1499 Reacties
22 dagen geleden
Reactie op Siobhaini
Nog niet. Ik wil er wel mee gaan oefenen. Volgens mij is de truc dat je ze ...
Zelf in slaap vallen kunnen ze nog niet, maar je kunt hetgeen je doet om je baby in slaap te helpen wel steeds verder inkorten net zo lang tot je het punt bereikt dat je je kindje slaperig maar wakker weg kunt leggen. Mijn ervaring is dat het overdag iets meer tijd vergt dan ‘s avonds/‘s nachts, maar dat is ook een kwestie van oefenen denk ik. Grootste deel van de slaapjes doen we ook nog in de draagdoek dat ‘lukt’ sowieso en dan slaapt ze ook langer. Genoeg slapen is het belangrijkst.
22 dagen geleden
Reactie op nnvdd
Oh en nog een rare vraag misschien maar verschonen jullie de luier vaak tus ...
Bij elke voeding of als ze flink gepoept heeft (of ik denk dat gehoord te hebben, soms was het toch lucht) of ik merk dat ze wel een heel volle plasluier heeft - dan is die streep niet alleen blauw maar de luier ook heel dik en vol. Maar dat gebeurt (nu nog?) minder dan gemiddeld 1x per dag dat ik dus een keer ‘extra’ de luier doe.
22 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Zelf in slaap vallen kunnen ze nog niet, maar je kunt hetgeen je doet om je ...
Ik weet dat ze dat niet kunnen! Maar doelde vooral op het in eigen bedje slapen. Mijn baby sliep voorheen ook prima beneden maar je merkt op een gegeven moment dat ze meer last krijgen van prikkels. Alleen slaapt ze het liefst op of bij mij.. kan er moeilijk de hele dag bij gaan liggen 😂 mocht ik willen
22 dagen geleden
Reactie op Siobhaini
Ik weet dat ze dat niet kunnen! Maar doelde vooral op het in eigen bedje sl ...
Wij doen dat met een draagdoek en dan 1x per dag wel een dutje in dr bedje proberen/oefenen - maar die dutjes zijn vaak een stuk korter. Met de draagdoek heb je dan wel nog je handen vrij, maar even douchen is er niet bij en wordt er soms alsnog niet goed van dat je nu het grootste deel van de dag met een baby loopt haha. Gelukkig kan ik het goed afwisselen met mijn man!
22 dagen geleden
Oef mn schoonmoeder bied net aan om vanmiddag een stuk te gaan wandelen met onze dochter zodat ik even kan slapen... Maar ik weet niet goed wat ik daarbij moet voelen. Ja even haar uit handen lijkt me fijn maaaarrr... Gelijk de deur uit met haar als ik haar even "los laat" weet ik niet goed hoe ik me daarbij moet voelen🫣.
Ook is het zo dat ze moeilijk slaapt, tegenwoordig ook overdag en ik wil niet dat ze weer overprikkeld is zodat ik vanavond weer met een huilende baby zit.. Dan heeft dat tukje weinig zin🤣
En bovendien geef ik borstvoeding, dus het moet na het eten (wanneer zij wilt) en kan ik dus niet gaan liggen wanneer ik wil🫣 echt want een dillema... Wsl groter in mn hoofd ook door vermoeidheid
22 dagen geleden
Reactie op Nathalie 0419
Oef mn schoonmoeder bied net aan om vanmiddag een stuk te gaan wandelen met ...
Mijn schoonma komt om de dag (!!) om met ons zoontje te knuffelen. Ze neemt dan wel altijd avondeten mee (super chill!). In het begin vond ik het wel intens en wat veel, maar nu begin ik het steeds meer te waarderen. Het scheelt koken/boodschappen/afwas, de kleine bouwt een goeie band op met oma (ze kan hem al “lezen” en sussen als dat nodig is) en ik heb af en toe even mijn handen vrij.
Ik geef ook bv en als hij wil eten wanneer zij er is, heeft ze even pech en gaat het drinken voor knuffelen met oma natuurlijk.
Ik vind het nog steeds lastig om hem uit handen te geven, maar het is ook belangrijk voor Mamas om even handen vrij te hebben en te doen waar ze zelf op dat moment behoefte aan hebben!
