1565 Reacties
22 dagen geleden
Als je baby moeite heeft met in slaap komen al de hele dag, geven jullie dan ook wel eens toe aan een extra slok uit de borst zodat ze eigenlijk heel snel dan toch in slaap vallen
22 dagen geleden
Reactie op Nathalie 0419
Als je baby moeite heeft met in slaap komen al de hele dag, geven jullie da ...
Net ook gedaan! Werkte als een trein haha. Ik wilde t eerst niet doen vanwege de slaapassociaties, maar aan de andere kant: hij is nog zo heerlijk klein. Nu kan je nog genieten samen. Hij was bovendien zo oververmoeid had ik het idee, dat op een andere manier slapen niet lukte. En speentje gebruik ik liefst zo min mogelijk.
Nu denk ik: Aan de borst in slaap vallen is helemaal geen schande! Vooral als je voedt op verzoek. De geborgenheid van het moederschap toch?
Dat houd ik mezelf maar voor...
22 dagen geleden
Reactie op Mamavanminimannetje
Net ook gedaan! Werkte als een trein haha. Ik wilde t eerst niet doen vanwe ...
Ja eigenlijk is het ook hartstikke mooi dat het zo een veilig gevoel geeft. Speen wilde wij ook liever niet, maar ze heeft soms zoveel zuigbehoefte dat we ons en haar dwars zaten
22 dagen geleden
Reactie op Nathalie 0419
Als je baby moeite heeft met in slaap komen al de hele dag, geven jullie da ...
Mijn kinderen vallen altijd in slaap aan de borst. Werkt voor ons het best en vooral het snelste 😅.
In slaap vallen aan de borst is iets heel natuurlijks.
https://liefdevaneenmoeder.nl/voordelen-in-slaap-vallen-borst/
21 dagen geleden
Ik ben mijn borstvoeding aan het afbouwen naar kunstvoeding. Mijn zoon is morgen 9 weken en krijgt nu flesjes van 120 ml. Nu zie ik dat sommige grotere flessen geven en dan minder vaak op een dag. Wanneer begin je met een grotere fles? Waarom maak je deze keuze? Merk je dan bijvoorbeeld dat de kleine nog honger heeft na 120 ml?
21 dagen geleden
Reactie op nouwxie
Ik ben mijn borstvoeding aan het afbouwen naar kunstvoeding. Mijn zoon is m ...
Ja inderdaad. Wanneer je het zelf merkt. Mn oudste kreeg kunstvoeding en gaf het zelf perfect aan. Was heel duidelijk.
Uiteindelijk gaat het om het totaal op een dag natuurlijk dus je kunt er ook voor kiezen wat vaker kleinere flesjes te geven. Dat is natuurlijker, zoals borstvoeding ook vaker kleine beetjes is.
Tip: saliethee/tabletten hielpen hier goed met afbouwen
21 dagen geleden
Hoelang duurt een dutje ongeveer van een baby van 8 weken oud? Die van mij wordt na 30 minuten al wakker. Doe ik speen erin, dan valt ze uiteindelijk wel in slaap. Om vervolgens na 30 minuten weer wakker te worden. Dan haal ik haar maar uit bed en knuffel en speel wat met haar. Uiteindelijk valt ze bij mij weer in slaap na een uurtje terwijl het dan eigenlijk tijd is voor de fles 😬 Hoe doen jullie dat?
21 dagen geleden
Reactie op Puck94x
Wanneer zijn jullie over gegaan naar een maat grotere luiers? Wij hebben no ...
Wij zijn overgestapt toen ze een aantal keer doorgelekt was en qua gewicht nog net onder de aangegeven maximum zat.
We hebben toen een aantal keer een grotere luier geprobeerd, die gaven geen lekken en zaten goed, dus zijn toen overgestapt.
21 dagen geleden
Reactie op Puck94x
Wij zijn van maat 1 naar 2 gegaan toen zijn bovenbeentjes wat steviger werden. We kregen de stickertjes niet meer fatsoenlijk dicht.
Inmiddels zitten we alweer bij maat 3 (Kruidvat eigen merk) en hij is iets over de 6 kg ❤️
21 dagen geleden
Baby van bijna 12 weken maakt net een lange dut overdag meer dan 3 uren. Nog voeding gegeven omdat het 4,5 uur geleden was, maar ze viel weer in slaap.
Hoe denken jullie over slaapritmes of volgen? Wakker maken omdat ze anders te lang slaapt overdag? Wat misschien consequenties heeft voor de nacht? Of laten slapen en denken ‘ ze heeft het vast nodig ‘ 😅.
21 dagen geleden
Reactie op CocoMup
Baby van bijna 12 weken maakt net een lange dut overdag meer dan 3 uren. No ...
Op deze leeftijd ben ik team: lekker laten slapen, tenzij het net voor bedtijd is. Ze kunnen in die tussentijd echt nog moe genoeg worden voor de nacht. Toen mn dochter echt ouder was maakte ik haar bijv na het ochtend dutje wakker omdat anders het middagdutje niet meer lukte of ze s avonds niet meer naar bed wilde. Maar met 12 weken hebben ze zo'n korte wakkertijd dat ze s avonds echt wel weer moe zijn 😂 tussendoor lekker even naar buiten gaan in de frisse lucht bijvoorbeeld.
Maar man... Onze doet dutjes van 30 min dus dit klinkt wel echt heel lekker!
21 dagen geleden
Reactie op Anoniem_MM
Op deze leeftijd ben ik team: lekker laten slapen, tenzij het net voor bedt ...
Zal er wel bij vertellen dat onze eerste een dramatische slaper was tot anderhalf jaar dus misschien kan je eigenlijk beter niet mijn advies aannemen 🥺
21 dagen geleden
Reactie op CocoMup
Wij zijn team dagritme, dus na een dut van 2,5 uur maken we haar wel wakker omdat ze relatief weinig slaap nodig heeft en we het anders echt merken ‘s nachts. We laten haar alleen langer slapen als ze de rest van de dag nog maar amper heeft geslapen en het is al de namiddag. Maar ‘s ochtends of vroeg in de middag sowieso niet.
21 dagen geleden
Reactie op Puck94x
Van 0 naar 1 omdat ze een paar keer was doorgelekt en ze dus te groten plasjes had voor die luier. Van 1 naar 2 toen ik maat 1 wel erg strak begon te vinden bij haar beentjes. Op de verpakking staat een richtlijn voor welk gewicht de maten zijn, maar daarin zit natuurlijk veel overlap. Mijn ervaring is dat je wel eerder van maat moet overstappen dan wanneer je kindje dat maximum gewicht heeft.
21 dagen geleden
Reactie op CocoMup
Wij doen wel ongeveer elke 3u voeden, en daarna even spelen net zo lang tot ze moe is. Dan is ze vaak al met al wel weer een uurtje wakker, soms 5 kwartier. Meestal slaapt ze dan in de draagdoek wel tot de volgende voeding. Soms wordt ze tussendoor weer even wakker en dan probeer ik even te spelen en soms nog even een klein dutje te laten doen als ze anders te lang wakker gaat zijn voor de volgende voeding en dan te moe zal zijn om goed te drinken. Soms slaapt ze dan net weer 20min als het tijd is voor een voeding, dan wacht ik weleens een kwartiertje langer oid. Wil gewoon wel dat ze minimaal 5 voedingen overdag heeft, anders komt ze dat wellicht ‘s nachts inhalen.