1488 Reacties

茅茅n maand geleden

Reactie op loisceleste

Ik ben aan het oefenen met een flesje geven. Vinden jullie het drinken van ...
Ik vind dat snel. Welk soort speen gebruik je op de fles?

茅茅n maand geleden

Mede mama's mijn zoontje van 1 maandje is voor het eerst verkouden. Maar hoe kan zijn neusje schoonmaken? (Dus snotjes eruit halen)

茅茅n maand geleden

Reactie op loisceleste

Ik ben aan het oefenen met een flesje geven. Vinden jullie het drinken van ...
Dit is best snel. Het liefst doet je kindje er zo鈥檔 15/20 minuten over. Je gebruikt het liefst een slow flow fles. Eventueel prematuur speen op de fles doen. En therapeutisch voeden. 40cc is op deze leeftijd bijna een hele voeding.

茅茅n maand geleden

Reactie op Katy1995

Mede mama's mijn zoontje van 1 maandje is voor het eerst verkouden. Maar ho ...
Met de otrivin aspirator :) ik laat het m鈥檔 man altijd doen want vind het zielig maar het werkt wel! Eventueel in combinatie met zoutoplossing monodose (ook van otrivin). Succes :)

茅茅n maand geleden

Reactie op Nicole234

Leg je hem al op zn zij? En na voeden minstens half uur rechtop houden? Hie ...
Ja zij doen we en ik houd hem vaak zelfs anderhalf uur rechtop (val dan in slaap, oeps haha) maar daarna nog veel last en soms spuugt hij alles uit. Misschien toch tbpm gaan proberen maar eigenlijk ben ik er niet zo'n voorstander van. Weet alleen niet wat nog anders te doen

茅茅n maand geleden

Reactie op Anoniem_MM

Ja zij doen we en ik houd hem vaak zelfs anderhalf uur rechtop (val dan in ...
Hier geen last van die jbpm hoor. En idd zelfs bij rechtop houden spuugt ze nog en soms 2 uur na voeden nog bij verschonen ofzo. Maar met jbpm is dat al stuk minder.

茅茅n maand geleden

Weet iemand of dit onder babyacne valt? Ons meisje is 6 weken oud.

茅茅n maand geleden

Reactie op 19AM91

Dit lijkt meer op eczeem. Eczeem wordt vaak veroorzaakt door een trigger in de darmen (intolerantie/ allergie). Zou het even in de gaten houden voor de zekerheid.

茅茅n maand geleden

Reactie op Anoniem_MM

Heeft je kindje zelf last van het spugen? Mijn zoontje spuugt ook veel maar heeft er meestal geen last van. Soms een mondje terug en soms echt projectiel braken. Voeding indikken heeft ook veel nadelen en lost het probleem niet op. Mocht je wel gaan indikken is gelilact een betere keus.

茅茅n maand geleden

Reactie op Anoniem_MM

Oh ik last net dat je veel productie hebt. Dit kan zeker de oorzaak van het vele spugen zijn. Zou eerder borstvoedingsbeleid aanpassen om vraag en aanbod goed af te stemmen op je kindje. Dit alleen al kan het spugen verminderen.

茅茅n maand geleden

Reactie op 19AM91

Ik ken dit niet als baby acn茅, kun je de huisarts een foto sturen? Dan weet je het meteen :)

茅茅n maand geleden

Stomme vraag maar ben erachter gekomen dat je blijkbaar moedermelk eerst op kamertemperatuur moet afkoelen en dan pas in de vriezer mag doen.. ben al een paar weken een voorraadje aan het opbouwen en heb het gewoon steeds meteen na het kolven in de vriezer gedaan. Kan dit veel kwaad?

茅茅n maand geleden

Reactie op Lies26

Stomme vraag maar ben erachter gekomen dat je blijkbaar moedermelk eerst op ...
Nee dit kan geen kwaad. Dat is belangrijker bij grote hoeveelheden maar bij kleine porties geen probleem.

茅茅n maand geleden

Ander vraagje; Ik voel me zo schuldig tegenover m鈥檔 zoontje. Hij heeft al een aantal dagen last van berg (althans dat denken we) op zijn hoofdje en tussen zijn rechter wenkbrauw. Ik heb gisteren een tube berg zalfje gekocht en erop gesmeerd. Een paar uurtjes laten intrekken, Maar vanochtend ziet het er zo uit. Gelig/oranje. Hij heeft er geen last van maar het ziet er ontstoken uit toch? 馃槩. Moet ik hiervoor de huisarts voor inschakelen of gewoon echt laten rusten..

茅茅n maand geleden

Herkent iemand dit: baby nu 5 weken en twee dagen. Slaapt erg veel, drinkt wel goed, plast goed en poept goed, geen koorts. Af en toe wel hoesten, dit is sinds 1 week.

茅茅n maand geleden

Reactie op Didiizzy

Ja hoor! Ze ligt hier vaak zat even in de box en ze vindt het ook leuk. Op ...
Hoe oud is jouw meisje? En merk je dat ze reageert op de contrastboekjes? Ik ben ook van plan ze aan te schaffen maar las ergens dat het meer geschikt voor kindjes van 2 maanden en ouder was

茅茅n maand geleden

Reactie op Cosiness

Hoe oud is jouw meisje? En merk je dat ze reageert op de contrastboekjes? I ...
Wij hebben het baby ziet boekje en onze zoon reageert er sinds hij 5 weken is op (eerder niet geprobeerd). Hij zal nog niet alles zien maar wat hij ziet vindt hij al leuk

茅茅n maand geleden

Reactie op Cosiness

Hoe oud is jouw meisje? En merk je dat ze reageert op de contrastboekjes? I ...
Ze is 6 weken en ze kan echt wel lang naar de boekjes kijken. Ik denk dat ze dus de contrasten echt al wel ziet. Bij onze zoon hebben we dit ook altijd gedaan en het was echt een grote hit, ook voor tummy time! Vaak kan je kindje gratis lid worden van de bibliotheek waar je ook contrastboekjes kan lenen. Dit hebben wij ook veel gedaan. Misschien kan je dat altijd nog eerst doen 馃槉

茅茅n maand geleden

Hoe gaat bij jullie de nachtvoeding? Mijn kindje is bijna 5 weken en wordt na minder dan 3 uur wakker voor nachtvoeding, drinkt 60 cc en wil dan weer verder slapen (na wat mopperen als ik hem na drie keer weigeren van de fles toch maar in bedje leg). Ja natuurlijk komt hij daarna ook weer twee uurtjes later, dan heeft hij weer honger..

茅茅n maand geleden

Reactie op Didiizzy

Ze is 6 weken en ze kan echt wel lang naar de boekjes kijken. Ik denk dat z ...
Oeeff die boekjes ga ik later van de zolder halen en ook beginnen die aan de baby te laten zien馃き馃