1574 Reacties
20 dagen geleden
Reactie op loisceleste
Ik moet volgende maand met mn dochter voor een echo naar het ziekenhuis. Is ...
Ik dacht eigenlijk dat een BSN nummer voldoende was en een inschrijving op jou zorgverzekering.
19 dagen geleden
Heeft iemand van jullie ook zo’n last van onzekerheid? Ik zie er gewoon tegenop om met mijn baby ergens heen te gaan omdat ik bang ben dat ze gaat huilen ofzo. Nou was dat de laatste paar keer ook zo maar dat komt volgens mij gewoon doordat ik zo gestrest ben. Ik weet niet zo goed wat ik er aan moet doen. En iedereen zegt joh is toch niet zo erg als ze een keer huilt maar ik weet niet. Ze huilt sowieso de laatste paar dagen weer meer ook tijdens de fles. Ze is zo aan t persen enzo. Terwijl dat helemaal weg was. Ze is nu 11 weken.
19 dagen geleden
Ik had net met afvegen een beetje roze slijm. Ik hoop maar dat het is van meer inspanning en niet van de eerste menstruatie alweer😢
19 dagen geleden
Mijn dochter heeft in stuitligging gelegen en daardoor een hoog gehemelte (heb ik me laten vertellen door lactatie deskundige) bv is hierom ook nooit gelukt. Ik ben op zoek naar een goede speen voor haar. De meesten zijn te klein. Ik heb er 1 van BIBS die ze af en toe pakt, deze heeft een vrij grote speen (beetje bruinig) maar misschien hebben jullie goeie aanbevelingen? Want het helpt haar soms echt wel om rustig te worden of te slapen. En natuurlijk zuig behoefte. Ben benieuwd!
19 dagen geleden
Reactie op Siobhaini
Mijn dochter heeft in stuitligging gelegen en daardoor een hoog gehemelte ( ...
Heeft ze ook de mond anatomie beoordeeld? Tongriem/ lipbandje?
Dit zie je vaak icm een hoog gehemelte.
Mijn zoontjes nemen alleen de mam speen maar denk dat dit verschilt per kind.
19 dagen geleden
Reactie op Gingie23
Heeft ze ook de mond anatomie beoordeeld? Tongriem/ lipbandje?
Dit zie je ...
Yes daar is naar gekeken, is verder allemaal goed. Ik heb zelf echt het idee dat de spenen te klein voor haar zijn en dus niet haar hele mond, tot aan haar gehemelte vullen. Daarom pakte ze mijn tepel ook niet waarschijnlijk. Ik ga eens kijken naar die mam!
18 dagen geleden
Reactie op nnvdd
Heeft iemand van jullie ook zo’n last van onzekerheid? Ik zie er gewoon teg ...
Ik herken hier wel iets in. De eerste 4 weken was mijn vriend thuis en ivm een baarmoederverzakking mocht ik niet zwaar tillen en deden wij dus alles samen. Ik vond het daarna best spannend om alleen met haar op pad te gaan. Wat als..
Mijn ervaring is dat door het elke dag te blijven doen het makkelijker wordt. Tuurlijk vind ik het ook vervelend wanneer ze op een drukke plek begint te huilen, maar laat je er niet door tegen houden! Hoe jammer zou het zijn dat je terug kijkt op deze periode en denkt had ik maar vaker dit of dat gedaan 😘
18 dagen geleden
Mijn zoontje zoekt heel vaak zijn duim op. Vooral als hij moe is en tegen zijn slaap aan zit. Is het handjes ontdekken of wordt het een duim zuiger?
18 dagen geleden
Ik lees allemaal berichten over dat babies rond 10-12 weken om de 3-4u eten. Ons zoontje (11w) komt overdag nog steeds om de 2u en drinkt 10 minuten aan 1 borst. Als ik ga forceren om meer te drinken geeft hij na drinken weer over. Dus in die 10 minuten drinkt hij wel voldoende, maar komt toch na 2u weer voor voeding. Zijn er andere mama’s die dit herkennen? Doe ik wat fout ofzo wordt er echt onzeker van…
18 dagen geleden
Reactie op OzzAk
Ik lees allemaal berichten over dat babies rond 10-12 weken om de 3-4u eten ...