22 dagen geleden
Reactie op Nathalie 0419
Ja snap het helemaal! Hier ook mensen die zeggen oh maar ze mag wel bij ons hoor. Maar ik wil mijn baby niet wegbrengen haha en idd ook niet meegeven😂. Misschien kan je aangeven dat je meteen wandelen + overprikkelen dan niet fijn vindt maar dat ze wel even in huis kan blijven met haar dat je zelf even een dutje kan doen?
22 dagen geleden
Reactie op nnvdd
Oh en nog een rare vraag misschien maar verschonen jullie de luier vaak tus ...
Ben jij er bij als hij dit doet of past hij op? Echt heel weird. Zou het nog een keer zo expliciet mogelijk zeggen: alleen verschonen voor het flesje anders raakt ze in de war. Uitzondering als ze tussendoor poept en dat hoor en ruik je echt wel😅
22 dagen geleden
Reactie op elinalien
Ben jij er bij als hij dit doet of past hij op? Echt heel weird. Zou het no ...
Ik ben nu nog thuis maar hij gaat wel oppassen. Ik ga het nogmaals duidelijk maken. Wil niet dat zij in de war is en heb al 100x gezegd dat je een poepluier idd hoort en zeker ruikt. Thanks!
22 dagen geleden
Reactie op Nathalie 0419
Haha lastig he. Mijn schoonmoeder is hier regelmatig een week lang, erg intensief en heb er aan moeten wennen. Maar nu wel een modus gevonden. Ik trek me vaak terug op onze slaapkamer voor borstvoeding of dutje van de baby. Geef haar alleen af als ik dat zelf wil: als ik even wil douchen, eten of iets huishoudelijke wil doen en ben dan dus wel in de buurt. En ze kookt voor ons dus dat scheelt ook veel. Uiteindelijk is de hulp fijn, de weken dat ze er is zijn dus tegelijk intensief (iemand in je huis) maar ook relaxter. Als ik alleen ben krijg ik een stuk minder gedaan met een baby die aan me vastgeplakt zit. Wandelen met haar heeft ze nog niet gedaan, mijn eigen moeder wel een keer zodat ik lekker een uurtje kon slapen. Totaal niet bij stil gestaan toen, maar mss ben je daar ongemerkt makkelijker in?😅 Wel een keer 30m in de wachtkamer bij de verloskundige bij haar gelaten. Ik probeer ook steeds te denken: ze heeft ook 3 kinderen groot gebracht dus kan er best op vertrouwen dat het goed gaat. Heb je haar al wel bezig gezien met je dochter? Dat kan misschien ook voor vertrouwen zorgen..
Nouja lang verhaal maar ik herken de primaire reactie van niet uit handen willen geven.. maar het is voor mij ook een oefening in loslaten en anderen vertrouwen. En een uurtje slapen is veel waard inmiddels😁 Als het maar wel goed voelt voor je! Ben benieuwd, succes ermee
22 dagen geleden
Reactie op elinalien
Haha lastig he. Mijn schoonmoeder is hier regelmatig een week lang, erg int ...
Nou we hebben het geprobeerd, gevraagd of ze thuis wilde blijven en ik boven.. ik was nog niet in bed en ze heeft het op een krijsen gezet. Daarna is ze toch even in slaap gevallen voor 20min maar dat was net te weinig voor mij om in slaap te vallen en toen zetten ze het weer op hartverwarscheurend krijsen en toen ben ik maar naar beneden gegaan.. kind is oververmoeid en mamma ook..
22 dagen geleden
Weet echt niet wat er met ons meisje is. Ze huilt al 3 dagen een stuk meer overdag en ze slaapt echt maar 20 min en het wordt daarna weer wakker om weer te huilen. Ze vraagt nu ook steeds de borst wat lijkt om rustig te worden of in slaap te vallen. Normaal wil ik dat echt niet maar nu heb ik zoiets van nou als je slaapt huppa. Snachts slaapt ze ineens ook niet langer dan 1,5-2 uur. Ze lijkt echt niet haarzelf😢
22 dagen geleden
Reactie op Nathalie 0419
Weet echt niet wat er met ons meisje is. Ze huilt al 3 dagen een stuk meer ...
Zit ze niet in een sprongetje?