1590 Reacties
4 dagen geleden
Reactie op MirMiems
Niet doen meid 馃槝 Ik ga nu een melkbus kopen van kruidvat
Jaa heb ik net ook maar gedaan. Gelijk ook een stuk makkelijker en het aanrecht ziet er wat opgeruimder uit. Heb het overige laagje poeder uit de glazen pot maar weggedaan voor de zekerheid. Die was toch al bijna op hahah
4 dagen geleden
Reactie op Nathalie 0419
Welke merkjes hebben lange pijpjes van broeken? Bij mn dochter is echt alle ...
Name it en wibra vind ik daar vooral fijn in (zowel newborn als peuter hebben we hetzelfde probleem) 馃槉. O en voor name it is Roermond de outlet een aanrader of sale in de winkel!
4 dagen geleden
Wij oefenen sinds een week met de dutjes overdag op haar eigen kamertje. Soms slaapt ze 2,5 uur (eigenlijk tot de volgende voeding). Maar soms ook maar een uurtje of zelfs een halfuurtje. Dan is het nog te vroeg voor de volgende voeding. Als ik haar dan in de box leg, speelt ze even en wordt daarna wel weer moe. Ook probeer ik haar dutje te verlengen door haar te wiegen of bij mij te nemen. Maar dat lukt dus niet altijd. Maar ik heb het idee dat ik soms wat in de knoei kom met de voedingen. Normaal gesproken doen wij voeden, verschonen, spelen en slapen. Maar dat loopt ook nog wel eens anders. Soms kies ik er voor om haar eerder een voeding te geven, zodat ze daarna ook weer een slaapje kan proberen.
Hoe lang zijn de dutjes van jullie baby's van rond de 10 weken? En wat doen jullie als ze de slaap uit lijken te hebben, maar het nog te vroeg is voor de volgende voeding? 鈽猴笍
4 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Wij oefenen sinds een week met de dutjes overdag op haar eigen kamertje. So ...
Mijn dochter is donderdag 15 week, en kan overdag maar 1 cyclus slapen in haar bedje. (45min) na het slaapje gaan we spelen, knuffelen, boekje lezen, tot de volgende fles
4 dagen geleden
Even een persoonlijke vraag. Ik merk van mezelf dat ik nogal eens kritisch ben op hoe mijn man met de baby omgaat. Eigenlijk ben ik heel vaak kritisch hierover dit vindt ik helemaal niet fijn. Hij is dolgek op haar daar niet van. Maar hij doet soms zo wild met haar. Bovendien ken ik haar beter omdat hij 5 dagen per week werkt dus dan geef ik hem vaak advies maar dit klinkt snel als kritiek. Wat kan ik hier aan doen.
4 dagen geleden
Reactie op NC_
Hoe lang laten jullie overdag tussen de fles? Hier nog steeds 3 uur omdat h ...
Ook 3 uur hier
4 dagen geleden
Mijn dochtertje van 11 weken slaapt meestal dutjes van max 1 uur. Soms langer in de draagzak of maxi cosi. Ze drinkt om de 2 a 3 uur en is tussen dutjes 1.5 uur wakker. Meestal is het dan dutje, voeden, wakker, dutje, voeden etc.
4 dagen geleden
Ik ben in september begonnen met kolven en heb toen onwetend best wel wat zakjes van 150cc in vriezer gestopt. Later achter gekomen dat t handiger is om kleinere porties in te vriezen want mijn kleine drinkt nog lang niet in een keer 150 cc op.
Mag ik zo鈥檔 zakje laten ontdooien in de ijskast en dan de helft in een ander zakje doen. Zodat ik gewoon 2 zakjes van 75 cc mee kan geven naar de opvang? Mag dit? Of moet je meteen het helezakje van 150 cc opwarmen als het eenmaal ontdooid is?
4 dagen geleden
Reactie op Lies26
Ik ben in september begonnen met kolven en heb toen onwetend best wel wat z ...
Je mag het niet helemaal laten ontdooien maar zolang de kern nog bevroren is, mag het terug in de vriezer. Ik zie dat sommigen het een paar uur op het aanrecht leggen, dan in stukjes breken en de vloeibare delen afgieten. Dan wat stukjes er uit halen en de rest terug de vriezer in. Maar het mag dus niet helemaal ontdooid zijn.
4 dagen geleden
Reactie op Math 2000
Even een persoonlijke vraag. Ik merk van mezelf dat ik nogal eens kritisch ...