Ja ons zoontje is nu 12 weken en het wisselt sterk over de dag. In de ochtend meestal 2 uur en in de avond ook wat korter. Zolang hij groeit maak ik me er niet zo druk over. Zou ik in jouw geval ook niet doen. Elke baby is anders 😊
18 dagen geleden
Reactie op OzzAk
Ik lees allemaal berichten over dat babies rond 10-12 weken om de 3-4u eten ...
Hier ook korter dan 3u. Een enkele keer 3 uur. S nachts inmiddels wel soms 3-4 uur tussen voedingen. Baby is 10 weken. Zolang ze groeien geen zorgen denk ik 😊 het wordt vanzelf langer ga ik vanuit
18 dagen geleden
Reactie op MamaI2020💙
Mijn zoontje zoekt heel vaak zijn duim op. Vooral als hij moe is en tegen z ...
Mijn dochter duimt ook. Ik dacht eerst vooral als ze honger heeft, maar nu niet meer alleen met honger. Wat jij zegt herken ik ook wel. Maakt het wel lastiger om te herkennen wat het nu is, vind ik.
Vind het ook nog steeds lastig of ik het duimen maar toe zal laten, of toch niet. Heb liever geen duimer straks, maar bij het CB hebben ze gezegd dat het niet perse is dat ze op latere leeftijd ook gaat duimen. En een speen vind ze niks.
18 dagen geleden
Reactie op Debby90
Mijn dochter duimt ook. Ik dacht eerst vooral als ze honger heeft, maar nu ...
Precies wat je schrijft. Ik vind het ook lastig te herkennen en twijfel ook of ik het toe zal laten. Hij heeft de speen wel nodig om in slaap te vallen, maar hij spuugt de speen ook weer zo uit. Dan zoekt hij weer naar de speen om vervolgens weer direct uit te spugen. Soms best irritant, dus als het duimen hem rust brengt prima. Maar om het af te leren ben ik ook bang voor. We gaan het wel zien, misschien is het maar even een fase.
18 dagen geleden
Zijn jullie al begonnen met een knuffel(doekje) te laten wennen aan jullie kindje?
En hoe beginnen jullie hieraan?
Volgens internet zijn onze augustus baby’s nog wat te jong om er zelfstandig mee te slapen aangezien ze het knuffeltje nog niet zelf van het gezichtje kunnen halen.
18 dagen geleden
Hoe zit het met jullie kleintjes en overdag slapen? Die van mij is nu 9+5weken oud en slaapt de ene keer ruim 3 uur overdag achtereenvolgens, en de andere dag zijn het 5 a 6 hazeslaapjes van 20 tot 45 minuten per slaapje. Nu slaapt hij bijvoorbeeld al sinds half 4 vanmiddag (het is nu 6 uur). Het js al bijna 4,5 uur sinds z'n laatste voeding. We maken niet wakker om te voeden (ook op advies van de kinderarts) maar ik ben nu dus zo bang dat hij vannacht gaat spoken.
Naar de wakkertijden kijken doen we zeker, maar hij is echt niet in slaap te krijgen als hij niet moe is.
Herkennen jullie mijn verhaal?
18 dagen geleden
Voor alle dames die een droomvoeding aanbieden, wanneer zijn jullie hiermee gestopt? Of hoe hebben jullie dit afgebouwd? Aan welke seintjes van jullie kindje zagen jullie dat ze klaar waren om te stoppen met de droomvoeding?
17 dagen geleden
Hoe merk je dat je toe bent aan de volgende maat luier?
Ik heb nu newborn luiers waar op staat 2-5kg. M’n dochter gaat langzaam richting die 5. Moet ik dan meteen naar de volgende maat of kijken jullie zelf of ie nog goed past? In dat laatste geval, hoe zie je of ie nog goed past of te klein is?