1579 Reacties
8 dagen geleden
Reactie op 19AM91
Ik heb heel erg het gevoel dat ik mijn dochter tijdens de dutjes overdag in ...
Mijn ervaring van de oudste (nu 3) is dat kinderen op de opvang toch alles anders doen dan thuis. Wel slapen, wel paprika eten, anijs lusten, etc ;) wij kopen (denkt mn dochter) speciale 'opvangpaprika' want dat is de enige die ze lust. Slapen deed ze thuis nauwelijks, ook niet toen xe baby was. Op de opvang super makkelijk. Thuis gilde ze op een gegeven moment alles bij elkaar als ze een slaapzak aan moest, daar trok ze m zonder mopperen aan. Etc ;) dus ik zou me er niet te druk om maken. Onze dochter sliep overigens in een hangwieg op de groep omdat ze daar wel sliep als baby hahs
8 dagen geleden
Reactie op 19AM91
Ik heb heel erg het gevoel dat ik mijn dochter tijdens de dutjes overdag in ...
Ik had hetzelfde. Heb daarom mijn kind twee weken lang ritme proberen bij te brengen. Wat me het gevoel gaf dat ik te laat begonnen was en me daarnaast ongelukkig maakte, omdat ik toen al een afstand nam gevoelsmatig. Wat zorgde voor veel tranen met als thema: “ik ben een slechte moeder”. Wat mij nu opvalt is dat ze snel meegaan met het ritme van het kdv. Het is altijd even wennen, dus de slaapjes van mijn zoontje zijn korter daar, maar hij slaapt daar prima in zijn bedje. Thuis heb ik het nu losser gelaten. Doel ritme en slapen op bed, maar soms gaat het even niet.
Wat ik hiermee wil zeggen; doe wat goed voelt. Zeker een laatste weekje die ook al heftig genoeg is. Paar dutjes op bed en een paar in je armen. Geniet vooral zou ik zeggen.
8 dagen geleden
Dochter is 11 weken en sinds vandaag echt verkouden en aan het hoesten. Nu heeft ze ook twee vieze oogjes steeds. Ze is verder gewoon blij, drinkt goed heeft voldoende plasluiers etc. Zouden jullie de huisarts bellen? Ik twijfel een beetje omdat ze dus onder de 3 maanden is maar verder niet ziek oogt 😅
8 dagen geleden
Reactie op Didiizzy
Dochter is 11 weken en sinds vandaag echt verkouden en aan het hoesten. Nu ...
Ik zou zelf pas bellen bij koorts of benauwdheid maar ook bij twijfel.
Als je borstvoeding geeft kun je wat moedermelk in de oogjes doen en evt het neusje spoelen met de melk.
8 dagen geleden
Reactie op Gingie23
Ik zou zelf pas bellen bij koorts of benauwdheid maar ook bij twijfel.
Al ...
Zo dacht ik er dus ook over maar vriend twijfelde en keek op thuisarts waar staat dat je moet bellen als je kind onder de 3 maanden is. Vandaar nu toch ineens ook mijn twijfel 😅
Moedermelk in haar oogjes en neus doe ik inderdaad 😊
8 dagen geleden
Reactie op Didiizzy
Dochter is 11 weken en sinds vandaag echt verkouden en aan het hoesten. Nu ...
En anders baby haar temperatuur in de gaten houden just in case. Mocht ze 38 graden hoger zijn dan wel bellen ❤️❤️❤️ en anders niet en haar laten uitzieken. Ocharme kindje🥹, vind het zo zielig dat ze zo mini nog zijn en ziek worden🥹🥹
8 dagen geleden
Reactie op MelRoy
Oh sorry voor die gekke zinnen. Snachts alles half slaperig doen is niet ie ...
Ik las het met een oog open en een oog nog half dicht dicht en las het normaal 😂🥲. Dr temperatuur is gelukkig ook steeds goed. Vind het inderdaad ook zo sneu om haar zo te zien hoesten en snotteren 🥺
7 dagen geleden
Zijn er nog meer baby's hier die nog veel moeite hebben met op de buik liggen? We hebben een moeizame start qua reflux enzo gehad dus tummy time oefenen ging ook erg moeizaam. Zijn hoofd en nek zijn super sterk maar hij weigert zijn armen onder zijn lichaam te houden waardoor hij instort. Als ik zn armen onder zn lichaam plaats en ze niet weg laat glijden, zijn zn nek en rug echt sterk. Artsen waar we lopen zeggen okk dat hij heel sterk is, maar mn dochter kon echt veel beter op haar buik liggrn. Als ik lees dat sommige kindjes zich al omrollen, maak ik me toch ongerust.
7 dagen geleden
Reactie op Anoniem_MM
Zijn er nog meer baby's hier die nog veel moeite hebben met op de buik ligg ...
Ik heb hetzelfde. Met hoog houden heeft hij z'n hoofd los van m'n schouder en kijkt hij rond. Cb was ook tevreden. Maar als ik hem plat leg op z'n buik is het huilen en spartelen. Hij tilt z'n hoofd wel op maar niet erg hoog ofzo. Met een tummy time kussen gaat het iets beter, maar niet zo hoog als andere kindjes
7 dagen geleden
Reactie op Anoniem_MM
Onze dochter heeft echt een hekel aan tummy time. Ze heeft ook erg last van reflux dus na een voeding wanneer ze eigenlijk juist heel tevreden en blij is doen we het al niet. Daarna is ze vaak toch al wat vermoeider waardoor ze nog geen 10 seconden vrolijk op haar buik kan liggen 😅. Ze is hartstikke sterk verder en van het cb krijgen we alleen maar complimenten. We proberen het wel met regelmaat en we hebben nu ook zo’n watermat gekocht misschien dat ze het daarmee ook wat leuker vindt. Ik maak me er echt geen zorgen over. Onze zoon was een buikslaper dus dat is ook echt niet te vergelijken. Daarnaast is omrollen op deze leeftijd ook meer uitzondering dan regel. Vaak gebeurt dit op deze leeftijd nog meer per ongeluk dan dat ze dat echt bewust doen. Pas rond 6 maanden beginnen ze hier vaak pas mee.
7 dagen geleden
Reactie op Anoniem_MM
Ja hier ook hoor, erge reflux dus eigenlijk tummytime is niet te doen ook niet na 2uur.
Ik maak me verder niet zoveel zorgen, onze oudste dochter had dit ook alleen dan nog wat erger reflux, zij had de eerste maanden een sonde en kon/mocht ze niet op haar buik liggen, is uiteindelijk allemaal goed gekomen!
6 dagen geleden
Bedankt voor de geruststelllende reacties. Ik herken het helemaal. Hier komt het eten na 2u inderdaad alsnog omhoog en dat doet pijn.
Vandaag voor het eerst 3 min gelukt! Het komt vast wel goed, hij kan vast op zn 18e wel op zn buik liggen en hoofd omhoog houden 🤣🤣