1492 Reacties
één maand geleden
Mijn dochter komt vaak tussen 4-5 en het lukt wel om haar daarna weer in slaap te krijgen, maar dan wordt ze weer heel snel wakker. Zoals nu, kwam ze om 4.30 en is het 5.30 voordat we alles gehad hebben en ze weer slaapt… en dan wordt ze om 06.30 weer wakker? Meer van krampjes dan van honger denk ik, want veel drinkt ze nu niet (borstvoeding). Ik zou zo graag willen dat ze dan in elk geval tot 7u slaapt en eigenlijk iets langer ivm het verzetten van de klok binnenkort. Wakker worden als je net een uurtje weer ligt vind ik pittig en ik vind 06.30 ook wel vroeg om de dag te beginnen. Hoe is dit bij jullie? Tips?
één maand geleden
Reactie op Fenke1994
Mijn dochter komt vaak tussen 4-5 en het lukt wel om haar daarna weer in sl ...
Hi! Herkenbaar! Hier om 3:30 NV gegeven, uurtje bezig en dan om 6u wakker, 7u wakker.. wat bij mijn zoon helpt is om hem die laatste uurtjes op mij te nemen. Slaapt dan verrassend goed. Eerder legde ik m dan aan om 6u, maar zoals jij zegt weinig drinken en dan snel in slaap vallen.
één maand geleden
Ik ben nu 3 wkn pp, maar ik heb ineens last van mn buikspieren/spierpijn. Herkennen mensen dit?
één maand geleden
Iemand ervaring over het volgende?
Mijn zoontje is nu bijna 8 weken oud. Hij heeft de eerste twee/drie weken weinig gespuugd. Af en toe mondjes terug (dat is normaal zeiden ze). Toch twijfel ik om het volgende: de laatste weken kan hij soms een uur na de voeding opeens melk uitspugen. Of hij slikt het weer in, dan hoor ik hem kokhalzen. Soms zo erg dan vind ik het gewoon eng. Hij slikt het dan eigenlijk altijd gewoon weer door dus. Maar wat ik apart vind, is dat ik in de nacht liggend in bed bv geef. Daarna kan ik hem rustig overpakken in zijn wiegje. Hij boert dan nooit en hij slaapt altijd gewoon door zonder te spugen (heel af en toe niet). Overdag heeft hij het veel erger. Ik geef volledig live bv. Het gaat soms wel iets te snel, dan zorg ik dat hij de tepel even loslaat en dan weer verder. Zou het daar mee te maken hebben of is het toch verborgen reflux? Meerdere behandelingen bij de osteopaat gehad en zij heeft het er nooit over gehad. Hij hoest zichzelf vaak wakker waardoor ik hem overdag nauwelijks in zijn bedje of box kan laten slapen. Altijd rechtop bij mij.
één maand geleden
Reactie op MamaI2020💙
Iemand ervaring over het volgende?
Mijn zoontje is nu bijna 8 weken oud. H ...
Bij liggend voeden is inderdaad je toestroom minder heftig daardoor loopt het minder hard. Misschien dat dat inderdaad het verschil geeft. Ze adviseren ook bij sterke toeschietreflex om achterover of liggend te voeden. Misschien kan je het eens proberen een dag of een voeding overdag ook liggend te doen of dat helpt
één maand geleden
Hebben hier meer mensen de slaapzak van de HEMA? Ik heb maat 50-56, kindje van 54 cm en 4,5 kilo, maar het lijkt alsof hij er met zijn hoofdje in kan weg zakken? Ik vind er in ieder geval veel ruimte in zitten, krijg het niet helemaal over zn hoofd, maar vind het toch best eng. Hebben hier mensen ervaring mee?
één maand geleden
Reactie op WO
Hebben hier meer mensen de slaapzak van de HEMA? Ik heb maat 50-56, kindje ...
Onze eerste baby had een vrij klein hoofd. Wij namen altijd het nekje in. Aan beide kanten. Als het wat strakker wordt, kan je het draadje zo doorknippen en is het weer normaal. Vind het dan toch wat minder spannend
één maand geleden
Mijn baby is nu 8 weken en sabbelt zo op haar handjes
Speen spuugt ze uit alsof er citroen op zit😅
Weet iemand wat dat handje sabbelen betekend? Ze heeft een uur geleden de fles nog gehad met zelfs 10 cc extra
één maand geleden
Misschien een gekke vraag maar als iemand vraagt hoeveel je kindje drinkt, drinkt hij dan bijvoorbeeld 120 cc per keer of zeg je dan 130 cc omdat de schepjes nutrilon erbij komen? Ik heb een schema waarin staat hoeveel hij mag, maar hoe wordt dit dan berekent?
één maand geleden
Reactie op TTCWarrior
Speen spuugt ze uit ...
Normaal honger maar bij reflux kindjes ook teken dat ze daar wat last van hebben (hier althans bij beiden zo ervaren). Triggert ook het steeds weer willen drinken en dus ook honger signaaltjes, hier dus.
één maand geleden
Reactie op TTCWarrior
Speen spuugt ze uit ...
Dat kan honger zijn of bij krampjes, maar ook zichzelf "troosten"
één maand geleden
Ben benieuwd wat jullie zouden doen (en dan vooral mama’s met reflux baby’s of matige groei): onze baby wil niet slapen als ze bijv op het moment dat haar fles pas 2 uur geleden is wakker is (bijv door een bezoek aan het consultatiebureau 🤣), waardoor alle ritme even weg is. Ze wil dan een fles. Met haar groei denk ik je kunt het wel gebruiken, maar met haar reflux en ook gewoon ritme wat haar rust geeft denk ik liever niet al na 2 uur een fles. Wat zouden jullie doen? Ze is niet zo’n beste drinker en haar curve is een beetje zorgelijk aan het worden, maar te vaak drinken verergert de reflux bij haar hebben we gemerkt…
één maand geleden
Reactie op Janne1312
Ben benieuwd wat jullie zouden doen (en dan vooral mama’s met reflux baby’s ...
Helpt het niet om juist dan extra kleine beetjes tussendoor aan te bieden? Als je zegt dat haar curve zorgelijk is toch meer voeden? En anders een extra voeding en lekker in de draagzak? Of is het zo erg dat ze de voeding pas na 3 uur verdraagt?
Zoontje heeft ook mega reflux maar voed gewoon op verzoek ook na een uur al, dan maar lekker in de draagzak rechtop moet toch achter de andere kids aan rennen.
één maand geleden
Reactie op practicalmom
Helpt het niet om juist dan extra kleine beetjes tussendoor aan te bieden? ...
Nee helaas, ze zit al 19/24 uur in de draagzak, we volgen alle leefregels en het helpt geen drol, ze krijgt ook nexium en dat helpt gedeeltelijk. Het is dus idd echt een heftige. Maar gezien de curve wat je zegt zullen we idd toch maar extra aanbieden. Misschien maakt het de reflux ook niet per se erger dan het is. 🤷♀️ fijn om te horen dat jij dat ook gewoon doet, het blijft zo’n gepuzzel met reflux baby’s.
Succes met het achter de andere kids aanrennen ;)