna in een emmer groene Biotex met koud water. Daarna (soms een paar dagen later) was ik het met gewoon wasmiddel maar ik zet wel de voorwas aan bij het programma met blauwe Biotex. Ik heb een flinke poepbaby maar tot nu toe zijn alle vlekken eruit gegaan.
Verder verschilt het per vlek. Bloed bijv door eerst een tijdje in melk te zetten.
één maand geleden
Reactie op Flammmie
Laten weken in koud water met zout. Wel eerst ff uitspoelen zodat de ergste troep eruit is voordat jr weekt
één maand geleden
Reactie op Flammmie
Uitspoelen, in een emmer koud water met Biotex weken en later gewoon in de wasmachine. Daarna in de zon drogen, wat er nog over is van de vlekken bleekt helemaal weg. Vraag me af hoe ik dit in de herfst/winter ga doen ☁️😅