1502 Reacties

21 dagen geleden

Reactie op Momof2cats

Ben ik de enige die struggled met wat ik de baby aan moet doen buiten en sn ...
Nee ik ook! In bed doe ik slaapzakje en gewoon romper en broekje maar naar buiten vind ik echt lastig. Heb ook een paar van die soort berenpakjes maarja wat doe je daar onderaan? En die lijken me zo warm. Dus doe nu gewoon haar kleertjes en lekker warm in de voetenzak en evt extra dekentje. En ze heeft zo’n giletje van bont die doe ik vaak nog aan voor een beetje extra warmte.

21 dagen geleden

Reactie op Momof2cats

Ben ik de enige die struggled met wat ik de baby aan moet doen buiten en sn ...
Ik vind het ook heel moeilijk, vooral nu met de dalende temperaturen...Heb nu de voetenzak in de maxi cosi, en geef mijn dochter vaak een vestje (naast lange mouwen romper, truitje en broekje en sokken) en een mutsje op. In de kinderwagen ligt ze met deze kleding onder 2 dekentjes. 's Nachts heeft ze over haar kleding een dunne love to dream slaapzak aan en onder 2 dekentjes... Als ik haar temperatuur, zit ze wel altijd rond 36.8, maar buiten blijf ik erg lastig vinden

21 dagen geleden

Vanavond om 19.30 de kleine meid in haar eigen kamer op bed gelegd ivm airco die op onze kamer aanstond. Normaal slaapt ze naast me in de co sleeper. Moet ik dr nu wakker maken, voeden en overleggen. Of in dr eigen kamer laten slapen tot ze wakker wordt?

21 dagen geleden

Reactie op Cheyenne96

Vanavond om 19.30 de kleine meid in haar eigen kamer op bed gelegd ivm airc ...
Ik zou haar lekker laten liggen. Babyfoon erbij en dan hoor je haar vanzelf wel, toch?

21 dagen geleden

Reactie op R9494

Ik zou haar lekker laten liggen. Babyfoon erbij en dan hoor je haar vanzelf ...
Ze werd toevallig hald wakker toen we naar bed gingen zojuist. Heb gekolfd en dr een flesje gegeven waarvan ze net half slapen 90cc heeft gedronken. Nu weer vertrouwd naast me in de co sleeper🥰

20 dagen geleden

Wat doen jullie met jullie baby's als ze wakker zijn overdag? Ik vind het soms lastig, echt interactie en spelen is er nog niet echt. Soms kijkt ze hier lekker om zich heen, maar al snel begint ze dan te huilen of onrustig te worden. Dan probeer ik haar weer in slaap te krijgen, want zich 'alleen vermaken' lukt nog niet echt natuurlijk 🙈

20 dagen geleden

Reactie op Cosiness

Wat doen jullie met jullie baby's als ze wakker zijn overdag? Ik vind het s ...
In de play gym, boekjes lezen, tummy time, dingetjes proberen te laten grijpen, gezellig “praten” met elkaar, knuffelen, elkaar aanstaren en gekke bekken trekken 🤪, liedjes zingen, door het huis lopen en dingen bekijken, zichzelf in de spiegel bekijken

20 dagen geleden

Reactie op Cosiness

Ik haal vandaag de babygym van de zolder + wat extra grijp speeltjes. En inderdaad wat Sasdea zegt; tummy time, baby ziet boekje, praten met elkaar, dansen/knuffelen, hem op mij laten zitten en zijn omgeving bekijken, en als ik bezig ben met mijn oudste of iets voor mezelf moet doen dan hoppa in de wipstoel. Hij kijkt lekker rond totdat hij aangeeft dat hij moe is en dan weer slapen🤷🏽‍♀️. Zo een beetje hetzelfde iedere ‘wakker tijd’

20 dagen geleden

Reactie op Cosiness

Ik zou haar niet te snel weer in slaap brengen, alleen vinden ze inderdaad nog maar kort leuk maar je kan wel op andere manieren prikkelen of toch interactie zoeken. Ik doe ofwel een wandelingetje met de kinderwagen (ze weigert daar in te slapen, maar nu ze om zich heen begint te kijken wel ‘okay’), of in de babygym en na een tijdje vind ze kijken niet meer leuk dus dan ga ik met haar beentjes en armpjes bewegen, over dr buikje kriebelen en tegen d’r praten/zingen en als dat ook niet meer leuk is nog even op de bank met m’n knieën opgetrokken waar ze dan tegen aan ‘zit’ nog een beetje. Daarna zitten we vaak in totaal wel aan een uurtje of iets meer wakkertijd en dan ga ik d’r in slaap helpen en in de draagdoek lukt dat dan ook wel vrij snel.

