1492 Reacties

één maand geleden

Reactie op nnvdd

Hebben jullie een voetenzak of wikkeldeken in de maxi Cosi? Ik krijg het er ...
Ik heb hem over de inzet gedaan. Maar ik heb een voetenzak.

één maand geleden

Reactie op paardbloem

Ik heb hem over de inzet gedaan. Maar ik heb een voetenzak.
Ja ook die heb ik maar die zit ook voor geen meter. Zo opgefrommeld allemaal. Nouja dan maar losse dekentjes. Het leek me handig en lekker warm maargoed gebruiken de maxi Cosi toch alleen in de auto en een kleine boodschap eventueel.

één maand geleden

Reactie op nnvdd

Ja ook die heb ik maar die zit ook voor geen meter. Zo opgefrommeld allemaa ...
Oh en over de inzet heen zit t ook nergens naar

één maand geleden

Reactie op nnvdd

Wij hebben de verkleiner ook boven op de voetenzak. Dit was ook het advies vanuit Maxi cosi. Ik vind hem niet zo mooi zitten maarja, safety first. Volgens mij zit hij wel goed zo hoor!

één maand geleden

Reactie op Didiizzy

Wij hebben de verkleiner ook boven op de voetenzak. Dit was ook het advies ...
Ja deze heb ik idd ook. Nouja net met baby geprobeerd maar ze zat er niet lekker in. Mss toch gewoon de voetenzak proberen zoals jij m hebt.

één maand geleden

Reactie op nnvdd

Ik heb ook een voetenzak erin omdat we ‘s ochtends vroeg op de fiets moeten door weer en wind. Maar volgens mij zit het altijd een beetje gefrommeld als die kleine erin ligt dan vormt het wel een beetje. Is de verkleiner nog wel nodig? Ik gebruik zonder, hij is nu 6 kg.

één maand geleden

Reactie op nnvdd

Ja deze heb ik idd ook. Nouja net met baby geprobeerd maar ze zat er niet l ...
Is je baby dan niet gewoon te groot voor de combi van voetenzak en verkleiner?

één maand geleden

Reactie op paardbloem

Is je baby dan niet gewoon te groot voor de combi van voetenzak en verklein ...
Nou ze is 56 cm en 4,5 kilo. De verkleiner is tot 60cm dus mss met die zak ertussen wel, geen idee?

één maand geleden

Reactie op nnvdd

Nou ze is 56 cm en 4,5 kilo. De verkleiner is tot 60cm dus mss met die zak ...
Hier beetje dezelfde maten en gewicht met brede schouders en verkleiner er ook ook!

één maand geleden

Reactie op nnvdd

Nou ze is 56 cm en 4,5 kilo. De verkleiner is tot 60cm dus mss met die zak ...
Zelfde lengre en gewicht hier maar ik twijfel ook om hem eruit te halen omdat ze ineens niet meer mooi erin zit inclusief zak.

één maand geleden

Reactie op paardbloem

Zelfde lengre en gewicht hier maar ik twijfel ook om hem eruit te halen omd ...
Ja ik ga het morgen eens met zak maar zonder verkleiner proberen. Kijken hoe het dan zit.

één maand geleden

Zijn er mensen die gestopt zijn met borstvoeding gewoon omdat het zwaar is en om wat flexibeler te zijn? En hoe bevalt dat? Ik moet nu alweer een heel aantal nachten er 3x uit en overdag leef je van voeding tot voeding. Het tepelhoedje afleren lukt nog niet helemaal en volgens de lactatiekundige moet je baby daar klaar voor zijn en kan dat nog maanden duren (of weken, maar okay) - voeden in het openbaar zie ik dus ook nog erg tegenop. Ik zou gewoon graag wat flexibeler zelf kunnen zijn en ook eens met haar ergens heen kunnen gaan en dan alleen de zorg om de slaapjes enz hebben ipv ook nog de voedingen. Voel me nu soortvan gevangen in een eindeloze herhaling van verschonen en voeden - en je weet nieteens precies hoe lang er elke keer tussen zit. Maar het voelt ook stom en ‘zonde’ want mijn productie is goed en mijn dochter drinkt (met tepelhoedje) wel goed en we zitten op ongeveer 8 voedingen per dag dus het kan ook veel erger, dus misschien moet ik er gewoon even doorheen?

één maand geleden

Reactie op Fenke1994

Zijn er mensen die gestopt zijn met borstvoeding gewoon omdat het zwaar is ...
De keuze ligt natuurlijk helemaal bij jou! Misschien helpt de gedachte dat deze periode maar tijdelijk is. Of het kan helpen om te bedenken dat je dit niet alleen doet om haar te voeden, het is ook mega goed voor de hechting, stukje comfort en troost voor haar. Maar goed nogmaals, het is helemaal aan jou! Ik weet niet hoe het voor jou voelt en kan het moeilijk inbeelden omdat ik echt geniet van de momentjes voeden (hier gaat het smooth, ook geen probleem in openbaar en hij laat er overdag zo’n 4 uur tussenzitten waardoor ik best even de deur uit kan).

één maand geleden

Reactie op Fenke1994

Ik heb ongeveer hetzelfde. Borstvoeding gaat wel goed zit ook op ongeveer 8 voedingen. Maar voel me gewoon niet op mn gemak. Helemaal niet buitendeurs. En ik voel me er ook gewoon niet gelukkig door. Omdat ik over een maand ook weer aan het werk moet en geen zin heb om daar te kolven heb ik besloten iedere week een bv moment te vervangen door een flesje kunstvoeding. Zo bouw ik het langzaam af, en voel ik me iets minder schuldig. Vind het nu al fijn dat ik mijn vijfde voedingsmoment ( rond 1 u) een flesje geef. Geeft me meteen al meer vrijheid. Succes!

