1496 Reacties

23 dagen geleden

Stomme vraag misschien, maar waarom is het slapen met een knuffel/tut geen probleem , maar moet jr wel oppassen met een bed bumper enz? Is dat niet gewoon hetzelfde idee? Als je kind tegen zn knuffel aan komt te liggen met zn neus is dat toch ook niet echt veilig?

23 dagen geleden

Reactie op loisceleste

Stomme vraag misschien, maar waarom is het slapen met een knuffel/tut geen ...
Dat wordt volgens mij officeel ook afgeraden!

23 dagen geleden

Wij gaan volgende maand voor 3,5 week naar familie in Zuid-Amerika, onze baby is 3,5 maand als we weggaan (gecorrigeerd 2,5 maand). Is het verstandig om iets van een (flexibele en kleine) babygym mee te nemen? We nemen ook wel wat ander klein speelgoed mee!

23 dagen geleden

Reactie op loisceleste

Stomme vraag misschien, maar waarom is het slapen met een knuffel/tut geen ...
Knuffel wordt inderdaad ook afgeraden. Pas vanaf een maand of 6 of sommigen adviseren zelfs later.

23 dagen geleden

Ons zoontje (9w gecorrigeerd 10w) heeft een enorme zuigbehoefte afgelopen week. Hij heeft zeker geen honger maar sappelt constant aan z’n handen. Herkenbaar voor jullie ook?

23 dagen geleden

Reactie op OzzAk

Ons zoontje (9w gecorrigeerd 10w) heeft een enorme zuigbehoefte afgelopen w ...
Ja mijn dochtertje sabbelt ook op haar handjes de hele tijd. Hoort bij het ontdekken. Ze heeft alleen wel elke keer van die vieze plakhandjes daardoor haha

23 dagen geleden

Reactie op nnvdd

Ja mijn dochtertje sabbelt ook op haar handjes de hele tijd. Hoort bij het ...
Ja en het stinkt ook 😶 maar vervelende is tijdens het slapen maakt hij zichzelf daarmee wakker. Wil alleen maar zuigend slapen en pakt geen fopspeen. Heel vermoeiend 😩

23 dagen geleden

Speelt jullie kindje al met iets? Mijn zoontje is morgen 8 weken en kijkt wel naar zijn mobiel boven de box, maar verder ‘speelt’ hij nog niet echt. Heeft vooral veel te zien en dol op contact maken en knuffelen. Hij is nu wel meer bezig met zijn handjes en we doen liedjes zingen en boekje lezen. En hij slaapt ook gewoon heel veel (16 uur per dag ongeveer)

23 dagen geleden

Ze hebben nog niet de coördinatie om iets bewust vast te pakken dus spelen wordt best lastig ;) wat je doet is prima!

23 dagen geleden

Speelt jullie kindje al met iets? Mijn zoontje is morgen 8 weken en kijkt w ...
Mijn reactie was de reactie hiero

23 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Ze hebben nog niet de coördinatie om iets bewust vast te pakken dus spelen ...
Dankjewel voor je antwoord! Dat idee had ik ook, maar las toevallig ergens over een babygym en nog wat dingen en dacht: dat kan mijn baby nog helemaal niet 🥹😂

23 dagen geleden

Dankjewel voor je antwoord! Dat idee had ik ook, maar las toevallig ergens ...
Haha wij leggen haar wel in de babygym maar dan kijkt ze vooral lekker naar het spiegeltje en soms gebruik ik die ‘bogen’ om een contrastkaart tegenaan te zetten en daar kijkt ze ook graag naar. Rondkijken is op deze leeftijd de manier van ‘spelen’ en ontdekken. Als ze het dan zat begint te raken ga ik bijv de knisperende dingetjes van de babygym laten zien of met haar beentjes en armpjes gymnastiek-oefeningen doen, als dat niet meer leuk is gaan we naar de bank, trek ik m’n knieën op en leg haar zo op mijn benen. Dan is ze uiteindelijk vaak ook echt wel weer moe. Volgens mij is het advies wel om zolang je baby tevreden om zich heen kijkt (‘speelt’) je er niet mee te bemoeien, als je wilt dat hij/zij zich uiteindelijk ook zelfstandig kan vermaken op latere leeftijd. Best lastig soms want je hebt wel het gevoel dat je je baby moet vermaken.

23 dagen geleden

Reactie op Fenke1994

Haha wij leggen haar wel in de babygym maar dan kijkt ze vooral lekker naar ...
Wat leuk, dankjewel voor je uitgebreide aandacht! Ga op zoek naar een leuke babygym 🥹

22 dagen geleden

De slaapjes overdag, doen jullie die ook allemaal in hun bedje? We gaan meestal rond 07:00 naar beneden en 21:30 naar boven en tussendoor sliep ze altijd prima beneden. Ondertussen niet meer zo dus wil haar boven in bed leggen. Maar er zit nog niet echt regelmaat in haar slaapjes en anders is ze dag en nacht boven 😂. Of dan gewoon rond 10:00/11:00 en 13:00 boven en de middag beneden? Ze slaapt nu ook echt elke keer maar korte hazenslaapjes dus een echt ritme zit er nog niet in.

22 dagen geleden

Reactie op OzzAk

Ja en het stinkt ook 😶 maar vervelende is tijdens het slapen maakt hij zic ...
Ja, mijn dochter ook 😴

22 dagen geleden

Reactie op nnvdd

De slaapjes overdag, doen jullie die ook allemaal in hun bedje? We gaan mee ...
Nog niet. Ik wil er wel mee gaan oefenen. Volgens mij is de truc dat je ze in bed legt op het moment dat je slaap signalen ziet. Dus gapen of ogen wrijven etc. Je legt ze dan wakker in bed zodat ze daar in slaap vallen. Maar ik heb het nog niet geprobeerd dus of dit lukt, geen idee 😂 maar dan maakt het schema/ritme nog niet zoveel uit denk ik, gewoon naar boven gaan als je ziet dat ze moe worden. En ik bereid me erop voor dat het veel oefenen is en lang duurt voordat het lukt

22 dagen geleden

Reactie op Siobhaini

Nog niet. Ik wil er wel mee gaan oefenen. Volgens mij is de truc dat je ze ...
Ja misschien moet ik het idd zo maar proberen. Ik denk er te moeilijk over na haha. Thanks 😊

22 dagen geleden

Oh en nog een rare vraag misschien maar verschonen jullie de luier vaak tussendoor? Ik doe meestal luier flesje slapen tenzij ze echt gepoept heeft natuurlijk. Maar mijn schoonvader verschoont dus 86 keer per dag die luier waardoor zij volgens mij helemaal in de war raakt en elke keer denkt dat ze een fles krijgt. Of denk ik nu te ver na en kan dat niet?

22 dagen geleden

Reactie op nnvdd

Oh en nog een rare vraag misschien maar verschonen jullie de luier vaak tus ...
Oh dat kan zeker! Ik doe ook luier dan flesje dus als ik haar een keer tussendoor verschoon als het nodig is verwacht ze de fles. Als het nog helemaal geen tijd is. Waarom doet je schoonvader dat zo vaak dan?

22 dagen geleden

Reactie op Siobhaini

Oh dat kan zeker! Ik doe ook luier dan flesje dus als ik haar een keer tuss ...
Ja geen idee hij denkt bij alles dat ze een schone luier moet? Terwijl ik dus al zo vaak heb gezegd dat dat niet zo is. Echt vermoeiend. Maar dan ga ik dit aangeven want kind is anders helemaal van slag van die nutteloze verschoningen elke keer. En daarbij vind ik het zonde van de schone droge luiers.