1496 Reacties
vor einem Monat
Reactie op Joys1993
Meer mensen die ritme proberen te krijgen zoals bijvoorbeeld 1,5 uur wakker ...
Als ze zo goed slaapt is het in mijn ervaring juist extra makkelijk om een schema te volgen omdat dat altijd uitgaat van drinken - spelen - slapen - verschonen - drinken etc. Niet van hele hoop mini dutjes en mini wakkere momentjes tussendoor waar je geen fles voor kunt geven. 😅 Drinkt ze wel genoeg en snel genoeg? Op zich is een minuut Tummy time al heel wat hè op deze leeftijd en ook spelen hoeft maar een paar minuten te zijn, als ze dat ook niet redt omdat ze eigenlijk gewoon lekker in slaap dondert zou ik me vooral niet druk maken :) komt vanzelf!
vor einem Monat
Iemand ervaring met Kruidvat thermometers? Ik vond onze dochter wat rood in het gezichtje en warm aanvoelen. Meet de temp 36.4 ik denk dit kan niet, meet hem opnieuw 36.9. Ik vraag me echt af of hij wel goed werkt.
vor einem Monat
Reactie op Anoniem_MM
Ik heb bij de eerste kunstvoeding gegeven omdat borstvoeding niet lukte en ...
Thanks voor je uitgebreide antwoord. Dat met flesjes kolven doe ik ook zo, dus er staan altijd 2 voedingen in de koelkast. Ben al wel eens iets langer wezen wandelen dat was heerlijk. Maar je zult dan toch ook weer moeten kolven enz. Wellicht als in makkelijker zou zijn/worden met in het openbaar voeden dat het ook al weer zou schelen. Maar met die rot tepelhoedjes is het ook gewoon gek*t.
En ik snap uiteraard dat ze op kunstvoeding ook gewoon 3x per nacht kan/zal komen, maar dan kan mijn man het een keer (of een keer een hele nacht) doen… Onze dochter ligt wel op haar eigen kamer en ik moet ook eigenlijk wel elke keer haar luier verschonen want meestal heeft ze wel gepoept of veel geplast. Die keren dat ik denk ‘oh nu had ik wel een keer verschonen kunnen overslaan’ is de luier al open en maak ik het natuurlijk maar even af. Gelukkig slaapt ze tegenwoordig daarna meestal wel weer snel in, maar je bent toch snel een uurtje wakker.
En ja, dat gedoe met flessen afwassen en dat zij niet gewoon zoveel kan drinken als ze zou willen maakt dat ik dan toch nog maar even doorzet. Gelukkig probeert mijn man ook wel mee te denken in hoe hij mij zoveel mogelijk kan ontzien.
vor einem Monat
Dochter heeft vandaag al haar 5e outfit aan want spuugt elke keer. Daarnaast is ze beetje huilerig. Temperatuur is verder goed. Ze is op zich wel vrolijk. Zou dit kunnen liggen aan sprong 2 of de Rota vaccinatie? Of allebei? Die heeft ze vorige week donderdag gehad. CB zei dat er geen bijwerkingen bij hen bekend waren.
vor einem Monat
Reactie op nnvdd
Dochter heeft vandaag al haar 5e outfit aan want spuugt elke keer. Daarnaas ...
Hier werd gezegd dat de bijwerking van het rota vaccin diarree konden zijn en krampjes. Maar dat de ene baby er niks van merkte en de ander dus wel. 8 dagen na de vaccinatie zou je het meest kunnen merken van de bijwerkingen. Dus wie weet is dit het toch?
vor einem Monat
Reactie op Jeanine93
Hier werd gezegd dat de bijwerking van het rota vaccin diarree konden zijn ...
Ja ik denk het misschien ook. Normaal spuugt ze heel weinig. En ze had al een klein beetje dunne ontlasting maar vandaag lijkt ze niet te kunnen. Nouja hopelijk wordt het de komende dagen wat beter voor haar. Zo sneu. Wel stom dat ze zeggen dat er geen bijwerkingen zijn, ik heb dat nog nadrukkelijk gevraagd.
vor einem Monat
Reactie op Joys1993
Meer mensen die ritme proberen te krijgen zoals bijvoorbeeld 1,5 uur wakker ...
7 weken is echt nog heel klein en dan zijn die wakker tijden nog niet zo van belang. Komt later wel dag ritme. Wakker maken voor fles zou ik persoonlijk niet doen. Volg haar ritme zolang ze goed groeit!
vor einem Monat
In welke week begonnen bij jullie kindjes de krampjes en op welk(e) moment(en) van de dag hebben of hadden jullie kindjes daar het meeste last van? Ik merk namelijk dat ons dochtertje er eerst altijd 's avonds last van had, vervolgens een keer in de nacht en nu ook wel 's ochtends. Dat zijn momentjes dat ze ontroostbaar is. En tot welke week duurde dit bij jullie? Vind het zo sneu soms en zo lastig dat ze dan zo ontroostbaar is (voel me dan super schuldig dat ik haar niet kan helpen voor mijn gevoel) 🥹
vor einem Monat
Maken jullie de slaapkamer overdag donker voor een dutje? Ik heb het gevoel dat ons zoontje (morgen 7 weken) beter slaapt, maar lees wisselende berichten: dag/nacht ritme, maar ook melatonine aanmaak (volgens mij wel pas vanaf 8 weken?).
vor einem Monat
Reactie op Cosiness
In welke week begonnen bij jullie kindjes de krampjes en op welk(e) moment( ...
Ik kan je niet helpen, want ons zoontje heeft bijna nooit krampjes (gehad). Hij is nu 7 weken. Een enkele keer misschien en dat was vooral ‘s avonds of in de nacht. Beetje buikje masseren helpt hier. Of draaien met de beentjes. Sterkte, super zielig, volgens mij is de piek tussen 6&8 weken en wordt het daarna beter.
vor einem Monat
Reactie op Cosiness
Mijn zoontje is morgen 7 weken. Sinds een paar dagen zijn de erge krampjes begonnen. Inderdaad bij mijn zoontje momenteel ook vooral in de avond. Ontroostbaar, zo sneu. Ik hoop ook dat het snel voorbij is🤞.
vor einem Monat
Maken jullie de slaapkamer overdag donker voor een dutje? Ik heb het gevoel ...
Ik zou zelf het niet donker maken
vor einem Monat
Maken jullie de slaapkamer overdag donker voor een dutje? Ik heb het gevoel ...
Wij maken het overdag bij de dutjes wel donker, hij slaapt dan een stuk sneller en dieper heb ik het idee. En ik merk hier snachts geen negatieve gevolgen van. Sterker nog onze zoon heeft afgelopen nacht van 21:30 tot 7:00 geslapen. Ik schrok wel toen ik de tijd zag haha. Nu 7 weken oud
vor einem Monat
Reactie op Mimi1506
Wij maken het overdag bij de dutjes wel donker, hij slaapt dan een stuk sne ...
Woow!! Jaloers hahaha!
vor einem Monat
Reactie op Cosiness
Bij ons vrijwel direct na de geboorte begonnen de krampjes. Ik geef nu sinds twee weken 1x per dag Orthiflor start in de fles en wij merken enorm verschil! Alleen in de avond soms nog wat krampjes maar gelukkig niet meer zo erg na elke fles dus.