één maand geleden

Reactie op Nathalie 0419

Kan iemand mij even een schop onder mn hol geven? Heel mn zwangerschap (en ...
Herken ik, vooral eind vd middag en avond. Merk dat het vaak makkelijker is iets ongezonde te eten omdat dat hapklaar is, zoals koekjes, chocola ed. Vaak kan ik het wel herleiden naar eerder op de dag wat te weinig/te weinig voedzaam eten. En te laat avondeten. Ik probeer nu iig een voedzaam ontbijtje te eten en dat soms al avond van te voren maken/ of klaarzetten. Zelfde geldt voor lunch., soms bijv. Soepje maken voor meerdere dagen. En wat helpt bewuste keuze/ reminder voor jezelf om gezonder te eten dus ipv zoetigheid toch appel of id. Tja en verder ook niet te streng zijn tegen jezelf

één maand geleden

Ik voel me haast schuldig..... Ik was gaan douchen en de kleine lag even in haar bedje lekker te pruttelen. Toen ik uit de douche kwam was ze in slaap gevallen, en ben ik naar beneden gegaan en heb haar laten liggen (voor het eerst alleen boven slapen). Ik mn handen vrij om wat dingen gedaan te hebben en zit nu aan koffie en ontbijt met vrije handen. En toch vraag ik me af of ik de goede keuze heb gemaakt om haar te laten liggen🥹🫣

één maand geleden

Reactie op Nathalie 0419

Ik voel me haast schuldig..... Ik was gaan douchen en de kleine lag even in ...
Sidenote, geen babyfoon daar, maar met de deuren open(ze huilt hard genoeg om te horen).. misschien dat dat het is🤣

één maand geleden

Reactie op Fenke1994

Ik heb bij de eerste kunstvoeding gegeven omdat borstvoeding niet lukte en geef nu wel borstvoeding. Eerlijk gezegd vind ik juist borstvoeding flexibeler. ik heb twee afgekolfde porties in de koelkast staan die ik gebruik voor het oefenen met de fles. Zeg portie 1 en 2. Portie 1 krijgt hij vandaag in de fles en dan kolf ik portie 3 af. Morgen krijft hij portie 2 en dan kolf ik portie 4 af. Overmorgen krijgt hij portie 3 en kolf ik portie 5 af.. etc. Mocht ik dus ineens langer weg zijn dan anderhalf uur, dan kan degene die thuis is gewoon een fles geven. Dat geeft mij lucht. Op deze manier kan ik 5 uur van huis zijn als het moet. Veel langer hoef ik toch niet weg nu. Is overigens nog niet gebeurd hoor. Wel dat een afspraak uit liep en mn man dan alvast een fles gaf. Ik vond flesvoeding dus ook enorm intensief. Elke keer flesjes maken en afspoelen en afwassen, elke nacht mn bed uit. Nu slaapt hij in de cosleeper en sta ik niet eens op s nachts. Ik til m er uit en leg hem weer terug terwijl ik in bed lig. Ik ben veel weg met de eerste in speeltuinen en activiteiten en hoef dus nooit een fles en poeder mee te nemen, die ik ook weer ergens moet op zien te warmen of een thermoskan mee moet nemen. Ik heb altijd eten bij me. Doordat de oudste haar dingen doet, is mijn leven nu ook minder regelmatig. Juist die 3x per nacht er uit stimuleert mij om borstvoeding te blijven geven want ik heb echt geen zin om midden in de nacht 3x een fles te gaan maken. Want kunstvoeding is geen garantie dat een kindje minder vaak komt. Ook met flesvoeding voelde het voor mij dat ik leefde van voeding tot voeding. Maar... Daar komt dus wel bij dat ik dus overal mn shirt gewoon omhoog trekt en dus overal voed 🤣 dat maakt het wel een stuk makkelijker. Ik wil je niet overhalen ofzo want flesvoeding is prima! Onze eerste is er ook groot op geworden en ik ben de allerlaatste die zou zeggen dat je borstvoeding moet blijven geven. Ik wil dus geen pleidooi voor borstvoeding geven. Maar ik wil alleen dus aangeven dat flesvoeding niet altijd een oplossing is voor het probleem dat je schetst ;) het kan, maar hoeft niet. De reden dat ik borstvoeding blijft geven, ondanks dat mn tepels elke voeding pijn doen, is juist omdat ik zo op zie tegen al het gedoe met kunstvoeding. Dus gewoon even om de andere kant te belichten. Maak je eigen keuze, elke keuze is goed. Als jij liever overstapt, lekker doen. Je kindje wordt echt groot en gezond op kunstvoeding, want daar zit ook alles ik wat ze nodig hebben.

één maand geleden

Reactie op Nathalie 0419

Ik voel me haast schuldig..... Ik was gaan douchen en de kleine lag even in ...
Ja natuurlijk! Ik zou zeggen geniet ervan

één maand geleden

Meer mensen die ritme proberen te krijgen zoals bijvoorbeeld 1,5 uur wakkertijd na slaapje en fles? Ze valt gewoon weer in slaap na de fles 😅. Onze meid van 7 weken slaapt gewoon nog heel veel overdag, vraag mij af of dat wel goed is. Kom soms weinig aan speel en tummy tijd toe overdag. Aan de andere kant denk ik je hebt het nodig dan. De nacht slaapt ze ook gewoon prima. Ze is ook een klein poppetje wat nu pas naar maatje 56 gaat 😅 Maak haar nu wel wakker voor de fles elke 3 uur sinds gister ipv laten slapen.