Ik doe dit ook haha maar ik probeer soms maar gewoon niks te zeggen. Dan denk ik hij doet het op zijn manier ik op de mijne. Daar leert zij ook weer van want hij is wat makkelijker met haar en ik wat voorzichtiger. Daarbij denk k dan ook ze kan ondertussen best wat meer hebben. Niet dat hij mega lomp doet ofzo. Dus tenzij iets echt niet ok zou zijn (wat nooit zo is) probeer ik me maar gewoon in te houden soms haha
3 dagen geleden
Reactie op Lies26
Ik ben in september begonnen met kolven en heb toen onwetend best wel wat z ...
Ja hoor, en bij mij op de opvang maken ze er gewoon zelf weer passende porties van. Soms heef ik bijv een zakje van 200 mee en zij geven dan gewoon 2x 100xcc aan mn dochter.
3 dagen geleden
Reactie op Math 2000
Even een persoonlijke vraag. Ik merk van mezelf dat ik nogal eens kritisch ...
Dat is maternal gatekeeping, niet gek hoor! Maar wel goed om samen te bespreken, hier vind je wat tips:
https://vadermagazine.nl/artikel/maternal-gatekeeping/
https://mama.libelle.be/mama-en-papa-zijn/maternal-gatekeeping/
3 dagen geleden
Even een klein vraagje, ik wil vandaag voor het eerst naar de stad ons meisje van 3 maanden. Hoop dat ze het goed doet, vind het best spannend haha. Ik pak lekker de bus, dan ben ik er in 8 min.
Ik twijfel alleen of ik dan de maxi cosi op de wagen zet of de reiswieg? Weet dat het niet goed is voor een kleintje om lang in de maxi cosi te zitten maar ik blijf niet uren jn de stad. Wij hebben de Joolz Geo die aardig groot is met de reiswieg erop en lijkt mij lastig rijden in de winkel.
Wat zouden jullie doen?
(Waar je je druk om kan maken 馃ゲ)
3 dagen geleden
Reactie op Joys1993
Even een klein vraagje, ik wil vandaag voor het eerst naar de stad ons meis ...
Als je in totaal <2 uur weg bent kun je de maxi cosi gebruiken. Of als je dr bijvoorbeeld ergens er even uithaalt voor een minuut of 20 als je bijvoorbeeld ergens koffie gaat drinken. Ben je van plan langer weg te zijn kan je beter de reiswieg pakken, hier kan dat altijd prima in de winkels (Goes/Middelburg/Vlissingen, kinderwagen Qute Q Journey)
3 dagen geleden
Reactie op Joys1993
Ik doe vaak voor het gemak de maxi cosi. Mede omdat ze daar vaak in slaap valt en dan hoef ik haar niet over te tillen van maxi cosi naar reiswieg of terug. Wel let ik erop dat ze er dan niet langer als 2 uur in zit. Maar vaak is dat toch niet het geval omdat ik haar dan tussendoor ga voeden.
Maar ik neem ook regelmatig gewoon de reiswieg mee. Hier nooit problemen gehad in de winkels. Wij hebben een Easywalker Harvey, deze reiswieg is redelijk klein maar we hebben het onderstel wel uitgebreid naar duo waardoor hij wat langer is als normaal.
Ik zou voor nu gewoon lekker de maxi cosi doen voor je eigen gemak. Dan kan je de volgende keer als je er al wat geruster op bent en overal al een keer gelopen hebt gewoon de reiswieg meenemen!
3 dagen geleden
Reactie op Didiizzy
Ik doe vaak voor het gemak de maxi cosi. Mede omdat ze daar vaak in slaap v ...
Eens! Eigen gemak kiezen.. tenzij je kleintje echt het allerliefste gewoon ligt. Ik heb hier een baby die het op een krijsen zet als ik haar in de reiswieg leg. Zet ik haar in de maxi cosi, dan is er dus helemaal niets aan de hand. Maar voor nu is het belangrijker eerst even relaxt er onder worden om met een kindje naar de stad te gaan. Heel veel plezier! 馃グ
3 dagen geleden
Reactie op Joys1993
Ligt eraan hoe lang ik blijf, maar meestal de maxi cosi. Wil haar ook niet steeds overhevelen als ze net in slaap is gevallen in de auto. Maar als ik lang blijf dan doe ik het wel ivm de houding idd