20 dagen geleden

Waar laten jullie je baby overdag slapen? Ik legde m eerst altijd in een nestje in de box beneden, maar ik heb het idee dat hij daar steeds slechter in slaapt. Het zal wel te licht zijn of toch teveel geluid. Dus ik zit te denken om 'm boven te leggen, in z'n bedje. Zou je m dan bij élk slaapje omkleden, pyjama aan en slaapzak aandoen? Lijkt me zoveel gesjor aan z'n lijfje, gaat ook nog van z'n wakkertijd af en moet dan dus 5 keer per dag... Aan de andere kant bouw je dan wel beter aan een routine. Benieuwd hoe jullie dat aanpakken!

20 dagen geleden

Reactie op Mamavanminimannetje

Waar laten jullie je baby overdag slapen? Ik legde m eerst altijd in een ne ...
Ik wil dit ook gaan doen maar denk dat ik haar overdag gewoon in haar kleertjes in bed leg en echt als het avond/nacht is het slaapzakje aan. Dan weet ze dat het dan avond/nacht is en idd niet zo veel gedoe.

20 dagen geleden

In de ochtend slaapt ze vaak ook wel beetje in de box of in de kinderwagen. In de middag leg ik haar vaak in haar bedje en dan slaapt ze 2 a 3 uur. Ik leg haar dan gewoon met kleertjes in bed. In de avond doe ik de slaapzak aan.

20 dagen geleden

Ook wij lopen hier tegenaan. Donderdag heb ik haar met kleren in de slaapzak gedaan zodat ze weet dat ze moet gaan slapen. Heb het wel lichter gemaakt in de slaapkamer zodat ze wel weet dat het overdag is. Uiteindelijk is ze in slaap gevallen, maar werd ze nog wel paar keer wakker. Speen erin gedaan en toen sliep ze weer. Ze heeft toen denk ik 3 uurtjes in bed gelegen. Maar ik zit ook beetje te tobben ivm dag- en nachtritme. Ze sliep in de avond en nacht wel weer goed 😊

20 dagen geleden

Ik leg haar nu sindskort overdag voor haar ochtend en middagslaapje(s) in haar love to dream slaapzakje. Op aanraden van het consultatiebureau. Ik deed dit eerst ook niet, maar dan sliep ze niet of heel onrustig, waardoor ze eigenlijk oververmoeid raakte. Maar het consultatiebureau raadde dit juist zo aan, zodat ze haar rust kreeg en niet oververmoeid raakte. 's ochtends ligt ze in haar box voor haar slaapje (9.00 - 11.00) en 's middags nu vaak ook nog, maar zou haar eigenlijk ook wel boven willen hebben in de middag. Ohja, ik doe haar gewoon met kleertjes en al in de slaapzak, dus geen extra aan en uitgekleed 😊

20 dagen geleden

Bedankt voor jullie tips dames wat betreft activiteiten met de baby. Vanochtend 20 minuten(!) 'samen' een boekje gelezen. Was echt even een genietmomentje om zo bewust even wat samen te doen. Ze heeft daarna nog zo'n 20 minuten tevreden om zich heen gekeken en is daarna heerlijk in slaap gevallen

20 dagen geleden

Reactie op Cosiness

Ik leg haar nu sindskort overdag voor haar ochtend en middagslaapje(s) in h ...
Bedankt voor de tip! Dan blijven we gewoon de slaapzak gebruiken 😁

20 dagen geleden

Reactie op Cosiness

Bedankt voor jullie tips dames wat betreft activiteiten met de baby. Vanoch ...
Wat mooi 🥰

20 dagen geleden

Nee ik zou ook niet helemaal omkleden. Evt alleen broekje of shirtje uit afhankelijk van de temperatuur en slaapzak aan. Of gewoon in kleding zonder slaapzak als ze anders te wakker worden. Die kleertjes zijn toch allemaal zacht nu. Als ze dan na een tijd wat meer gewend zijn aan het slapen boven kan je de slaapzak erbij doen. Het cb zei dat je overdag het beste half donker kan maken, zodat echt donker wordt geassocieerd met de nacht. Dus bijv je rolluik half dicht met de gaatjes nog open. En de routine voor de avond en ochtend houden dus in de avond evt badje - pyjama aan - verhaaltje voorlezen etc. En in dr ochtend pyjama uit aankleden etc

20 dagen geleden

Vraagje, wij hebben vanmiddag een feestje en zou graag een wijntje willen drinken, ik geef bv. Is het nou zo dat na 2/3 uur de baby gelijk aan de borst mag drinken of moet ik het eerst afkolven? Snap ik niet zo goed

20 dagen geleden

Mama’s waarvan de babies geen fopspeen accepteren, hoe doen jullie dat met die enorme zuigbehoefte? Ik word er gek van om hem steeds aan de borst te moeten leggen omdat hij anders overstuur raakt door z’n zuigbehoefte. Vooral als hij moet slapen is de zuigbehoefte enorm.